Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین شب طنز انقلاب اسلامی از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار شد و در این برنامه طنزپردازان درباره حقوق بشر آمریکایی و موضوعات سیاسی اجتماعی کشور به ارائه آثار خودشان پرداختند. در این محفل برنامه‌هایی نظیر شعر و نثرخوانی، استندآپ کمدی، ترانه‌خوانی طنز، کلیپ و..

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. به اجرا در آمدند.

در این برنامه محمدیاسین اسدی، شاعری مشهدی دو قطعه شعر خواند که یکی به مشکلات اجتماعی شهر مشهد اشاره داشت و دیگری با موضوع برجام بود. ابیاتی از شعر دوم او چنین است:

دوش در حلقه ما قصه‌ی برجام تو بود
تا دل شب سخن از آن همه اوهام تو بود

باز با چند تن از اهل و عیال و رفقا
ذکر خیر سبد مملو از اقلام تو بود

عالم از شور و شر غرب خبر داشت، ولی
بی‌خبر از همه جا دکتر خوش‌نام تو بود

در ادامه عالیه رجبی سروده‌ای درباره حقوق بشر امریکایی خواند که در بخشی از آن آمده بود:

داعی صلح، تبهکار درآمد از کار
دکتری بود که بیمار درآمد از کار

تا که پیچید به دور بدن ملتها
رامِ برعکس شد و مار درآمد از کار

گرچه با پوشش میش این‌همه بع بع میکرد
وسط معرکه کفتار درآمد از کار

فاطمه جواهری در بخش بعدی این برنامه نثری را درباره قیام گوهرشاد قرائت کرد و سپس محمدامین میمندیان، از طنزپردازان جوان باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی، در استندآپی از آمریکا، آمریکاپرستان و... گفت.

در بخش دیگری از این مراسم که در سالروز ضایعه انهدام و سقوط هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو امریکایی در خلیج فارس برگزار می‌شد، نماهنگ «جعبه سیاه» از تازه‌ترین تولیدات «مدرسه سینمایی عمار» درباره این جنایت، پخش شد.

مصطفی صاحبی، شاعر جوان دیگری بود که در این مراسم با لهجه مشهدی، شعری درباره مشهد خواند که ابیاتی از آن چنین است:

مَشَدی با صِفایه، هم همه دنیا مِدِنَن
مِثِ ما اِنقَده مَشتی هیج‌جا پیدا نِمِره

عینهو امام رضامان(ع) همه مهمون‌نِوازم
مثلا هر کی بیه واسته تا یَگ ما نِمِره

غِذای معروفِمانَم همه خوردَن؛ شُله‌یه
بُخوری مِری فضا اونجه که ناسا نِمِره

منیژه رضوان، دیگر شاعری حاضر در این جلسه هم شعر طنزی درباره ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواند و محمدرضا رضایی نیز نثری درباره جنایات آمریکا و حوادثی که این کشور در آنها دخیل بوده است، قرائت کرد.

پخش کلیپی درباره شهید مدافع حرم مشهدی، شهید «رضا سنجرانی» از بخشهای ویژه و متفاوت این برنامه بود. در ادامه هم، سیدحمید علیزاده طنزپرداز جوان مشهدی، به اجرای استندآپ کمدی پرداخت و موضوعات سیاسی اجتماعی شهر مشهد را سوژه خود کرد.

پایان بخش هفتیمن شب طنز انقلاب اسلامی قرائت شعر توسط محمدحسین رحیمی بود که در آن از رضاخان و جنایت‌هایش سخن به میان آمده بود. در ابیاتی از این شعر آمده بود:

نامش رضاست، پشت سرش نارضایتی
از کارهای او شده اعصاب خط خطی

یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود
مانند شاه گشتن این فرد پاپتی

این بی‌پدر اگر پدر ملت من است
از من درآورد پدر از بی‌کفایتی

شب طنز انقلاب اسلامی به صورت ماهانه از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 4338438

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات انقلاب اسلامی ایران شعر طنز ادبیات کتاب و کتابخوانی ترجمه معرفی کتاب بازار نشر ادبیات جهان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گردشگری کودکان نوجوانان ادبیات ایران نقد کتاب نهاد کتابخانه های عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  سید خلیل منبتی روز پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران مناطق مشهد با مدیران بنیاد مسکن خراسان رضوی به ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‎های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب پرداخت.   وی گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‎ درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی درحال ساخت است.   مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر این عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد دیگر نیز در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که در تلاش هستیم تا با حداقل آورده، سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آنان فراهم آید.   منبتی گفت: بنیاد مسکن در بحث کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستانهای زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها و بخشداری‌ها در دست اجرا دارد.    

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان