Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ تبعه الجزایری که چندی پیش در مرکز اسلامی شهر ژنو پایتخت سوئیس به شدت از امام جماعت مسجد الحرام انتقاد کرد و سیاستهای عربستان سعودی را زیر سوال برد در گفتگو با الجزیره تاکید کرد عربستان سعودی در تبعیت و سرسپردگی و تسلیم شدن در برابر آمریکا صرفا به اجرای معامله قرن و فروختن مسجد الاقصی که سومین حرم شریف است و دادن 470میلیارد دلار به آمریکا بسنده نکرده است بلکه ازاین مسائل پا را فراتر نیز گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد : رئیس کل حرمین شریفین ( مکه مکرمه و مدینه منوره ) در شهر ژنو سوئیس با رگباری از پرسشها درباره مواضع وی و کشورش به خصوص در ارتباط با حمله به یمن و محاصره قطر روبرو شد و به شدت در تنگنا قرار گرفت .
زمانیکه سخنرانی السدیس با عنوان « امنیت و حفظ آن »در مرکز اسلامی شهر ژنو در سوئیس پایان یافت، «یخلف صلاح الدین» فعال الجزایری از سدیس انتقاد کرد که تصاویر آن در سطح گسترده ای در پایگاههای ارتباط اجتماعی منتشر شده است.
مجری الجزیره افزود : یخلف صلاح الدین فعال الجزایری در گفتگو با الجزیره درباره پشت پرده دیدار سدیس از مرکز اسلامی در ژنو گفت تصاویری که تو قهرمان آن هستی در پایگاههای ارتباط اجتماعی بازتاب زیادی داشته است لطفا درباره پشت پرده این کنفرانس بیشتر صحبت کنید؟
«یخلف صلاح الدین» گفت من از شبکه الجزیره به علت نقل این اتفاق و برقراری ارتباط مستقیم با من پس از آنکه این ویدیو از طریق پایگاههای ارتباط اجتماعی به دست الجزیره رسید تشکر می کنم. در حقیقت این شکار بزرگ ویدیویی نشانگر خشم جوانان امروز است. جوانان امروز جوانان دهه های 1990 و 1980 میلادی نیستند جوانان امروز جوانان عصر اطلاعات هستند و الان نقابها کنار رفته است و جوانان آگاه هستند و نمی توان آنان را فریب داد همچنانکه در دهه 1990 میلادی و دهه های قبل و در جریان جنگ عراق و پس از آن فریب داده شدند.
این رژیمها( کشورهایی نظیر عربستان سعودی )، دست نشاندگانی هستند که از برخی مبلغان بهره می برند تا به نفع آنان فتوا صادر کنند. من صدای میلیونها نفری بودم که این حرفها را در سینه دارند و خیلی ها در تماس با من از سخنان من در برابر السدیس قدردانی می کنند.
اولا این آقا که او را شیخ السدیس می نامند به دعوت شورای مراکز اسلامی که یک سازمان صوری است و به دعوت یکی از ائمه جماعت رانده شده الجزایری از مسجد بن یوشکل برای سخنرانی به این مسجد آمده بود. این امام جماعت رانده شده الجزایری سپس در سفارت الجزایر کار می کرد و پس از آن در مرکز شورای اسلامی در ژنو مشغول به فعالیت شده بود و از این مرکز نیز دو سال پیش رانده شده بود اما اکنون به یک نحو دیگری به این مسجد بازگشته است. همین فرد قبلا در یک نشریه سوئیسی از این مرکز انتقاد کرده بود.
وی گفت: بیشتر فعالیتهای این افراد اطلاعاتی است . به همین سبب می بینیم که برخی مبلغان دارای رتبه ژنرالی هستند. اینها سخنانشان در راستای خداوند و رسول خدا (ص ) نیست بلکه در راستای خواسته های حکام و پادشاهان سخن می گویند.
«صلاح الدین یخلف» گفت ما به چنین علما و مبلغانی نیاز نداریم زیرا ما خودمان علمایی داریم که در دین فقیه هستند.
یخلف گفت: آنان می آیند تا برای ما از امنیت صحبت کنند در صورتی که اولا آنها ملتهایش را ترسانده اند و می بینیم بسیاری از علما و حقوقدانان و افراد دارای دکترا در زندان هستند.
یخلف گفت ما از این مبلغانِ وابسته به پادشاهان می خواهیم موضع شرافتمندانه ای در قبال مسجد الاقصی اتخاذ کنند چرا که آنان پس از خیانت به حرمین شریفین به حرم شریف سوم یعنی مسجد الاقصی خیانت کرده اند و با صهیونیستها وارد عادی سازی روابط شده اند .آنها قبلا پشت پرده با صهیونیستها رابطه داشتند الان وارد روابط مستقیم شده اند. ما شاهد معامله قرن ( طرح جدید سازش ) هستیم و آن را علنی کرده اند.
الجزیره پرسید: شاید این پرسش مطرح شود که انتقاد شما می باید از یک سیاستمدار می بود نه از یک مبلغ دینی نظر تو چیست ؟ اگر مبلغ واقعا مبلغ باشد در سیاست دخالت نمی کند بین مبلغ و عالم ربانی و عامل و یک مبلغ و روحانی درباری که پادشاه او را برای مقاصدش به خدمت در آورده است تفاوت دارد. من چهل و یک سال دارم و از بچگی سدیس را می شناسم . ما به علمای مکه احتمال می گذاریم اما مواضع السدیس و شاه سعودی را در سال 1992 میلادی در خصوص الجزایر دیدیم که سه میلیارد دلار به کودتاچیان در الجزایر دادند. همچنین مواضع سدیس وی را درباره کودتای مصر دیدیم که چگونه از کودتای مصر حمایت کردند و پول دادند و نیز مواضع وی را در قبال محاصره قطر دیده ایم .
یخلف گفت : این چه مبلغی است که به دین خدا دعوت می کند اما برادارنش را می ترساند و بین خانواده ها در ماه رمضان اختلاف می اندازد و بین قبایل و یک ملت اختلاف می اندازد . ما همچنین مواضع هم پیمانشان یعنی امارات را نیز دیده ایم که خواستند در ترکیه کودتا کنند اما کودتایشان شکست خورد.
مجری الجزیره سپس گفت : تصاویر دیگری پخش می کنیم که مربوط به یک فعال مغربی است که از شیخ سدیس درباره علت محاصره قطر و رأی عربستان علیه مغرب درباره میزبانی جام جهانی سال 2026 میلادی پرسید و از او به شدت انتقاد کرد.
فعال مغربی پرسید شیخ تو به اصلاحات دعوت کردی به اصلاح بین قطر و کشورهای دیگر دعوت کردی . چرا قطر را به صورت ظالمانه محاصره کرده اید چرا علیه مغرب رأی دادید.
الجزیره سپس از یخلف درباره این تصاویر پرسید و گفت نظرشما دراین خصوص چیست ؟
یخلف گفت : به یک نکته اشاره می کنم او یک مبلغ و امام جماعت است و سیاستمدار نیست اما خودرویی که او را به این مسجد آورد دارای شماره دیپلماتیک بود. معنایش آن است که او را نمایندگی دیپلماتیک سعودی با خودروی مجلل به این مسجد آورده بود در نتیجه او کارهای سیاسی می کند.
وی گفت عربستان تنها به تبعیت و سرسپردگی و تسلیم شدن در برابر آمریکا در معامله قرن و فروختن مسجد الاقصی که سومین حرم شریف است و دادن 470میلیارد دلار به آمریکا بسنده نکرده است و کینه خودش را به بخش ورزش نیز سرایت داده است . بهتر بود که اعراب و مسلمانان با وجود اختلافاتی که بین عربستان و مغرب وجود دارد میزبان جام جهانی بودند و یک کشور اسلامی یعنی مغرب میزبان جام جهانی سال 2026 میلادی می شدند و سودش را می برد اما سعودی ها نگذاشتند این جام در مغرب برگزار شود این هم کینه توزی است زیرا مغرب از سعودی ها در محاصره قطر و برخی دیگر از مسائل سیاسی تبعیت نکردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عربستان تبعه الجزايري مرکز اسلامي ژنو امام جماعت مسجد الحرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت