Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به دنبال پیگیری‌های انجام شده از آخرین وضعیت طرح غدیر و آبرسانی و با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم این منطقه، مسئولین به دنبال اجرایی کردن سریعترین راه حل برای رفع مشکل افراد این منطقه بودند.

با پیشرفت سریع طرح غدیر در روز‌های اخیر برای رفع مشکل مردم، صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان از بهره برداری آزمایشی طرح غدیر تا ساعاتی دیگر خبر داد و گفت: بعد از بهره‌برداری آزمایشی از طرح در ساعات آینده، این پروژه در روز ۱۵ تیر به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان  از پیشرفت فیزیکی بالای پروژه به واسطه تامین مالی طرح خبر داد و گفت: در فاصله نه ماه حدود ۹۰ کیلومتر لوله با قطر دو هزار میلیمتری برای اجرای طرح کار گذاشته شده است که در این زمینه رکورد بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروژه غدیر از سال ۸۷ کلید خورد گفت: با تکمیل پروژه از ۱۵ تیرماه آب شرب ۲۵ شهر و هزار و ۶۰۸ روستا تامین می‌شود که این شهر‌ها عمدتاً در جنوب غربی و مرکز استان خوزستان قرار دارند و پرجمعیت‌ترین مناطق آن اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان و شادگان است.

وی در خصوص تامین مالی پروژه خاطرنشان کرد: بعد از پیش بینی‌های صورت گرفته و تشدید خشکسالی ها، بحران کم آبی در منطقه پیش بینی شد به همین خاطر در سال مالی ۹۶ نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار معادل کل بودجه سال‌های اجرای این پروژه تخصیص یافت که این مساله نشان می‌دهد مسئولین از قبل این موضوع را پیش بینی کرده بودند.

باتلاش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به منظور کنترل جریانات جزر و مدی و جلوگیری از نفوذ آب شور خلیج فارس به رودخانه کارون، اجرای بند خاکی بر روی رودخانه کارون و در دهانه بهمنشیر به اتمام رسید که نتیجه آن بهبود کیفیت و کمیت آب آبادان و خرمشهر است.

گفتی است زمان اجرای این پروژه براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به مدت پنج ماهه در نظر گرفته شده بود که بنا بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر آن، اتمام پروژه طرح غدیر با کار شبانه‌روزی در کمتر از دو ماه صورت گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع:میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در دوره قبل به دلیل اینکه دیدند کار بسیار سخت است پروژه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) رها کردند.

وی افزود: این پروژه‌ای از قبل آغاز شده بود و متاسفانه، چون پیچیده بود و مشکلات زیادی داشت در دوره قبلی متوقف ماند و به گفته پیمانکار، شمع‌هایی در دوره قبل اجرا شده بود و به آنها گفتند قطع شود و قطع نکردند، چون پیمانکار معتقد بود در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروز می‌بینیم همین شمع‌ها قابل استفاده است و پایه پل‌ها روی آن قرار می‌گیرد.

چمران با بیان اینکه پروژه تکمیل شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره)  پیچیده، اما راهگشاست و قطعاً یکی از مهمترین پروژه‌های شهر به شمار می‌رود گفت: این طرح به زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد و تونل ۳۵۰ متری که قرار است اجرایی شود در فضای سختی از لحاظ قرارگیری منازل مسکونی قرار دارد اما اقدامات آن انجام شده و به هماهنگی‌های لازم با پلیس و شورای تامین شهرستان و استان نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از ابتدا روی این پروژه تاکید داشتیم زیرا در هیچ کجای کشور چنین طرحی وجود ندارد. ما شهر و زندگی شهر را با یک بزرگراه قطع نکردیم همان‌گونه که در بزرگراه نواب، زندگی شهر قطع شده و از لحاظ شهرسازی درست نیست و در این طرح تردد به خوبی صورت می‌گیرد و به تونل و اگزوزفن نیاز نداشت و از فضای میانی معبر برای روشنایی تونل استفاده شده و این کار جدیدی بود که صورت گرفت و پروژه ادامه خواهد یافت و به آزادراه تهران- ساوه می‌رسد.

چمران گفت: رفع معارضین در این طرح، پروژه بسیار مهمی بود و مواردی از دادگاه حکم ماده ۹ گرفتند و در موارد دیگر نیز توافق با وزارت دفاع، آموزش و پرورش و ارتش و صاحبان املاک خصوصی چند سال به طول انجامید و در دوره ششم درگیر این برنامه‌ها بودند تا مسائل برطرف شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رییس شورای شهر: رفع معارضین بزرگراه یادگار امام در حال اتمام است | افتتاح ۲۵ تقاطع در سال جدید
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان
  • ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان
  • نهضت فیبر نوری در ۲۰۰ شهر کشور به اتمام رسید
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • رفع معارضین پروژه شاخه غربی پروژه یادگار امام(ره) در حال اتمام است + فیلم
  • بهره مندی اهالی روستای هفتوان سلماس از آب سالم و بهداشتی
  • تخریب بند خاکی غیرمجاز در سرخس
  • سرریز شدن ۲ سد خاکی در جنوب سیستان و بلوچستان