Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - همزمان با هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای امروز(چهارشنبه)، ساخت هفتمین زورخانه خیری با 900 میلیون ریال از محل کمک های خیری در مراسمی در روستای حسین آباد بخش بهمن شهرستان ابرکوه آغاز شد.

در این آیین که امام جمعه بخش بهمن ، بخشدار و جمعی از مسئولان و مردم منطقه حضور داشتند فرماندار ابرکوه گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای با فرهنگ ملی، قومی ، دینی و مذهبی ما گره خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، محمد کاظمی نسب با بیان اینکه ورزش باستانی نه به عنوان یک ورزش بلکه بخشی از تاریخ و فرهنگ است، افزود: باید با الگو قراردادن حضرت علی (ع) نخستین امام شیعیان در ترویج و توسعه مرام پهلوانی و ورزش زورخانه ای تلاش کنیم.
وی با قدردانی از رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن تصریح کرد: این بخش یکی از قطب های ورزش زورخانه ای استان یزد است .
فرماندار ابرکوه با اشاره به فعالیت و تلاش هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بخش یادشده تاکید کرد: عملکرد هیات ورزش های زورخانه ای بخش بهمن ، قابل تجلیل است.
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای بخش بهمن نیز گفت، زورخانه روستای حسین آباد در زمینی به مساحت 400 متر مربع که از سوی دهیاری و شورای روستا تامین شد و با مشارکت جمعی از افراد خیر ساخته خواهد شد.
سید حسین حسینی دوست، افزود: هدف از توسعه این مجموعه ورزشی ترویج فرهنگ پهلوانی است که تا پایان سال 1397ساخته خواهد شد و پس از تجهیز، بهره برداری می شود.
رئیس کانون بسیج ورزشکاران شهرستان ابرکوه ، ظرفیت زورخانه یادشده که هفتمین زورخانه بخش بهمن و هشتاد و نهمین آن در استان یزد است را 200 نفر بیان کرد.
وی یاد آورشد : فعالیت هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای این بخش از سال 1390 آغاز شد که تاکنون در این هیات 700نفر ورزشکار در پنج باب زورخانه منطقه سازماندهی شدند که زیر نظر 60 مرشد به فعالیت ورزش باستانی می پردازند.
وی اضافه کرد: این تعداد ورزشکار در استان قابل توجه است که تاکنون در رقابت های مختلف مقام‌های برتری را کسب کردند.
هم اکنون سه هزار و 900 نفر در استان یزد در رشته های پهلوانی و باستانی فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری و بخش بهمن در 160 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ساخت زورخانه بخش بهمن شهرستان ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!

طرفداری| دو ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به دلیل استفاده از مواد ممنوعه غیرمجاز مرتکب عمل دوپینگ شده‌اند.

دو ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به دلیل استفاده از ماده ممنوعه، مرتکب عمل تخلف دوپینگ شده و با محرومیت‌ مواجه خواهند شد. با توجه به نوع ماده مصرفی، یکی از این ورزشکاران احتمالا با محرومیت دو ساله و دیگری احتمالا با محرومیت چهار ساله مواجه خواهد شد. در سال ۲۰۲۳ میلادی نیز دو ورزشکار رشته کشتی پهلوانی به مدت ۳ و ۴ سال با محرومیت از انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • آغاز برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ از ۸ تیر ماه
  • امکان ذخیره حدود ۱۲ میلیون متر مکعب آب در ابرکوه
  • نقش کلیدی تخصص، ‌نگاه‌ راهبردی و آموزش در عملکرد هیات‌های ورزشی خوزستان
  • هیات های ورزشی ناشنوایان تقویم منسجم داشته باشند
  • ۸۰ پروژه خیری در چهارمحال و بختیاری فعال است
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • زورخانه پولاد هرچه زودتر ثبت ملی شود
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران