Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اگر می‌خواهید بدانید که ریزش روزانه چند تار مو طبیعی است و اینکه کدام بیماری کشنده با عسل درمان می‌شود حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،داده‌های کسب شده نسبت به مطالعات قبلی از صحت بالاتری برخوردار بوده و نتایج حاصل از تحقیق تئوری (mortality plateau) را تائید می‌کند که خطر مرگ از ۸۰ سالگی به بعد روند کاهشی به خود گرفته و بعد از ۱۰۵ سالگی به طرز عجیبی کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تئوری (mortality plateau) مبتنی بر تأخیر در مرگ‌ومیر افراد کهن‌سال و تضعیف مرگ و میر در اواخر حیات است که مرگ افراد را با سرعت آهسته‌تری نسبت به نمودار خطی ورودی مشاهده می‌کنیم.



البته این تئوری بسیار مورد بحث و جدل قرار گرفته است؛ چرا که می‌گویند یافتن یک دسته از مردم بالای ۱۰۵ سال سن که همگی متولد یک مکان بوده‌اند، سخت است تا بتوان چنین تئوری‌ای را به آن‌ها تعمیم داد.

  وقتی استرس به جان خواب تان می‌افتد

با توجه به این‌که خواب کافی باعث افزایش سطح هوشیاری، حافظه و توانایی حل مساله و توان تصمیم‌گیری می‌شود، بنابراین مهم است عواملی که خواب فرد را مختل می‌کند شناسایی کنیم که یکی از بارز‌ترین آن‌ها «استرس»‌های روزانه است که به دنبال استرس فرد دچار درگیری ذهنی نیز می‌شود.

هجوم افکار ناشی از استرس باعث می‌شود تا فرد خواب راحت نداشته باشد و روند خواب او مختل شود و علائمی مانند تپش قلب، درد‌های عضلانی و سایر عارضه‌های جانبی را تجربه می‌کند.فردی که دچار استرس می‌شود ممکن است دچار پرخوابی یا بی‌خوابی شود.برخی افراد برای فرار از فکر کردن به خواب روی می‌آورند و ساعات طولانی می‌خوابند.آن دسته از افرادی که دچار هجوم افکار می‌شوند نمی‌توانند بخوابند و سیستم خواب شبانه آن‌ها مختل می‌شود. این افراد حتی با این‌که ممکن است در طول روز بسیار خسته شده باشند، اما باز هم خوابشان نمی‌برد.   معجزه عسل برای درمان کشنده‌ترین بیماری قرن
محققان کشف کردند که بره موم زنبور عسل علاوه بر پیشگیری از سرطان روده بزرگ، در کاهش و توقف رشد سلول‌های سرطانی روده نیز تاثیرگذار است.آن‌ها به تازگی کشف کرده‌اند که بره موم دارای خواص ضدسرطانی است و می‌تواند سلول‌های سرطانی را نابود کند.

محققان با آزمایش فنیل اتر کافئین اسید بر سلول‌های سرطانی روده مشاهده کردند که این ماده با مهار سطوحی از متالوپروتئیناز از متاستاز یا گسترش سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.محققان سراسر جهان در تلاشند تا درمان‌های ضد سرطان جایگزین را کشف کنند. در همین زمینه بره موم زنبور عسل می‌تواند یکی از گام‌های بلند به سوی یک داروی سرطانی سالم‌تر و بدون عوارض جانبی شیمیایی باشد.   ارتباط ساعات کاری با خطر ابتلای زنان به دیابت

متخصصان کانادایی در مطالعه‌ای مشاهده کردند خطر ابتلا به دیابت نوع دو در میان زنانی که در هفته ۴۵ ساعت یا بیشتر کار می‌کنند، افزایش می‌یابد.

این یافته بار دیگر توجهات را به یکی دیگر از خطرات کار کردن طولانی مدت برای سلامتی و لزوم حفظ تعادل بین کار و زندگی برای کارمندان جلب کرد.به گزارش مدیکال دیلی، به گفته محققان کانادایی بالا بودن ساعات کاری با افزایش احتمال ابتلای زنان به دیابت مرتبط است. همچنین کار کردن برای مدت زمان بیش از ۴۰ ساعت در هفته به استرس و تغییر در تولید هورمون‌هایی همچون کورتیزول منجر می‌شود و می‌تواند با فاکتور‌هایی از قبیل: خواب، مقاومت انسولین و مشکلات سلامت روان مرتبط باشد.   سکسکه نوزاد چه زمانی خطرناک است؟   نگرانی والدین درباره نوزادشان، تا زمانی که سکسکه مانع خواب و تغذیه کودک نشود، بی‎مورد است و نیازی نیست به متخصص مراجعه شود. اما اگر تا بیش از یک سال تداوم داشت، باید به آن توجه کرد. هرچند که این موضوع بسیار نادر است، اما به هر صورت همیشه پیشگیری، بهترین راه است. اگر نوزادی دارید که مدت هاست سکسکه می‌کند و این مسئله او را ناراحت می‌کند، باید او را نزد پزشک اطفال ببرید. ممکن است بیماری ریفلاکس معده مری در او تشخیص داده شود که از علایم شایع آن سکسکه‌های طولانی و سرفه است.

در این بیماری اسید معده وارد مری می‌شود و ایجاد ناراحتی می‌کند. اگر این بیماری در نوزاد تشخیص داده شود، باید اصول شیردهی مطابق با دستور پزشک انجام و یک سری دارو برای اصلاح این وضعیت تجویز شود. برخی تصورات نادرست درباره بند آوردن سکسکه نوزاد وجود دارد؛ مثلا ترساندن نوزاد، فشار دادن پیشانی او، فشار دادن چشم نوزاد و .... اما امروزههیچ یک از این روش‌ها توصیه نمی‌شود، زیرا هیچ پشتوانه علمی ندارد. آن چه مهم است این است که سکسکه نوزاد موضوعی شایع و اجتناب ناپذیر است و بسیاری از سکسکه‌های نوزادان کاملا طبیعی است.   ریزش روزانه چند تار مو طبیعی است؟   ریزش مو یک رویداد روزانه است و به طور میانگین روزانه ممکن است حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی هر فرد بریزد. یکی از نگرانی‌های عمده بسیاری از مردان ریزش مداوم و دائمی مو است که منجر به طاسی می‌گردد.آنچه که محققان طی سال‌های اخیر دریافته اند این است که می‌توان با استفاده از ترکیباتی علمی جلوی ریزش مو را گرفت. در این تحقیقات که توسط بخش علمی دانشگاه فریدریش شیلر آلمان صورت گرفته است، ترکیبی کشف شده که می‌تواند مستقیما با نفوذ در فولیکول مو آن را تقویت و از ریزش زودرس مو جلوگیری کند.
در مرحله اول این تحقیقات، تلاش‌های آزمایشگاهی بر روی نمونه ریشه‌های موی زنده در محیط کشت بافت حاکی از این مطلب بود که کمپلکس کافئین می‌تواند با نفوذ به فولیکول مو در مهار عامل اصلی ریزش ارثی مو یعنی هورمون مردانه تسترون موثر واقع شود که باعث افزایش فاز رشد مو‌ها شده و به بقای آن‌ها منجر می‌گردد.  

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ریزش مو نوزاد دیابت زنان عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی