Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس استان گلستان گفت: ۲ تن و ۹۰۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع مرفین با همکاری مشترک نیروی انتظامی گلستان و سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد. ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار علی اکبر جاویدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از انهدام باند قاچاق مرفین خبر داد و اظهار داشت: در چند روز گذشته در راستای مبارزه با قاچاق موادمخدر 2900 کیلوگرم موادمخدر از نوع مرفین کشف و ضبط شد که ضربه مهلکی برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که گسترش قاچاق را مخرب در تولید و سرمایه‌گذاری دانست و از همه دستگاه‌هایی که دخیل در امر مبارزه و پیشگری با این پدیده شوم هستند خواست که سهم خود را به خوبی ایفا کنند، تاکید کرد: با توجه به این دستور مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی که نیرویی حاکمیتی است از همه توان خود برای انجام این وظیفه خطیر استفاده می‌کند.

وی با بیان این که بیش از 20 دستگاه متولی امر مبارزه و پیشگیری از قاچاق کالا هستند، تصریح کرد: نیروی انتظامی در کنار مسئولیت‌های بی‌شمار خود در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز ازهمه توان خود استفاده می‌کند و آمارها نشان می‌دهد که 90 درصد کشفیات قاچاق محصول تلاش کارکنان خدوم نیروی انتظامی است.

جاویدان با اشاره به افزایش کشفیات کالای قاچاق در سال 96 گفت: سال 96 بیش از 8 درصد کشفیات ما نسبت به سال 95 بیشتر بوده و بیشتر این اقلام کشف شده در قالب وسایل صوتی وتصویری، لوازم آرایشی و بهداشتی و داروهای غیرمجاز بوده است.

رئیس پلیس استان گلستان افزود: در چند ماه نخست امسال هم 85 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کشف شده و در این رابطه 1102 نفر دستگیر شدند و 220 خودرو هم ضبط شد و بیشتر این کالاها هم لوازم آرایشی و بهداشتی فاقد مجوز بهداشت و کالاهای ممنوعه و ماهواره بوده است که از مرکز کشور و مرزهای استان‎های شرقی و از شرق استان گلستان وارد شده‌اند که نیروهای انتظامی هم در حوزه مرزبانی و هم در حوزه مبارزه با تیزبینی این باندها را منهدم کرده‌اند.

وی با اشاره به نظارت کامل بر ورودی مرزهای استان گلستان خاطرنشان کرد: در داخل استان هم قاچاق در بخش شیلات و صنایع چوبی داریم که با توجه به اولویت پلیس در مبارزه با قاچاق از همه توان برای مقابله با این پدیده در داخل استان گلستان هم استفاده می‌کنیم.

جاویدان با اشاره به اینکه اصلی‌ترین تاثیر مخرب قاچاق بیکاری است، افزود: این کالاها در کنار بیکاری در جامعه، سلامت جسمی و روحی افراد جامعه را نیز به خطر می‌اندازد چرا که بسیاری از این کالاها فاقد استانداردهای لازم هستند و مشکلات فراوانی را برای افراد بهوجود می‌آورند و همه اینها سیاست استکباری است که به دنبال ضربه زدن به کشور ماست چرا که به دنبال تغییرات فرهنگی و باور در جامعه ایران است و با ورود این کالاها می‌خواهد بی‌فرهنگی و بی‎هویتی را در جامعه ما ایجاد کند.

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه با اشاره به راه‌های مقابله با این پدیده گفت: اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند مهم‌ترین راه ممکن است و در قالب این طرح دستگاه‌ها رسالت دارند که فرهنگ‌سازی لازم را در جامعه ایجاد کنند و همه باید به این اجماع برسیم که محصولات خارجی از شرایط لازم برخوردار نیستند و سلامت ما را به خطر می‌اندازند.

جاویدان تصریح کرد: ما باید با حمایت از کالاهای ایرانی زمینه اشتغال جوانان و کارگری ایرانی را فراهم کنیم و تولیدکنندگان هم باید با تولید کالاهای باکیفیت اعتماد را بین مردم ایجاد کنند که کالاهای ایرانی از کیفیت مناسب برخوردار هستند.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان