Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:04:03 GMT

اکران «خاله قورباغه» برای کودکان کار

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۲۳۵۷

فرشته طائرپور تهیه کننده با اشاره به نمایش «خاله قورباغه» برای کودکان کار گفت:روز جمعه یکصد کودک کار ، از کوره پزخانه های اطراف تهران، مهمان عوامل و عروسک های فیلم «خاله قورباغه» در سینما مگامال، یکی از بهترین سینماهای تهران هستند.

وی افزود:اکثریت این مهمان ها را کودکان و نوجوانان مهاجر افغان تشکیل می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طائرپور گفت:کودکان مهاجر تفاوت خود با دیگر کودکان سرزمینی که درآن زندگی می کنند را نمی دانند و نباید با مشاهده تفاوت ها، رنج شان از شرایط زندگی شان بیشتر شود.

وی ادامه داد:اگر به راستی و در عمل به حقوق بشر اعتقاد داریم، باید فرصت های تفریح را برای آنها نیز فراهم کنیم چرا که این کمترین کاریست که به عنوان یک ایرانی و یک فیلمساز کودک و نوجوان،می توانیم برای کودکان مهاجر افغانی در کشورمان انجام دهیم.

طائرپور با بیان اینکه قابل باور نیست که چطور رئیس جمهور یک کشور غنی و پیشرفته در قرن کنونی، با این همه شعار و هیاهو درباره حقوق بشر و شماتت دیگر کشورها، می تواند به کودکان بی پناه مهاجر در کشورش این همه هراس و دلهره وارد کند،گفت:کاش ما هرگز شبیه او نشویم و با اصول اولیه انسانیت، فاصله نگیریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کودکان حقوق بشر حقوق کودکان کار اکران فیلم خاله قورباغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی بارش‌های خوب و سیلابی شدن رودخانه سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است تا از پرندگان مهاجر و بومی میزبانی کند.

 رحیم عبدالکریمی با بیان اینکه از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اهالی روستای قره گل بوکان نیز در کنار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی پای کار آمدند و  در این باره کمال بادی عضو شورای روستای قره گل از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانال‌های ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد.

تالاب قره گُل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستایی به همین نام این روز‌ها یکی از مقاصد طبیعت گردی علاقمندان محیط زیست و گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  •  دختر نوجوان قربانی بازی کودکانه خواهرزاده‌اش شد
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است