Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@20:58:30 GMT

کتاب «بازخوانی منشور برادری» به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۰۹۵۱۶

کتاب «بازخوانی منشور برادری» به چاپ رسید

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، کتاب «بازخوانی منشور برادری» به همت دفتر نمایندگی موسسه در قم، در تیرماه سال جاری منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. دفتر نمایندگی موسسه در قم در پاسداشت اندیشه راهگشای امام، همایشی با عنوان بازخوانی منشور برادری، در 5 آبان 1390 را با حضور علما، اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برگزار کرد و برای تبیین بیشتر این پیام امام(ره)، مقالات علمی و مصاحبه‌های مختلف از عبدالرحیم اباذری، مهدی پورحسین، حسن پویا، مهدی مهریزی، مسعود ادیب، عماد افروغ، سیدمحمدعلی ایازی، محمدتقی فاضل میبدی، عبدالوهاب فراتی، داود فیرحی، محسن غرویان، نجف لک‌زایی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را منتشر کرده است. کتاب بازخوانی منشور برادری در چهار بخش شامل سخنرانی‌ها و میزگردها، مقالات، مصاحبه‌ها و گزیده جراید است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: « از مواریث معنوی برجای مانده از امام خمینی(ره) پاسخ ایشان به نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری که به حق به عنوان منشور برادری در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد؛ از نکات برجسته و درخشان این منشور پذیرش هم زمان وحدت و کثرت است؛ به این معنا که امام در پی ایجاد جامعه‌ای تک‌صدایی نیست، بلکه ایشان با به رسمیت شناختن تفاوت‌ها و اختلافات از همگان می‌خواهد در عین تفاوت و اختلاف نظر برادر و خیرخواه یکدیگر باشند.»

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مرکزی موسسه، واقع در روبروی دانشگاه تهران، پاساژ ظروفچی، کتاب بازخوانی منشور برادری و دیگر منشورات موسسه را تهیه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا فرهنگی ادب کتاب موسسه امام تنظیم برادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در همایش روز جهانی مشاوره گفت: یکی از مسوولیت‌های معاونت امور زنان و خانواده در سند مهندسی و فرهنگی، تدوین منشور مشاوره خانواده است که به تدوین نهایی رسیده و پس از طی مراحل قانونی اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای برنامه‌ریزی در پیشگیری یا کاهش طلاق، برنامه مدونی در ستاد زن و خانواده در دولت تصویب و پلتفرم همساز برای زوجین نوپا ایجاد شد و مشاوره برای زوجین و مهارت های زندگی به آنها آموزش داده می شود.

وی با اشاره به صفر شدن پشت نوبتی مستمری زنان سرپرست خانوار، گفت: خدمات و حمایت هایی مشاوره ای به هنگام روانشناسی، خدمات حقوقی و توانمندسازی نیز باید صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به نقش روانشناسان در امیدآفرینی، افزود: نقش روانشناسان در شادی آفرینی در زندگی در روح و جان بشر و تلاش برای بهینه بودن و زیبا زندگی کردن افراد بر کسی پوشیده نیست. در درمان بیماری های جسمی توصیه به روان آرام و سالم و روح شاداب می شود و این روح و روان است که می تواند سلامت جسم را تضمین کند یا به او برگرداند.

خزعلی ایجاد انگیزه، امید آفرینی، عشق و نشاط با توجه به شناخت توانمندی ها را مهمترین نقش روانشناس دانست، گفت: نقش روانشناسان برای جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها بر کسی پوشیده نیست و روانشناسان در ارتقای بینش، روش، دانش، کنش و واکنش نقش اساسی دارند و این روانشناسی سلامت و روانشناسی کمال است و روانشناسان می توانند توانمندی های فرد را به خوبی شناسایی کنند و قوه ها، داشته ها، ظرفیت ها و استعدادهای فرد را تبدیل به عمل و فعلیت و زندگی اور را متحول کنند.

ارائه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی بهزیستی به مردم

مهری سادات موسوی معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی اولین تشکیلات دولتی است که علم روانشناسی و مشاوره را توانسته وارد ساختار اجرایی کند، گفت: ۹۴ مرکز دولتی و ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز مشاوره غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ حدود یک میلیون نفر را طی دو میلیون و ۷۵۰ هزار جلسه مورد مشاوره قرار دادند.

وی افزود: در راستای عدالت اجتماعی و دسترسی عموم افراد به خدمات مشاوره خط ۱۴۸۰ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشاوره تلفنی ارائه داده است و در سال جاری ارتقای خط و ارتباط با سایر خطوط در دستور کار قرار دارد.

موسوی با اشاره به اختصاص یاری برگ به خانواده های کم بضاعت و مددجویان سازمان بهزیستی، اظهارداشت: برنامه های دیگری مثل مشاوره های به افراد در شرف طلاق، دوره های آموزشی پیش از ازدواج، مهارتهای زندگی و فرزندپروری ارائه می شود که به سلامت روان جامعه کمک می کند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲۲ سال پیش مسوولیت صدور پروانه فعالیت مراکز مشاوره به سازمان بهزیستی واگذار شده است، گفت: ۳ هزار و ۱۷۴ مرکز در این سال‌ها همراه بهزیستی بودند و نظارت های مختلفی بر روی این مراکز انجام می شود.

کد خبر 6092732

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • بازخوانی کارنامه 8 تیم برتر جام حذفی؛ 3 قهرمان در کنار 5 مدعی
  • کتاب «سقوط اسرائیل» به چاپ ششم رسید