Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی دریک در نخستین مجمع سلامت شهرستان دلفان با اشاره به اینکه در گذشته بیماریهای واگیر در صدر علل مرگ و میر قرار داشت اظهار داشت: در حال حاضر بحث بیماریهای غیرواگیر مانند سرطان، دیابت، قلبی عروقی، آسم و بیماریهای ریوی غیر عروقی به عنوان علل اصلی مرگ و میر شناسایی شده اند.

بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ و میر در لرستان

وی افزود: برخورد و مقابله با بیماریهای واگیر خیلی آسان تر از مقابله با بیماریهای غیرواگیر است و امکان ریشه کن کردن این نوع از بیماریها امکان پذیر نیست و باید کنترل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان به راه اندازی سامانه ثبت علل مرگ و میر در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و افزود: در این سامانه تمامی علل مرگ و میر بر اساس آمار قبرستان ها، بیمارستانها، پزشکی قانونی و ... به صورت کارشناسی ثبت شده است و نشان داده شده که بیشترین علل مرگ و میر در استان طی چند سال اخیر قلبی و عروقی بوده و بعد از آن بیماریهای ریوی ثبت شده است و بیماریهای واگیر و عفونی در ردیف پنجم قرار گرفته اند.

دریک با اشاره به اینکه این مشکلات به تنهایی نمی تواند توسط یک ارگان و یا نهاد حل شود ادامه داد: در این زمینه مشارکت مردم و توانایی بین بخشی باید به خوبی اتفاق بیفتد تا بتوان به خوبی با آن مقابله کرد.

وی خود مراقبتی را یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از بیماری ها برشمرد و افزود: با این اقدام می توان میزان ابتلا به بیماری ها را به حداقل رساند و عمر مفید را در جامعه افزایش داد و ناتوانی در سنین بالا را به حداقل خواهیم رساند.

انجام اقدامات ارزشمند توسط علوم پزشکی

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان شرکت کنندگان در اولین مجمع سلامت در دلفان را هر کدام یک سفیر سلامت نام برد و اظهار داشت: شما به عنوان سفیران سلامت می توانید مطالب مهم ذکر شده در این روز را به دیگران منتقل کنید و نقشی مهم در حوزه سلامت را در جامعه ایفا کنید.

دریک اقدامات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در چند سال اخیر را بسیار ارزشمند و مهم برشمرد و افزود: تجارب، خدمت دلسوزانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان موجب شده است که دیگر همکاران با فراق بال بیشتری اقدام به خدمت رسانی به حوزه بهداشت و درمان استان کنند و باید گفت این اتفاقات خوب به ویژه در حوزه زیرساخت حوزه سلامت با تعامل و همکاری معاونت اجتماعی با ریاست دانشگاه و تشکل های مردم نهاد و حمایت های دیگر نهادهای مرتبط صورت گرفته است.

وی توسعه بهداشت و درمان را مدیون هم دلی و یک صدا بودن مسئولان شهرستان با دانشگاه علوم پزشکی استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به خدماتی که در این حوزه در دلفان صورت گرفته است و حس مطالبه گری مسئولین شهرستان باید گفت حق مردم این شهرستان بیشتر از این بوده و باید این تلاش ها چند برابر شود تا بتوان شاهد دلفانی، آباد در تمامی حوزه ها به ویژه بهداشت و درمان باشیم.

تشکیل مجامع سلامت در شهرستان ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با قدر دانی از مرکز بهداشت شهرستان دلفان که در سال گذشته رتبه نخست استان را از نظر مقایسه ای و توسعه ای و از نظر عملکر پیشرفت شاخص های بهداشتی کسب کرده است ادامه داد: این زحمات و هماهنگی های صورت گرفته نباید نادیده گرفته شود و انتظار داریم مسئولان شهرستان حمایت های خود را به حوزه سلامت بیش از گذشته ادامه دهند.

دریک تشکیل مجامع سلامت در شهرستانهای استان را فراهم کردن ظرفیت مشارکت های بین بخشی و استفاده بهتر از مشارکت های مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: باید این مجامع به دل روستاها و محله ها نیز برود و به طور حتم تاثیر بسزایی در حوزه سلامت خواهند داشت.

وی با اشاره به توانمند سازی گروه های که در راستای جلب مشارکت های عمومی گام برمی دارند گفت: وحدت رویه از مهمترین اقداماتی است که می بایست توسط مجمع سلامت شهرستان صورت بگیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: احداث پروژه های جدید و تکمیل طرح های در دست ساخت نیز می تواند تاثیر زیادی در ارتقای سطح سلامت در شهرستان داشته باشد.

کد خبر 4338598

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بوشهر خبرگزاری مهر گرگان کرمانشاه شیراز شهرکرد خرم آباد مواد مخدر مشهد بیرجند یاسوج آتش سوزی هفته قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، امیر سرتیپ دوم ستاد علی خلیل آبادی در همایش تجلیل از بهورزان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، با اشاره به جایگاه بهورزان در سطح جامعه، اظهار کرد: با شروع به کار بهورزان، کشور در زمینه شاخصه‌های ارتقاء سطح سلامت به مؤلفه‌های چشمگیری رسید و فعالیت‌های تنظیم خانواده نیز به صورت گسترده در کشور انجام شد.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق بهورزان را رکن اصلی شبکه های بهداشت و درمان دانست و افزود: همه کارکنان این سیستم با فداکاری، ایثار، صبر و جدیت برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و اجرای برنامه های وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از خود گذشتگی نشان می دهند که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: بهورزان از شریف ترین طبقه در نظام سلامت کشور هستند که با زحمت فراوان سبب چرخش چرخه‌های سلامت و زندگی می‌شوند.

خلیل آبادی با تقدیر از زحمات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات خوبی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و باید بدانیم این موهبت بزرگی است که مسئولان خدمت کنند، تا ملت راحتی را احساس نمایند، زیرا مسئولین تکیه گاه مردم هستند.

جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به زحمات کادر درمان و پرستاران در ایام شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: در ایام شیوع بیماری کرونا پرستاران سراسر کشور صبر، حوصله، فداکاری، از خود گذشتگی و ایثار را به نمایش گذاشتند و با جانفشانی در کنار مردم و بیماران بودند که تقدیر از آنان شاید بخش کوچکی از زحمات این عزیزان را جبران کند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ مربی بهورزی که به افتخار بازنشستگی نائل شدند و همچنین بیش از  ۵۰ نفر مربیان نمونه شاغل در این حوزه تقدیر به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند