Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: اگر فردی یکباره ۳۹ هزارسکه ثبت نامی را تهیه کند بلافاصله همه می‌فهمند اما اگر کسی این ۳۹ هزار سکه را در روزهای مختلف ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا ثبت نام کرده بود ایا باز هم کسی می‌فهمید؟ اینها همه به عدم نظارت دقیق برمی‌گردد.

ایران آنلاین /رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوص دستگیری سلطان سکه گفت: تنها کسی که در این قضیه میتواند نظارت داشته باشد و بحث نقل و انتقالات پول را بررسی کند سازمان بازرسی کل کشور و یا وزارت اطلاعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کشتی آرای ، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد قیمت سکه و طلا در بازار اظهار داشت: قیمت جهانی طلا( اونس) کاهش یافته و همین امر باعث کاهش بهای سکه در بازار شده است و بعید به نظر می‌رسد تا چند روز آینده بهای سکه مجددا صعودی شود.

وی افزود: روز گذشته بهای سکه به ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید و هم اکنون نیز  همین قیمت است و بهای سکه تغییری نداشته است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در مورد دستگیری سلطان سکه با دو تن سکه بهار آزادی گفت: در کشورمان تجارت سکه و طلا آزاد است و هر فردی می‌تواند سکه خریداری کند و این فرد هم این مقدار سکه را یک‌جا خریداری نکرده است و به مرور زمان خرید صورت گرفته است.

وی گفت: تنها کسی که در این قضیه می‌تواند نظارت داشته باشد و بحث نقل و انتقالات پول را بررسی کند سازمان بازرسی کل کشور و یا وزارت اطلاعات  است.

کشتی آرای افزود: این حباب ایجاد شده از طریق عدم عرضه و تقاضا در بازار صورت گرفته و خرید سکه از سوی این فرد دو سال طول کشیده است.

وی ادامه داد: اگر فردی یکباره ۳۹ هزارسکه ثبت نامی را تهیه کند بلافاصله همه می‌فهمند اما اگر کسی این ۳۹ هزار سکه را در روزهای مختلف ۱۰۰ تا ۱۰۰ تا ثبت نام کرده بود ایا باز هم کسی می‌فهمید؟ اینها همه به عدم نظارت دقیق برمی‌گردد.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه متولی این مسئله اتحادیه طلا و جواهر نیست، تصریح کرد: جابه‌جایی رقم بالای ۱۵ میلیون تومان باید با کد رهگیری همراه باشد تا پولشویی محسوب نشود.

وی گفت: اگر کسی قصد بر هم زدن بازار را دارد باید شناسایی شود زیرا هرگونه اخلال در نظم اقتصادی قطعا اشتباه بوده و باید به آن رسیدگی شود.

یک سکه بهارآزادی(امامی) حدود ۸گرم است. ۲ تن سکه معادل ۲۵۰هزار سکه تمام‌بهار است. ۲۵۰هزار سکه هم الان در بازار چیزی حدود ۷۲۰میلیارد تومان ارزش دارد.

/ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • قیمت سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳