Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@13:54:45 GMT

روياپردازي مخالف جوان روحاني؛ برنگردي!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۰۹۴۵

روياپردازي مخالف جوان روحاني؛ برنگردي!

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا-در حالي که چهره‌هاي بانفوذ جريان اصولگرا در روزهاي اخير در ظاهر هم شده به صف حاميان دولت پيوسته و از لزوم وحدت و همراهي براي عبور از بحران اقتصادي سخن مي‌گويند؛ اما مخالفان جوان اين طيف همچنان روياي پاستور بدون روحاني را در سر مي‌پرورانند.

وحيد يامين‌پور که پله‌هاي ترقي را دوران رياست عزت‌الله ضرغامي بر سازمان صداوسيما به سرعت طي کرد و اکنون از مديران اوليه و سياستگذاران شبکه افق است، ديروز آرزوي خود براي عدم بازگشت حسن روحاني به کشور را در قالب توئيتي منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به محض بلند شدن هواپيماي حامل رئيس جمهوري از فرودگاه مهرآباد براي سفر به سوئيس و اتريش در صفحه توئيتر خود بدون اشاره مستقيم به سفر روحاني نوشت: «هر دفعه ميره خارج دلهره دارم نکنه برنگرده....بهش مياد که ديگه نياد»!
**«بحران اقتصادي» و فراموشي يامين‌پور
زماني که مجري و برنامه‌ساز سازمان صداوسيما با سابقه اجراي مناظره‌هاي جنجالي «رو به فردا» و «ديروز، امروز، فردا» در حال متهم کردن رئيس‌جمهوري قانوني به فرار از کشور بود؛ کارشناسان و فعالان سياسي درباره اهميت سفر حسن روحاني به سوئيس و اتريش در آستانه مذاکرات برجامي ايران و اروپا سخن مي‌گفتند.
اين اصولگراي جوان و مخالف دولت در حالي با استفاده از فيلترشکن صفحه توئيتر خود را باز کرده و آرزوي خود براي عدم بازگشت روحاني از سفر را در قالب «دلهره» بيان کرده که از يکسو به اعتقاد کارشناسان سفر رئيس‌جمهوري به سوئيس و اتريش در شرايطي که شاهد خروج آمريکا از برجام و انجام مذاکرات فشرده بين ايران و اروپا براي بررسي راهکارهاي حفظ اين توافق بين‌المللي هستيم، از اهميت ويژه‌اي برخوردار است و از سوي ديگر، عبور از بحران اقتصادي که گريبان کشور را گرفته نياز به همراهي همه نهادها و جناح‌ها با دولت دارد.
اهميت سفر رئيس دولت دوازدهم به سوئيس و اتريش تنها به مذاکرات برجامي ايران و اروپا بعد از خروج آمريکا از اين توافقنامه بين‌المللي محدود نمي‌شود که يامين‌پور با ناديده گرفتن آن، مدعي فرار روحاني از کشور شده است؛ حسن روحاني در حالي به عنوان رئيس‌جمهوري ديروز راهي اين دو کشور اروپايي شد که قبل از دولت يازدهم روابط ايران با اروپا با يک وقفه طولاني‌مدت مواجه شده بود. اما اين روابط در سال‌هاي پس از برجام به طور دائم رو به ترميم و گسترش بود و دايره مناسبات تنها به اقتصاد محدود نمي‌شد بلکه پيوندهاي سياسي و امنيتي نيز بخش قابل توجه اين روابط شد.
**بي‌توجهي به تأکيد زعماي اصولگرايي
سفر اولين مقام بلندپايه‌ جمهوري اسلامي به اتريش بعد از واگذاري رياست دوره‌اي اتحاديه اروپا به اين کشور در شرايطي که حفظ برجام و جلوگيري از بازگشت تحريم‌ها به نتيجه مذاکرات ايران با اروپا بستگي دارد، بر اهميت سفر رئيس‌جمهوري و تيم همراه او مي‌افزايد اما مجري «دلواپس» ديروز و برنامه‌ساز «مضطرب» امروز سازمان صداوسيما، نه به اهميت اين سفر توجهي نداشته، نه به تأکيد اخير زعماي اخير اصولگرايي مبني بر همراهي با دولت براي عبور از «جنگ اقتصادي» وقعي نهاده است.
اين مجري جنجالي که شبکه افق، تريبون عمومي طيف همسو با او در سازمان صداوسيماست نه تنها به اين مسائل توجه نداشته و رئيس‌جمهوري قانوني کشور را متهم به فرار کرده بلکه حتي پا بر روي ادعاي ولايتمداري خويش نيز گذاشته است. او در حالي اينگونه به حسن روحاني تاخته و دلواپس فرارش از کشور شده که فراموش کرده رهبري به رئيس دولت اختيار داده مصوبات جلسه شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا را بدون لحظه‌اي ترديد و هماهنگي با ايشان براي اجرا ابلاغ کند.
**پاسخ‌هاي کاربران يامين‌پور به ادعايش درباره فرار رروحاني از کشور
گرچه يامين‌پور ترجيح داده خلاف جهت منافع ملي که اصولگرايان نيز بر آن تأکيد دارند حرکت کند و خود را به فراموشي بزند؛ اما دنبال کننده‌هاي او در توئيتر از خجالتش درآمدند و پاسخش را دادند. يکي از اين کاربران به يامين‌پور سوابق امنيتي و انقلابي حسن روحاني را يادآور شده و در واکنش به ادعاي مجري سازمان صداوسيما مبني بر فرار رئيس‌جمهوري از کشور نوشته است: «واقعا از چه جايگاهي چنين توهمي زدين؟ اگر بي‌شناسنامه نيستين، يه نگاهي بش بندازين، يکمم سوابق انقلابي و امنيتي کسي که درباره‌اش نوشتين رو بخونين، شايد يادتون بياد که کي هستين و کي هستن». کاربر ديگري به رويايي که يامين‌پور و اصولگرايان همسو با او دارند اشاره کرده و نوشته است: «دلهره دارين يا نذر ميکنين ديگه برنگرده؟! ولي الکي وقت تلف نکنيد چون برميگرده به کوري چشم حسودا»
ديگري عدم توجه اين طيف از اصولگرايان به شرايط کشور را يادآور شده و تأکيد کرده است: «آقاي يامين‌پور نبايد در مورد رئيس جمهور اين کشور حرف زد، همين‌جوريش سنگ رو سنگ بند نيست. آقاي روحاني عملياتاي انتحاري زيادي براي کشور انجام دادند و خودشو‌نو بده کردن. تغييراتي که در کوتاه‌مدت به ضرر مردمه انجامش از خودگذشتگي مي‌خواد.»
کاربر بعدي به فراموشي اصولگرايان کنايه زده و پرسيده است: «وقتي خاوري هم مي‌رفت فرنگ دلهره مي‌گرفتي؟»
اما يکي ديگر از دنبال‌کننده‌هاي وحيد يامين‌پور به موقعيت و جايگاه او در سازمان صداوسيما اشاره کرده و نوشته است: «با اين تفکر، شما مجري صدا و سيما هم هستي؟ و بعد انتظار دارين که ما به اين صدا و سيما و تحليل‌هاش اعتماد هم بکنيم؟»
آرزوي مجري و برنامه‌ساز شبکه افق سازمان صداوسيما براي خروج بدون بازگشت روحاني از کشور يکي از قطعات پازلي است که در اتاق فکر دلواپسان طراحي شده است؛ قطعه‌اي که در کنار پروژه رئيس‌جمهوري نظامي، طرح عدم کفايت روحاني و کنايه خبرنگار خبرگزاري نهاد خاص به وزير کشور مبني بر ناتمام ماندن دوره 4 سال دولت دنبال مي‌شود اما تاکنون يکي يکي با شکست مواجه شده است.
گزارش از زينب نورانيان
**اداره کل اخبار چندرسانه اي **ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد

 به گزارش تابناک، آژانس جاسوسی اوکراین (GUR) روز دوشنبه اعلام کرد که مدیریت پلتفرم پیام‌رسان تلگرام تعدادی از ربات‌های رسمی این آژانس را مسدود کرده است. به گفته این آژانس ربات‌های مذکور مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین بوده‌اند.

 آژانس جاسوسی اوکراین در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، گفت: «امروز، مدیریت پلتفرم تلگرام به طور غیرمنطقی تعدادی از ربات‌های رسمی مخالف تجاوز نظامی روسیه به اوکراین از جمله ربات اصلی اطلاعاتی را مسدود کرد.» همچنین در این بیانیه قید شده که «با توجه به این که تلگرام ربات‌های رسمی ما را مسدود کرده است فکر می‌کنید اطلاعات شخصی شما در امان هستند؟»

 ربات یک برنامه نرم‌افزاری است که می‌تواند به تنهایی دستورالعمل‌هایی را که برای آن تعریف شده‌اند، اجرا کند. ربات‌ها برای انجام وظایف خاصی برنامه‌ریزی شده‌اند. این نرم‌افزارها می‌توانند مکالمه با افراد را تقلید کنند یا حتی محتوا جمع‌آوری کنند.

 اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که در دبی مستقر است و یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شمار می‌آید، توسط پاول دوروف روسی‌الاصل تأسیس شد. دوروف در سال ۲۰۱۴ پس از رد درخواست‌های دولت روسیه برای بستن جوامع مخالف در یک پلتفرم رسانه اجتماعی دیگر، این کشور را ترک کرد. پس از اینکه روسیه در سال ۲۰۲۲ به اوکراین را حمله کرد، تلگرام به ابزاری برای دولت‌های مخالف و موافق جنگ و محلی برای ارسال و دسترسی به اطلاعات فیلتر نشده درباره جنگ تبدیل شد. تقریباً تمام رسانه‌های بزرگ، نهادهای دولتی و شخصیت‌های دولتی در روسیه و اوکراین کانال‌های محتوایی را در تلگرام دارند.

 رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، ویدئوهای روزانه خود را در این اپلیکیشن منتشر می‌کند. نیروهای مسلح او در این ویدئوها نسبت به حملات هوایی هشدار می‌دهند و تحولات میدان نبرد را مستند می‌کنند. از طرف دیگر کرملین فعالیت‌های ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را در تلگرام اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • ربات‌های تلگرامی آژانس جاسوسی اوکراین مسدود شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • روایت شاهدان عینی از لحظات درگیری و شهادت حمیدرضا الداغی + فیلم
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران