Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:29:54 GMT

توسعه صادرات با 18 درصد تسهیلات مقدور نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۹۰۴۵

توسعه صادرات با 18 درصد تسهیلات مقدور نیست

اردبیل-ایرنا- عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: توسعه صادرات محصولات تولیدی در وضعیت فعلی با تسهیلات 18 درصدی بانک های عامل مقدور نیست و باید تدابیری برای توسعه صادرات اندیشیده شود.

به گزارش ایرنا، حسین پیر موذن روز چهارشنبه در نشست بازرگانان استان اردبیل با مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: برای توسعه صادرات علاوه بر اعمال مشوق های صادراتی لازم است کمک های فنی و اعتباری برای تولید کنندگان و صادر کنندگان اختصاص داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر واحدهای تولیدی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات خود را ندارند و نیاز است تسهیلات اخذ شده دوباره به شرط پرداخت سود و بهره تمدید شود.
پیرموذن تامین ارز مورد نیاز صادرکنند گان را ضروری دانست و افزود:امسال 12 میلیارد دلار ارز در کشور به صادرات تخصیص یافته که سهم بخش خصوصی از این مقدار بسیار ناچیز بوده و بیشتر دریافت کنندگان ارز افرادی هستند که هیچ نقشی در تولید ندارند.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی بیان کرد: اتاق بازرگانی اولین نهادی است که انتشار اسامی دریافت کنند گان ارز را پیشنهاد داد تا شفاف سازی در این مورد صورت گیرد.
وی درباره افزایش اختیارات شعب بانک توسعه صادرات اردبیل افزود: بانک توسعه صادرات اردبیل در مقایسه با دیگر بانک ها اختیارت محدودی دارد و نیاز است اختیارات آن در بحث تضمین بانکی و پرداخت تسهیلات افزایش یابد .
رئیس اتاق بازرگانی ،صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل بابیان اینکه این استان نوپا است افزود: برای حمایت از صادرکنندگان بانک توسعه صادرات می تواند تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش با بهره کم به واحدهای تولیدی و صنعتی اختصاص دهد .
پیر موذن گفت: 70 درصد صادرات این استان سیب زمینی است و مصارف و منابع استانی ما نسبت به استان های دیگر کمتر است.
وی ادامه داد: اردبیل در دریافت تسهیلات بانکی بیست و پنجمین استان کشور است.
7110/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بازرگاني اردبيل صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۹۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۳هزار فقره درخواست وام به‌صورت آنلاین و غیرحضوری پرداخت شده که این شاخص نسبت به سال گذشته ۱۲۰۰ درصد رشد داشته و استان البرز جزو پیشگامان غیرحضوری کردن خدمات بانکی محسوب می‌شود.

به نقل از اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، «روح اله منصوری» مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز، اظهار داشت: بانک در این استان با ۸ شعبه فعال و یک شعبه در کمالشهر کرج که به تازگی افتتاح شده، بیش از ۳۵۰هزار مشتری حقیقی و حقوقی دارد. منابع بانک نیز نسبت به سال گذشته با رشد ۸۶ درصدی به عددی بالغ بر ۶۴هزار میلیارد رسیده است.

وی گفت: طبق آمار بررسی شده، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۲هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۱هزار میلیارد ریال به مردم استان البرز پرداخت شده که در این بین، تسهیلات تکلیفی پرداختی طی سال جاری معادل ۲۷۰۰ میلیارد ریال بوده و بیش از ۲۲۰۰ نفر از افراد کم‌بضاعت استان از آن بهره‌مند شدند.

منصوری افزود: در عین حال، نسبت مطالبات به تسهیلات پرداخت شده، ۱۸/۰ (هجده صدم) درصد است که در مقایسه با تسهیلات پرداخت شده، با مدیریت مطالبات در شعب، مبلغ ناچیزی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۸هزار فقره حساب به صورت آنلاین افتتاح شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. همچنین تعداد ۳۳هزار فقره وام به‌صورت آنلاین و غیرحضوری پرداخت شده که این شاخص نسبت به سال گذشته ۱۲۰۰ درصد رشد داشته و استان البرز جزو پیشگامان غیرحضوری کردن خدمات بانکی محسوب می‌شود.

منصوری در ادامه، با تشکر از حمایت‌های همیشگی مشتریان و اشاره به رضایتمندی آن‌ها همچون شرکت خودروسازی زامیاد از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گفت: مدیریت شعب بانک در استان البرز همواره قدردان مشتریان به عنوان، ولی نعمتان بانک بوده است.

وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، وظیفه اجتماعی خود را همواره مد نظر دارد و در این راستا، کمک ۲ میلیارد ریالی جهت تجهیز آسایشگاه خیریه کهریزک از مواردی بوده که در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

منصوری در پایان، تأکید کرد: خدمات‌رسانی به مردم استان و جلب رضایت مشتریان همچون سال‌های گذشته اولویت نخست بانک و همه پرسنل خدوم آن خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • رتبه دوم شبکه بانکی استان قم در پرداخت تسهیلات
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • چطور قسطی لوازم خانه بخریم؟ | همه چیز در مورد وام خرید کالا
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • رشد ۱۲۰۰ درصدی پرداخت وام غیرحضوری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان البرز
  • هدف‌گذاری برای تسهیل پرداخت تسهیلات خرد توسط بانک‌ها
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد