Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: همزمان با روز «صنعت و معدن» تور کارآفرینی با حضور اکبر نعمتی سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، حسن رحمانی شهردار منطقه۲۱ و جمعی از معاونین و مدیران شهری با هماهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و مرکز خدمات اجتماعی منطقه 21 از شرکت های بهنوش ایران و پارس مینو در راستای برگزاری تور کارآفرینی ویژه تولید کنندگان کالای ایرانی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اکبر نعمتی سرپرست این سازمان در بازدید از شرکت بهنوش ایران و پارس مینو با اشاره به مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی(csr) گفت: رایزنی های در خصوص مسئولیت اجتماعی با مسئولین شرکت بهنوش صورت گرفت اما می توان گفت که شرکت پارس مینو بدلیل حضور نیروهای آزادگان سرافراز (کارآفرینی اجتماعی ) که بخش عظیمی از سهامداران بزرگ این شرکت نیز هستند، عملکردش تماماً در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف و این مهم را به نحو احسن انجام داده است و امیدواریم که در انجام این مسئولیت بزرگ پایدار باشد.


نعمتی افزود: بنگاه های اقتصادی در قبال کارکرد و درآمدی که دارند عهده دار بخشی از فعالیت های اجتماعی درسطح شهر ، می شوند و این همان مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی است که ما به دنبال آن هستیم .
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی، بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها مدت زیادی است که توجه بخش آکادمیک، پژوهشگران، سازمان های غیردولتی و دولت را به خود جلب کرده است و به عنوان یکی از ابعاد مهم فعالیت های عملیاتی بنگاه ها، درآمده است.


وی هدف از این بازدید را تحقق شعار مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی عنوان کرد.
مهندس رضا رضایی مدیر کارخانه های بهنوش در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به میهمانان به تبیین و تشریح فعالیت های شرکت پرداخت و گفت: شرکت بهنوش ایران اولین تولیدکننده ماءالشعیر در ایران است که در سال ۱۳۴۶ کار خود را با نام" ایران مالتا "یا "مالتای ایران"آغاز کرد. 
وی گفت: این شرکت پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، تولید نوشیدنی‌های الکلی را متوقف و اقدام به تولید نوشیدنی‌های غیر الکلی با نام تجاری بهنوش ایران کرد که کارخانه‌های تولیدی آن نیز علاوه بر کرج، در گچساران، اراک و شیروان مشغول به تولید هستند که سهام این شرکت هم اکنون با نام (غبهنوش) در بازار Store بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.


وی در خصوص فعالیت این کارخانه افزود: ایجاد کارخانجات مالتسازی و مشتقات آن و انواع نوشابه های بدون الکل- شیشه سازی- قوطی سازی- ایجاد مزارع برای کشت جو و سایر محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت های این شرکت هستند.
مدیر کارخانه های شرکت بهنوش ایران تصریح کرد: شرکت بهنوش برای اطمینان بیشتر از کیفیت محصولات تولیدی خود ، به ویژه سلامت آنها و افزایش رضایت مشتریان ، افزایش ایمنی و بهداشت پرسنل و نیز جلوگیری از کاهش منابع و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی نظام مدیریت یکپارچه را در سازمان بر مبنای استانداردهای بین المللیISO 9001: 2008 و ISO 22000:2005 وISO14001:2004 وOHSAS18001:2007 و HACCP و IMSمستقر نموده است.
درادامه دکتر حمید رضایی رئیس هیئت مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان که شرکت صنعتی مینو (سهامی عام) جز یکی از زیر مجموعه های این شرکت می باشد ، با اشاره به قدمت وهمراهی بین نسلی و نوستالژی 60 ساله شرکت مینوگفت: "سلامت محوری" به جای "سود محوری "یکی از مهمترین اقدامات اجرایی این شرکت است که مسئولین و کارکنان در محوریت فعالیت خودگنجانده اند. 
وی گفت: در حقیقت شرکت های بزرگ به مثابه یک بنگاه اقتصادی عهده دار مسئولیت اجتماعی هستند و باید جدا از سود آوری نگاه عمیقی به سلامت جامعه داشته باشند.
به گفته ی رضایی امروزه شرکت های بزرگ تجاری در سراسر دنیا پا را فراتر گذاشته و به دنبال تشریک مساعی ، همکاری و تعامل با دیگر کشورها هستند که متاسفانه تا حدودی در ایران این موضوع مغفول مانده است که باید به پیروی از آیه شریفه ی « وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم» این امر پسندیده را گسترش داد.
در پایان اکبر نعمتی ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان این مجموعه تجاری برای انجام مسئولیت اجتماعی در منطقه 21 و سپاسگزاری از شهردار منطقه ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ،مدیر مرکز خدمات اجتماعی جهت برگزاری این نشست در گرامی داشت روز صنعت و معدن ، از زحمات صنعت گران و کارگران زحمتکش نیز قدر دانی وبرای این عزیزان آرزوی توفیق کرد.
افراد حاضر از قسمت های داخلی و خط تولید شرکت بهنوش ایران و پارس مینو بازدید و نحوه تولید محصولات این شرکت ها را از نزدیک مشاهده کردند.
تور کارآفرینی در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی ) و ایفا کننده نقش شهرداری بعنوان تسهیل گر اجتماعی در زمینه ی اشتغال و کسب و کار می باشد که در واقع برقراری پلی است بین تولید کنندگان صنایع و کالای ایرانی وشهروندان که مشتری ایشان هستند و این تورها در سطح مناطق 22 گانه بصورت محله محور در دست اقدام است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت اقتصادی بازار Store سلامت اجتماعی و فرهنگی ایران صنعت و معدن ایرانی شهردار عکس قتل رکنا وحید مرادی کشته شد وحید مرادی ایران قتل وحید مرادی وحید گردن در زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۰۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی‌های مستقر در استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر اظهار کرد: علیرغم اینکه بارها موضوع عمل به مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و گاز در همین تریبون تذکر داده شده ولی متأسفانه مسئولان صنعت از عمل به وظیفه خود پرهیز کرده و یا درصورت عمل بصورت حداقلی انجام داده‌اند واین موضوع برای مردم ولایت‌مدار دارالحماسه بوشهر قابل قبول نیست.

خطیب جمعه بوشهر اضافه کرد: اولویت اول صنعت باید استان بوشهر باشد درحالی که  برای انجام مسئولیت اجتماعی خود هزار و یک دلیل می‌آورند که از نظر قانون محدودیت دارند ولی مشاهده می شود که دراستان‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، آموزش عالی، فرهنگ و هنر، محیط زیست و ورزش استان دارای کمبود جدی اعتبارات است، تصریح کرد:  اگر قرار است در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری وخرید کنند باید در استان بوشهر به‌صورت ویژه انجام دهند و حق مردم استان بوشهر را ادا کنند و این عمل آنها از لحاظ قانونی ایراد جدی دارد.

خطیب جمعه بوشهر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: بصورت جدی باید این موضوع پیگیری شود چراکه این مطالبه جدی مردم استان بوشهر است، این حق قانونی مردم استان را استیفا کنید.

وی حذف شهرستان دیر از حق آلایندگی دراستان را عملی غیرقانونی دانست و گفت: باید دراین خصوص بازنگری شود و همان طور که این حق به شهرهای استان‌های مجاور صنایع استان پرداخت می‌شود به این شهرستان هم تعلق بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ۱۲ اردیبهشت ماه و روز معلم را به فرهنگیان و معلمان استان و کشور  تبریک گفت وخواستار توجه دولت به این قشر که از تاثیرگذارترین اقشار جامعه هستند، شد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند