Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:14:48 GMT

حکم متهم متعرض تل تاریخی علامرودشت لامرد صادرشد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۱۰۹۳

حکم متهم متعرض تل تاریخی علامرودشت لامرد صادرشد

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لامرد با اشاره به اقدام غیر قانونی یکی از اهالی منطقه در راستای تخریب بخشی از تل تاریخی علامرودشت، گفت: با پیگیری ها و دفاعیات اداره میراث فرهنگی شهرستان از طریق دادگستری، حکم محکومیت متهم صادر شد.

مسعودتقی  زاده، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لامرد با اشاره به اقدام غیر قانونی یکی از اهالی منطقه در راستای تعرض و تخریب بخشی از تل تاریخی علامرودشت لامرد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: با پیگیری ها و دفاعیات اداره میراث فرهنگی شهرستان از طریق دادگستری، حکم محکومیت متهم صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به استناد ماده 560 قانون مجازات اسلامی هر کس بدون اجازه از سازمان میراث فرهنگی کشور یا با تخلف از ضوابط مصوب و اعلام شده از سوی سازمان مذکور، در حریم آثار فرهنگی و تاریخی مبادرت به عملیاتی کند که سبب تزلزل بنیان آنها شود و یا در نتیجه آن عملیات، به آثار و بناهای مذکور خرابی یا لطمه وارد آید، علاوه بر رفع آثار تخلف و پرداخت خسارات وارده به حبس از یک تا سه سال محکوم می شود.

 

خاطر نشان می شود، تل علامرودشت مربوط به دوران ‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان لامرد، بخش علامرودشت، شهر علامرودشت واقع شده، این اثر در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۲۲۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت دولت اوقات فراغت جشن های دهه کرامت اقتصاد ورزش ارزانی آثار ثبت ملی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس ظرفیت های گردشگری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه‌ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه‌ها قرار می‌دهم که ده‌ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه‌ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف‌هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • ثبت ۴۱ میراث ناملموس از استان البرز در فهرست آثار ملی