Web Analytics Made Easy - Statcounter

سراییان با اعلام اتصال 151 دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان جاری بیشتر دستگاه‌ها به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل می‌شوند.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول سراییان رییس سازمان فناوری اطلاعات در نشست هم اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در مازندران با اعلام اینکه تا کنون 151 دستگاه به مرکز ملی تبادل اطلاعات متصل شده اند که با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان تابستان جاری اکثر دستگاه ها به این مرکز متصل خواهند شد، گفت: تا پایان سال گذشته حدود 103 میلیون تراکنش بر بستر مرکز ملی تبادل اطلاعات صورت گرفته است که بیانگر میزان حجم صرفه جویی های صورت گرفته در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن زیرساخت های ملی و امن و پایدار دولت هوشمند بر بستر شبکه ملی اطلاعات و امکان ارایه خدمات بیشتر در همه وقت و همه جا از جمله ماموریت های سازمان فناوری اطلاعات ایران است، افزود: در همین راستا نیز زیرساخت های لازم از جمله مرکز ملی تبادل اطلاعات پیاده سازی شده است که بر بستر آن خدمات به متقاضیان ارایه می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد محور های اصلی فعالیت سازمان فناوری اطلاعات در سال جاری اظهار کرد: توسعه بازار فناوری اطلاعات، دولت هوشمند و الکترونیکی کردن خدمات، نوآوری و کارآفرینی، زیرساخت توسعه محتوا و کسب و کار بر بستر شبکه ملی اطلاعات و امنیت از جمله محورهای فعالیت سازمان در سال 97 محسوب می شود.

سراییان با اشاره به اهداف الکترونیکی شدن خدمات در قانون برنامه ششم توسعه تصریح کرد: بر اساس قانون و تا پایان برنامه ششم توسعه، 100 درصد خدمات دولت باید الکترونیکی شده و 12 درصد مراجعات مردم به دستگاه ها باید کاهش پیدا کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه به صورت فصلی و بر اساس شاخص های موجود، خدمات دستگاه ها ارزیابی و میزان الکترونیکی شدن آن ها به نهادهای ذی ربط گزارش می شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر، خدمات، تنها حوزه ای است که از یک سو موجب افزایش اشتغال شده و از سوی دیگر محور اصلی خلق ثروت محسوب می شود که بستر رشد آن، فناوری اطلاعات است و با ورود اینترنت و فناوری اطلاعات و ارتباطات به حوزه صنعت، شاهد رشد نمایی در خلق ثروت در دنیا بوده ایم.

وی افزود: محور اصلی تحول دیجیتال بهره وری بوده و این مهم تنها با فناوری اطلاعات امکان تحقق خواهد داشت بنابراین تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال از محورهای اصلی فعالیت وزارت ارتباطات است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان خلق ثروت در همه شهر ها و شهرستان ها را از مزیت های فناوری اطلاعات دانست و گفت: با بهره گیری مناسب از این فناوری و توسعه خدمات، امکان رسیدن به بازار 121 هزار میلیارد تومانی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برترین ها ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، اکرم فداکار را به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد منصوب کرد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است:

 بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد را در کارنامه کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • حذف سفر از سبد خانوار صحت ندارد/ اتفاقاً حال مردم خوب است و بیشتر هم سفر می‌روند
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند