Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@01:20:55 GMT

یک هزار و 91 واحد مسکن مهر آماده افتتاح است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۲۷۶۲

یک هزار و 91 واحد مسکن مهر آماده افتتاح است

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: یک هزار و 91 مسکن مهر در استان اردبیل آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

‌شهرام باباخانی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: از 41 هزار و 378 واحد سهمیه استان اردبیل در بخش مسکن مهر تاکنون بیش از 39 هزار و 49 واحد افتتاح و در اختیار صاحبان مسکن مهر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک هزار و 91 واحد آماده افتتاح داریم، خاطرنشان کرد: حدود یک هزار و 38 واحد باقیمانده نیز اغلب واحدهای عارضه‌دار و دارای مشکلات حقوقی و اختلاف بین اعضای تعاونی و مدیران مربوطه است که انتظار می‌رود به نوعی این واحدها نیز با حل مشکلات به سرانجام برسد.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از این تعداد واحد عارضه‌دار 648 واحد مربوط به شرکت تعاونی نکونام بوده که با صدور حکم برای 120 واحد قبل از عید مراحل واگذاری  تحویل آن به متقاضیان انجام می‌شود.
باباخانی تصریح کرد: در 528 واحد دیگر مساکن مهر عارضه‌دار حدود 40 درصد کار باقی مانده که قرار است با انتخاب پیمانکار نواقصات برطرف و زمینه تکمیل این پروژه‌ها تا آخر سال 97 و تحویل آن به متقاضیان فراهم آید.
وی بیان کرد: با افتتاح یک هزار و 91 واحد مسکن مهر در استان اردبیل عملا پرونده مسکن مهر در این استان بسته خواهد شد و به شکل کامل متقاضیان از این واحدها بهره‌مند می‌شوند.
معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: جز در مسکن مهر شهرستان کوثر که برای 52 واحد متقاضی وجود ندارد، در مابقی پروژه‌ها واگذاری‌ها انجام شده و هیچ واحد خالی وجود ندارد.
باباخانی افزود: ما در شهرهای بالای 25 هزار نفر متولی ساخت مسکن مهر بودیم که هیچگونه واحد خالی و بدون متقاضی نداریم و در شهرهای زیر 25 هزار نفر که متولی بنیاد مسکن است تنها در تعدادی محدود مساکن مهر متقاضی خرید و سکونت وجود ندارد.
وی در پایان به وضعیت بازار مسکن و اجاره نیز اشاره کرد و گفت: تحرک خوبی را در بازار مسکن به ویژه ساخت و ساز شاهد بودیم که البته در ماه‌های اخیر افزایش اجاره بها بازار را متفاوت از سایر ایام کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مسكن مهر منطقه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن