Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@07:09:19 GMT

ضرورت بازنگری در آگهی های تبلیغاتی تلویزیون

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۱۷۱۰

ضرورت بازنگری در آگهی های تبلیغاتی تلویزیون

در این مطلب آمده است: وقتی پول و درآمد نخستین اولویت صداوسیما باشد، طبیعی است که دیگر کسی به مسائل تربیتی و موضوعات اجتماعی چندان اهمیتی نمی‌دهد و مهم نیست که در تبلیغات رسانه ملی چه چیزهایی به خورد جامعه داده شود.
هنگامی‌که در تبلیغ پفک‌نمکی، پدربزرگ که الگو و راهنمای اصلی خانواده است، در قسمت کردن پفک‌ها، درس تخلف و تقلب به نوه خود می‌دهد و می‌گوید یکی تو و یکی من، باز هم یکی من و یکی دیگر باز من، حالا یکی من و یکی تو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این تبلیغ خلاف اخلاق؛ نوه، توسط پدربزرگ درس حقه‌بازی و اختلاس را می‌آموزد و... .
البته در اصل، تبلیغ خوراکی‌هایی مانند پفک‌نمکی و چیپس که متخصصان علوم تغذیه و پزشکان مدام مردم را از خوردن آن‌ها منع می‌کنند به هیچ‌وجهی قابل دفاع نیست و نخبگان بر زیان‌هایی که این‌گونه تبلیغات متوجه سلامتی مردم می‌کند، آگاهی کامل دارند؛ و یا در تبلیغ مواد شوینده، به نحوی عمل می‌شود که جای مرد و زن عوض شده و کانون گرم و صمیمی خانواده که قرن‌ها از نعمت آن برخوردار بوده‌ایم به محیطی خشن با قراردادهای صرفاً مادی و غیرعاطفی مبدل گردد.
از این عوارض تبلیغی که بگذریم، اشاعه عادت به مصرف بیش‌ازاندازه و همچنین فرو نگه‌داشتن مدام ذهن و فکر جامعه در فضاهای مجازی با تبلیغات متعدد و مکرر انواع و اقسام شرکت‌های اینترنتی، حرکت به‌سوی ناکجاآبادها را به جامعه تحمیل می‌کند.
از سوی دیگر خرید برنامه توسط شماری از ادارات و ارگان‌ها و انبوهی از مطالب را به‌صورت یک‌جانبه به خورد خلق خدا دادن، به‌تدریج اعتماد عمومی را نسبت به رسانه ملی دچار خدشه می‌کند و مردم را به سمت رسانه‌های برون‌مرزی بیگانه سوق می‌دهد.
این روزنامه همچنین از قول معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش نوشت: آگهی‌های تبلیغاتی صداوسیما و درآمدزایی از طریق این آگهی‌ها به علت گستره‌ای که دارد، یک جریان پررنگ ضدتربیتی در سراسر ایران است.
به نوشته این روزنامه، رضوان حکیم‌زاده در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره پروژه‌های علمی جابربن حیان در استان همدان افزود: وقت آن رسیده که توجه به مصالح تربیتی کودکان این سرزمین مهم‌تر از درآمدزایی مؤسسات و آموزشگاه‌های تبلیغاتی باشد و صداوسیما می‌تواند به‌عنوان یک دانشگاه بزرگ آگاهی بخشی کند و با این تغییر رویکرد در کنار برنامه‌های خوبی که دارد این عارضه که دچار جامعه ما شده، کمرنگ شود.
منبع: روزنامه طلوع
9873/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اخلاق بازی خانواده ذهن نخبگان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد

رئیس سازمان صداوسیما گفت: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

به گزارش جماران، پیمان جبلی در گفت‌وگویی، درباره اقدامات تحولی در سازمان صداوسیما بعد از برگزاری انتخابات گفت: در مورد اقدامات تحولی بعد از انتخابات، یک تجربه موفقی را رسانه ملی در انتخابات مجلس دوازدهم داشت و آن هم بالا بردن میزان تعامل با مخاطبان در برنامه‌ها بود که یکی از برنامه‌های موفق ما را در شبکه ۳ ملاحظه کردید. 

رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد: نکته دوم فراهم کردن امکان و زمینه تضارب افکار و تبادل دیدگاه‌های مختلف و جریان‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که باز هم در برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما مشاهده شد.

وی با بیان این‌که قصد ما این است این برنامه ‌ها ادامه پیدا کند یعنی فضای تبادل و تضارب افکار ادامه پیدا خواهد کرد،‌ خاطرنشان کرد: تعامل با مخاطبان و میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف همان‌طور که در صداوسیما دیدیم، ان‌شاالله تقویت خواهد شد.

جبلی درباره این‌که آیا در سال جدید این امکان فراهم خواهد شد تا کسانی که در گذشته با این سازمان همکاری داشته‌اند بازگردند، گفت: بارها گفته‌ام، ما در این دوره از هر کدام از اعضای جامعه بزرگ هنری، فیلم و سریال در کشور که علاقمند به ایفای وظیفه خودشان در قالب همکاری با صداوسیما باشند استقبال می‌کنیم و فکر می‌کنم شما مصادیق این عرض بنده را مشاهده می‌کنید.

وی در مورد برنامه‌هایی که روی آنتن وجود دارد، اظهار داشت: برنامه‌های که در قالب نمایشی و تلویزیونی وجود دارد نشان می‌دهد که ما عملاً میدان همکاری با چهره‌ها و هنرمندان را هیچ نبسته‌ایم و این عرصه برای هنرمندان و آفرینندگان پیام و محتوا وجود دارد که از ظرفیت صداوسیما برای خدمت به مردم استفاده کنند.

رئیس سازمان صداوسیما درخصوص ساخت سریال الف ویژه در سال ۱۴۰۳ گفت: دو سریال الف ویژه «سریال حضرت موسی و حضرت سلمان» طبق برنامه ریزی به صورت منظم پیش می‌رود، سریال‌های دیگر را هم ان‌شاالله در دستور کار خواهیم داشت که البته با استفاده از فناوری‌های جدید بتوانیم با هزینه کمتر و سرعت بیشتر تولید کنیم. عجالتا ما تا پایان سال ۱۴۰۳ جدول پخش سریال‌مان پر شده است یعنی کاملا دست‌مان پر است و هم اکنون ۱۸ سریال جلوی دوربین و حدود ۴۰ فیلمنامه در مرحله پیش تولید است به همین ترتیب این چرخه وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • تبلیغ کولر گازی متوقف نشده است
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • جبلی : میدان دادن به مردم برای اظهارنظر درباره موضوعات مختلف در صداوسیما تقویت خواهد شد
  • رئیس صدا و سیما: میدان دادن به مردم برای اظهارنظر در مورد موضوعات مختلف تقویت خواهد شد