Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: تغییر در وسیله بازی پارک پردیس ابهر، وسیله بازی را ناایمن‌تر کرده بود.

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به کارگیری تجهیز بازی غیراستاندارد در پارک پردیس ابهر، منجر به فوت کودک 7 ساله شد، اظهار کرد: مادامی که عزم جدی و اراده قوی از سوی متولیان و مسئولین ذی‌ربط، جهت استانداردسازی تجهیزات تفریحی زمین‌های بازی وجود نداشته باشد، کماکان بایستی شاهد وقوع حوادث ناگوار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد:   وسیله بازی که منجر به حادثه شده، وسیله ترکیبی است، با دو سرسره متصل و یک وسیله دسترسی (نردبان) به آن، که بهره‌برداران بنا به دلایل نامشخص اقدام به حذف دو سرسره و وسیله دسترسی که متصل به زمین بوده، کرده‌اند که این موضوع استحکام ساختاری تجهیز را تحت تأثیر قرار داده و وسیله‌ای که ذاتا غیراستاندارد بوده با عمل نادرست، ناایمن‌تر شده   و وسیله مذکور واژگون   و موجب مصدومیت و در نهایت فوت کودک می‌شود.

وی افزود: این اداره‌کل، با برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط و انجام مذاکرات و مکاتبات و مراجعات حضوری متعدد نسبت به بیان اهمیت استانداردسازی تجهیزات بازی برای شهرداران و بهره‌برداران استان، اقدام کرده   و بر ممنوعیت بهره‌برداری از تجهیزات تفریحی فاقد مجوز تاکید کرده است،  ولی متاسفانه بهره‌برداران احساس مسئولیت نکرده‌اند.

کارگرزاده خاطرنشان کرد: از آنجایی که عزم و اراده جدی نسبت به استانداردسازی تجهیزات تفریحی موجود در زمین‌های بازی، توسط مسئولان ذی‌ربط وجود نداشته، این حادثه تلخ به وقوع پیوسته است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از این تجهیزات، بایستی همه مالکان و بهره‌برداران استان، در اسرع زمان و بدون هرگونه تاخیر و عذر و بهانه‌ای، نسبت به استانداردسازی تجهیزات مذکور و اخذ مجوزهای لازم   اقدام کرده و از بهره‌برداری تجهیزات فاقد مجوز خودداری و از دسترس کاربران خارج کنند تا در آینده شاهد حوادث دلخراش مشابه نباشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام سرسره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی آدرس‌ها با اجرای طرح «جی نف»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • مجوز راه‌اندازی پارک آبی در ابهر دریافت شد
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • استانداردسازی آدرس‌ها با اجرای طرح «جی نف»
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس