Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش گفت: کلید سوالات کنکور خارج از کشور بعد از ظهر امروز در سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

ایران آنلاین / حسین توکلی اظهار کرد: آزمون سراسری سال ۹۷ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجه در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر روز‌های هفتم و هشتم تیر ماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان کشور، ۴۷۹ حوزه امتحانی همچنین در ۲۵ حوزه امتحانی در ۲۲ کشور خارجی برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی تصریح کرد: کلید اولیه آزمون سراسری ۹۷ خارج از کشور بعد از ظهر  امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه ۹۷ روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده نتایج اولیه به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه تمامی داوطلبان شرکت کننده در آزمون در دهه دوم مرداد ماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

توکلی اظهار کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته پس از دریافت دفترچه راهنمای رشته‌های تحصیلی در دهه دوم مرداد می‌توانند نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود در گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.

وی گفت: توضیحات لازم درباره نحوه انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد پس از هماهنگی با مسئول دانشگاه مذکور روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد./ باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از شب گذشته یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش منتشر شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه می توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور پرینت کارت را دریافت کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی / شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در ۲ گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای ۲ کارت هستند.

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸ صبح و بعدازظهر ساعت دو و نیم بعدازظهر آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و دو بعدازظهر بسته خواهد شد.

کریمیان درباره آمار نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تاکنون ۳۲۷ هزار نفر از داوطلبان، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده اند و توصیه می شود داوطلبان اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده به دقت مطالعه کنند.

کد خبر 6085289

دیگر خبرها

  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • زمان انتشار کارت ورود به جلسه کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه
  • ۹۵۶ هزار نفر داوطلب شرکت در نوبت دوم کنکور سراسری
  • انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۳ شروع شد
  • اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری