Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد ابراهیمی، محقق، مستندساز و پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به برگزاری مراسمی برای رونمایی از سند بازسازی بقیع و مجوز رسمی پادشاه وقت عربستان برای زیارت قبور ائمه برای اولین بار در کشور، گفت: این مراسم روز یکشنبه ۱۷ تیر‌ماه، ساعت ۱۰ صبح در مسجد علامه حائری واقع در خیابان کارون، چهار راه‌هاشمی منطقه ۱۰ تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در این مسجد مقبره علامه عبدالرحیم صاحب‌الفصول حائری قرار دارد که ایشان به عنوان اولین مدافع حرم بقیع شناخته می‌شوند؛ پداران ایشان کسانی هستند که صاحب کتاب الفصول فی علم‌الاصول بوده که در حال حاضر در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود؛ پدران ایشان در کربلا و در صحن مطهر امام حسین (ع)، دفن شده‌اند؛ ایشان با اراده خودشان تقاضا کردند، جایی دفن شوند که محل ملک شخصی خودشان باشد. نماز میت ایشان را هم آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ خوانده‌اند و ایشان را داخل قبر گذاشتند. حتی امام خمینی (ره)، دو بار به زیارت قبر ایشان می‌آیند و این‌ها نشان دهنده عظمت این شخصیت تاریخی است.   ابراهیمی ادامه داد: علامه بعد از یک سال از تخریب تاریخی بقیع یعنی سال ۱۳۴۵ هجری قمری، از طریق عراق به یک سفر حج به همراه جمعی از ایرانی‌ها عزیمت می‌کنند؛ در آن سفر آیت‌الله بروجردی که هنوز به مرجعیت نرسیده بودند حضور داشته و همراه ایشان بودند؛ در این سفر پادشاه وقت عربستان سعودی یعنی عبدالعزیزابن سعود را می‌بینند و با او ملاقات می‌کنند. عبدالعزیزابن سعود پدر پادشاه فعلی عربستان ملک سلمان است و ایشان در جلسه‌ای که با عبدالعزیزابن سعود داشتند از تخریب‌های بقیع و سایر تخریب‌های آثار اسلامی همچون تخریب مقبره حضرت حمزه(ع) و امثال آن در آن زمان گله می‌کنند و با زکاوت می‌توانند سند تاریخی را از شخص عبدالعزیز ابن سعود دریافت کنند.   این مستندساز و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه این سند در سربرگ سلطنتی عربستان نوشته شده و شماره تاریخ، سریال و همچنین واترمارک دارد، تصریح کرد: این سند امروز در اختیار فرزندان علامه به نام محمدمهدی حائری و برادر ایشان قرار دارد. این سند به صورت رسمی به یک شیعه داده شده و مذهب شیعه طبق آن به رسمیت شناخته شده، اما متأسفانه چنین سند مهم و معتبری هیچ‌گاه پی‌گیری نشده و امروز شاهد مشکلات فراوان برای زیارت بقیع هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در طی ۹۵ سال گذشته هیچ نهاد یا سازمان دولتی برای پیگیری این سند تاریخی اقدامی نکرده است، گفت: این سند قابلیت پیگیری حقوقی دارد و دولت ایران می‌تواند این سند را پیگری کند چرا که در این سند نوشته شده است که دولت عربستان اجازه می‌دهد تمامی مسلمانان از همه ادیان و فرق به زیارت بقیع آمده و اجازه بازسازی می‌دهند؛ اما برخلاف صحبت‌هایی که در سند شد هیچ اقدامی نشده است؛ بقیع امروز دو بار در شبانه روز اجازه زیارت دارد و حتی خانم‌ها اجازه زیارت ندارند؛ اما در سند به عموم مردم، یعنی زنان و مردان اجازه زیارت داده شده است.   ابراهیمی با تأکید بر اینکه این سند قابلیت پیگیری حقوقی دارد؛ تصریح کرد: متاسفانه تاکنون اتفاقی برایش نیفتاده است؛ فرزند علامه که امروز ۷۰ سال سن دارند و احساس می‌کنند که شاید اواخر عمرشان باشد از این نارحت هستند که چرا در کشور به این سند اهمیت داده نشده و تصمیم‌گرفته‌اند که برای اولین بار در مورد این سند و جزئیات آن صحبت کنند و برای اولین‌بار هم این سند را در مقابل دوربین رسانه‌ها قرار دهند.   این مستندساز و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: در این مراسم علاوه بر این اتفاق، مستندی به‌نام پنجره فولاد بهشت توسط گروه مردمی بهشت بقیع تهیه شده که کارگردانی آن بر عهده من است، به نمایش گذاشته می‌شود. این گروه تا به حال سه مستند بهشت ماندنی در سال ۹۲، سال ۹۴ پنجره‌های بهشت و سال ۹۷ پنجره فولاد بهشت را تولید کرده است که همه آن‌ها در مورد بقیع است. البته فیلم آخر در مورد ضریح ائمه بقیع است که اتفاقات جالبی را بعد از تحقیقات بسیار زیاد در این مورد تولید کردیم. این مستند هم برای اولین بار در این مراسم رونمایی می‌شود.   وی تصویر منتشر شده در فضای مجازی منتسب به ضریح ائمه بقیع را جعلی خواند و بیان کرد: این تصویر مربوط به یکی از اماکن شبیه‌سازی شده در کراچی پاکستان است که مردم آنجا با توجه به رسم و رسوم خود آن را ضریح را شبیه‌سازی کرده و ستایش می‌کنند. تصویر واقعی ضریح ائمه بقیع در این مراسم نمایش داده می‌شود. این تصویر در سال ۱۳۱۰ هجری قمری مصادف با ۱۲۷۲ شمسی توسط ارنست هولتسر آلمانی در بازار اصفهان گرفته شده است.   این پژوهشگر بیان کرد: این ضریح توسط هنرمندان اصفهانی در سال ۱۸۹۳ میلادی ساخته و ۱۰ سال بعد توسط ایرانی‌ها به مدینه منتقل و در بارگاه ائمه بقیع نصب شد که متاسفانه پس از حدود ۲۴ سال و همزمان با تخریب بقیع این ضریح نیز تخریب شد.   به گزارش ایکنا؛ احمد ابراهیمی مستند جدید خود را با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع(ع) با نام «پنجره فولاد بهشت» در ادامه مستند «پنجره‌های بهشت» و با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ساخته است. در مستند «پنجره‌های بهشت» برای اولین بار مجموعه‌ای از اسناد مستند نسبت به ماجرای تخریب قبور ائمه بقیع(ع) به نمایش درمی‌آید. پیش از این کارگردان مستند «پنجره‌های بهشت» درباره اسناد این فیلم گفته بود در تحقیقات خود درباره مستند بهشت بقیع، به سه هزار سند اختصاصی دست یافتیم که این اسناد از ایران، افغانستان، عربستان، هندوستان و دولت عثمانی سابق بود.     انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه بقیع ابراهیمی بازسازی بقیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند، فوق ستاره منچستر سیتی در حال تبدیل شدن به یک شخصیت بازی ویدیویی در کلش آف کلنز است. این اولین بار است که یک شخص واقعی به بازی اضافه می شود و هالند در طی یک رویداد فصلی با موضوع فوتبال و به مدت یک ماه، به شخصیت پادشاه بربر تبدیل می شود. حالا مشخص می شود که منظور هالند از انتشار استوری شب گذشته و با سیبل زرد رنگ بربرها چه بوده است.

ماشین گل نروژی، 23 ساله، با این بازی موبایل نمادین شریک شده است، جایی که قرار است به اولین شخصیت قابل بازی آن تبدیل شود. هالند به «پادشاه بربر» معروف تبدیل می‌شود که در یک رویداد بازی فصلی با مضمون فوتبال جاودانه می‌شود.

گیمرهای بازی محبوب کلش آف کلنز می‌توانند مهاجم نروژی را جذب کنند یا به دهکده‌اش حمله کنند و آن را خراب کنند. اگر شما هم طرفدار منچستر یونایتد یا آرسنال باشید، این بهترین فرصت برای انتقام گرفتن از هالند است!

هالند بیش از 10 سال است که کلش آف کلنز بازی می کند و با شرکت سوپرسل، سازنده بازی فنلاندی که پشت این بازی محبوب موبایل قرار دارد، تماس گرفته است تا با هم همکاری کنند. سوپرسل نیز از فرصت استفاده کرد.

هالند در فصل گذشته رکورد گلزنی یک بازیکن در یک فصل از رقابت های لیگ برتر را در اولین فصل حضور خود در انگلیس شکست و در ادامه نیز با سیتی یک سه گانه تاریخی را ثبت کرد. حالا او با تبدیل شدن به اولین شخص واقعی که در کلش اف کلنز ظاهر می شود، دوباره تاریخ ساز شده است.

مهاجمی که در این دوره 32 گل به ثمر رسانده است، از طرفداران قدیمی این بازی است که بیش از دو میلیارد بار دانلود شده است. او حتی یک دهکده قابل توجه درون بازی ساخته است که منجر به این همکاری شد.

استوارت مک گیو، مدیر کل کلش آف کلنز می گوید: وقتی شنیدیم ارلینگ هالند از طرفداران بازی ما است و می خواهد با ما شریک شود، واقعاً یک سناریوی رویایی بود. هالند حدود 10 ساله بود که برای اولین بار کلش آف کلنز را کشف کرد و دهکده ای درون بازی در دنیای فانتزی ساخته است.

هالند می‌گوید: من مدت‌هاست که از طرفداران بزرگ این بازی هستم و همه چیز را در مورد آن می‌دانم، بنابراین ظاهر شدن به عنوان یک شخصیت درون بازی واقعاً جالب است.

فصل ویژه هالند از فردا آغاز می‌شود و تا 31 می ادامه خواهد داشت، و اگر هالند را در میدان نبرد شکست دهید، جوایز اضافی و جایگاهی در جدول امتیازات دریافت خواهید کرد.

در ویدیویی که شرکت سوپرسل منتشر کرده است، یک ارتش از سپاه بربرها پس از شکست در حمله به یک دهکده، ناگهان تکه روزنامه ای با تصویر هالند را پیدا می کنند که با تیتر بزرگ به او لقب بزرگترین مهاجم دنیا داده شده است.

تعدادی از شخصیت های بازی کلش آف کلنز از جمله بربر، آرچر، گابلین، والبریکر و ویزارد یا جادوگر به سراغ هالند رفته و با استفاده از قدرت جادویی ویزارد، او را از دنیای واقعی وارد دنیای فانتزی کلش آف کلنز می کنند.

در ادامه نیز هالند با روپایی زدن و شوت کردن بمبی که در دست شخصیت والبریکر است، به همراه ارتشش به سمت دهکده دشمن هجوم می برد.

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب