Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن آرمان گفت: باید از اقدام دولت مبنی بر ایجاد شفافیت در اقتصاد کشور حمایت کرد .

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، این کارشناس اقتصادی ، با تاکید بر اینکه شفافیت گمشده اقتصاد ایران است و باید دولت ها سال ها قبل حساسیت موضوع را شناسایی می کردند، ادامه داد: باید بپذیریم که ایجاد شفافیت در شرایط فعلی بسیار دشوار است و دولت کاری بسیار سنگین را در این حوزه بر دوش دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: انتشار فهرست واردکنندگان با راز 4200 تومانی را باید پیروزی رسانه ها دانست و طبیعتا کسانی که با این اقدام مخالفند ریگی به کفش دارند.

 وی در توضیح این مطلب افزود: در شرایط کنونی تک نرخی کردن ارز و رفتار استاندارد در این حوزه امکان پذیر نیست چرا که کشور با تحریم و جنگ اقتصادی روبروست از این رو ضرورت دارد دولت با ایجاد شرایطی اطمینان مردم را نسبت به این موضوع جلب کند که حقوق مردم در شرایط دشوار کنونی مورد حراست و حفاظت قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پیش تر نیز اقتصاددانان هشدارهای لازم را در خصوص بروز بحران هایی از این دست داده بودند ، اما به هر روی امروز اقتصاد با شرایطی روبروست که کنترل ها و سیاستگذاری هایی از این دست را می طلبد.

 وی تاکید کرد: تداوم این روند سبب می شود به رغم وجود تحریم ، ریسک سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی کاهش یافته و رغبت برای حضور در عرصه اقتصاد افزایش یابد چرا که شفافیت اقتصادی مانع از ثروت اندوزی گروهی می شود که در سایه تشدید تحریم ها قصد دارند منافع اقتصادی خود را تامین نمایند.

وی راه اندازی بازار ثانویه ارز را از اقدامات ضروری دانست و گفت: البته در این حوزه لازم است تدابیری جدی صورت گیرد و مساله شرکت های دارای طرح های توسعه در خصوص ارائه ارز روشن شود.

 آرمان ادامه داد: به نظر می رسد دولت قصد دارد صادر کنندگان کالاهای غیر نفتی را مکلف به عرضه ارز حاصل از صادرات به قیمت 4200 تومان کند این در حالی است که چنین اقدامی برای صنایع استراتژیکی چون فولاد و پتروشیمی بسیار خطرناک است . این صنایع طرح های توسعه ای دارند و هزینه های خود را از محل صادراتشان تامین می کنند از این رو مکلف کردن آنها به فروش ارز به قیمت 4200 تومان می تواند ضرباتی به روند توسعه این کشورها وارد نماید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استاندارد نرخ ارز واردات بهمن آرمان شفافیت ارز ۴۲۰۰تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، با تقدیر از مدیران ارشد کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: با همت و تلاش کارگران و مدیران در حوزه تولید، اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص اقتصاد مقاومتی که طی ۱۰ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلان کشور تعیین شده، مهم‌ترین موضوع در این اقتصاد را درون‌زایی و در نهایت ایجاد مقاومت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخل محقق می‌شود.

استاندار تهران، پویایی در اقتصاد را نشانه مجهز بودن به دانش دانست و افزود: امروز سطح رقابت در دنیا در همه عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است.

فخاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، این روز را نماد اتحاد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید عنوان و اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «امنیت کارگر به شغل کارگر است»، برای ایجاد امنیت در شغل، دانش افزایی و مهارت آموزی، عبور از بن بست‌های فکری و اندیشه‌ای و به روز نگه داشتن دانش‌های کسب شده و به کارگیری آن‌ها و همچنین تأمین تسهیلات و امکانات و رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما و به تعبیری مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح چندوجهی کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما تغییر کرده و با ایجاد ساختارهایی که می‌تواند نظام فکری و رفتاری جریان تولید را دست بگیرد و هدایت کند، شاهد یک تحول اساسی در تولید کشور هستیم.

وی گفت: امروزه شاخص‌های عملکردی نظام کار و کارگری، مبتنی بر دانش و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند و متأثر از اراده‌هایی است که به فرصت جدید و پیش برنده در حوزه اقتصاد ملی تبدیل می‌شوند و سهم آن‌ها را در حوزه اقتصاد ملی بالا می‌برد.

فخاری عنوان کرد: اگر بخواهیم موقعیت جدیدی را خلق کنیم باید خودمان را با شاخص‌های استاندارد بین‌المللی تطبیق دهیم و در جایگاهی که قرار داریم، خودمان را ثابت نبینیم تا زمینه رشد و تعالی فراهم و رابطه صمیمی بین جریان کار، کارگر و کارفرما ایجاد شود.

کد خبر 6091453

دیگر خبرها

  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • سکوت رژیم‌های خودکامه عربی در برابر کنشگری پیرامون آرمان فلسطین
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود