Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو همزمان با دهه کرامت در استان گفت: رقابت در این جشنواره مبتنی بر رفاقت و تبیین اخلاق حسنه در تکایا و خانقاه و بقاع متبرک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، جلال قلعه شاخانی، امروز در نشستی با داوران بازبین و هیئت انتخاب آثار چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو در سنندج اظهار کرد: چهارمین جشنواره مولودی خوانی هه تاو با گستره بین المللی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو، با بیان اینکه این جشنواره از 26 تا 28 تیر جاری با حضور گروه های مولودی خوانی از سراسر کشور در عمارت خسروآباد سنندج برگزار می شود، عنوان کرد: بیش از 100 مولودی خوان در قالب گروه و تک خوان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

 

قلعه شاخانی، شعار محوری جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در این دوره را «امام رضا (ع) اسوه اخلاق و گفتگو» عنوان کرد و افزود: رقابت در جشنواره امام رضا (ع) عاشقی در راه رسول الله (ص) و اهل بیت بالاخص آفتاب هشتم ولایت است.

 

وی، نفس برگزاری جشنواره مولودی خوانی هه تاو را را تولید آثار کیفی دینی جهت احیا فرهنگ ناب محمدی اعلام کرد و ادامه داد: رقابت در این جشنواره مبتنی بر رفاقت، تبیین اخلاق حسنه حاکم در تکایا و خانقاه و بقاع متبرک است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، اذعان کرد: کردستان سرزمین هزاران مسجد به عنوان پایتخت دف ایران و مرکز ثقل مولودی خوانی در خاورمیانه محسوب می شود و بر همین اساس جشنواره مولودی خوانی هه تاو به دنبال تبلور تکریم کرامت انسان ها با ابزار این هنر عرفانی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر ترویج فضای معنوی در این جشنواره بیان کرد: داوران و هیئت انتخاب آثار جشنواره مولودی خوانی هه تاو بایستی فراخوان جشنواره را ملاک ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره قرار دهند تا خدای ناکرده حقی از شرکت کنندگان ضایع نشود. 

 

قلعه شاخانی خاطر نشان کرد: معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و مقابله با جریان های تکفیری در پرتو انوار سیره نبوی (ص) و فرهنگ رضوی از جمله اهداف کلی این جشنواره است.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس اقتصاد دولت اوقات فراغت دهه کرامت همایش جوانان و قانونگذاری کانون مساجد جشن های دهه کرامت کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۱۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدا و سیما، خط مقدم جهاد تبیین است
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • راهیابی ۲۵ گروه سرود فجر به مرحله نهایی
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • شهید مطهری الگویی ارزشمندی برای دانشجویان است
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من