Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه «شش میلیارد ریال از اعتبارات استانی جذب و در بازسازی و به‌سازی سینماهای این استان هزینه شد» گفت: با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت‌های سازمان سینمایی، بازسازی و به‌سازی سالن‌های سینمای این استان در اولویت قرار گرفته و اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در مرحله اول و در خرداد سال ۱۳۹۴ تعداد ۵ باب از سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در شهرهای شبستر، مراغه، میانه، مرند، بناب و یک سالن سینمایی در شهرستان اهر با کمک سازمان سینمایی و موسسه سینما شهر مجهز به سیستم پخش دیجیتال شد که با حضور رئیس‌جمهور، طی مراسمی رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

 فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: همچنین برطرف کردن نواقص فیزیکی و تجهیز به سیستم تهویه حرارتی و برودتی ۱۰ سالن از مجتمع‌های فرهنگی و هنری در استان، در دستور کار قرار دارد.

محمد پور ادامه داد: در اسفند ۱۳۹۶ تعداد ۱۰ سالن سینما در شهرهای تبریز، ملکان و عجب‌شیر مجهز به سیستم پخش دیجیتال شده و بهره‌برداری شدند و تعداد ۲۷۷۸ صندلی به ظرفیت صندلی‌های سینمایی استان افزوده شد. خوشبختانه روند نزولی سالن‌ها و ظرفیت صندلی سینماهای استان به سیر صعودی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از درخواست‌های بخش خصوصی برای ایجاد فضاهای سینمایی توسط مرجع کمیسیون بند ۵ آذربایجان‌شرقی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: از این دست سالن‌ها می‌توان به سالن سینمایی آزادی تبریز با ظرفیت ۱۳۵ صندلی، پردیس سینمایی لاله پارک با ۷ سالن سینمایی و ۷۵۰ صندلی، پردیس سینمایی اطلس با ۸ سالن سینمایی و ۷۰۰ صندلی، سالن سینمایی باراما در شهرستان اسکو با ۱۲۰ صندلی، سالن سینمایی ثاراله با ظرفیت ۳۰۰ نفر در کانون بسیج هنرمندان استان و سالن شهرداری تسوج اشاره کرد که در حال آماده‌سازی هستند که در صورت تجهیز کامل به سیستم‌های فنی و دیجیتالی برای بهره‌برداری در طول سال ۱۳۹۷ آماده سازی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: موضوع سینمای سیار با همکاری انجمن سینمایی جوانان ایران در شهرستان‌های هشترود، جلفا، هادی‌شهر، چاراویماق در حال شکل‌گیری است و تجهیزات مورد نیاز از سوی انجمن سینمای جوانان ایران ارسال شده است و در مرحله امضای قرارداد بهره‌برداری است.

 ادامه داد: در سایر شهرستان‌های فاقد سینمای آذربایجان‌شرقی با جذب اعتبارات استانی و با کمک دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، فضاهای سینمایی جدیدی در حال مرمت و آماده‌سازی است که بر اساس تفاهمنامه همکاری بین استانداری آذربایجان‌شرقی و سازمان سینمایی کشور در طول سال ۱۳۹۷ تقریباً ۹۰ در صد شهرستان‌های استان حداقل دارای یک سالن سینما خواهند بود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۳۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بارش برف در چهل و هشتمین روز از بهار در روستاهای کندوان، عنصرود، آشستان، کرد آباد و گنبرف بخش مرکزی اسکو از بعد از ظهر امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی تدین بخشدار مرکزی اسکو عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ ظهار کرد: به علت گرمای هوا و ذوب شدن فوری برف خساراتی به محصولات کشاورزی وارد نشده است، اما در ارتفاعات به علت سرمای حاکم و ماندگاری برف در روی محصولات و درختان فعلاً قابل پیش‌بینی نیست که خساراتی به محصولات وارد می‌شود یا نه.

برودت هوا در برخی مناطق روستایی اسکو به نزدیک یک درجه بالای صفر رسیده و مردم این شهرستان را غافلگیر کرده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد خبر 751265

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس