Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@17:17:57 GMT

ترفندهای انتخاب میوه های رسیده تابستانی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۳۷۳۵

ترفندهای انتخاب میوه های رسیده تابستانی

رکنا: این راهکارها به خرید میوه سالم کمک می کند.

انتخاب یک هلوی شیرین و آبدار فقط ۵ ثانیه زمان نیاز دارد. برای آگاهی از بهترین روش خرید هلو در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

رنگ

تیره‌ترین بخش هلو نشان‌دهنده رسیده بودن آن نیست، بلکه از روی نقاط روشن می‌توانید تشخیص دهید که میوه کال است یا رسیده.

با اینکه ده‌ها مدل هلو در جهان وجود دارد اما نمونه رایج آن که در همه میوه‌فروشی‌ها عرضه می‌شود قرمز و سفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در وهله اول برای انتخاب یک هلوی شیرین باید به رنگ آن توجه داشته باشید.

برای هلوهای زرد یا سفید، نوارهای زیر نقاط تیره میوه باید کاملا زرد یا سفید (کرم‌رنگ) باشد. اگر این خطوط سبز باشند یعنی میوه به‌طور کامل نرسیده است و نباید آن را انتخاب کنید. اگر رنگ آن درست بود، سراغ مرحله بعدی بروید.

بافت

هلو را کف دست بگذارید و خیلی آهسته فشار دهید تا ببینید چقدر سفت است

هلو را خیلی نرم فشار دهید. اگر خیلی سفت است یعنی نرسیده و آماده مصرف نیست. البته توجه داشته باشید که هلو پس از چیدن هم می‌رسد، پس اگر در نظر دارید که میوه را چندین روز پس از خرید میل کنید، اشکالی ندارد که نمونه‌های سفت را انتخاب کنید.

اگر هلو تقریبا نرم و مثل توپ تنیس باشد یعنی رسیده و باید در عرض یک یا دو روز مصرف کرد. اما اگر خیلی نرم باشد یعنی کاملا رسیده و تقریبا له شده و فقط برای پختن مربا مناسب خواهد بود.

بو

بوی هلوی رسیده، شیرین و خوشایند است.

آخرین موردی که هنگام خرید هلو باید به آن توجه کنید، عطر میوه است. بوی خوب هلو پس از چیدن هم در اتاق پخش می‌شود. اگر هلویی که انتخاب کرده‌اید عطر شیرین و خوشایندی ندارد آن را انتخاب نکید زیرا بی‌مزه خواهد بود.

فرق بین هلو، شلیل و زردآلو چیست؟

هلو شلیل ژنتیکی شبیه هم هستند اما زردآلو کاملا با این دو متفاوت است.

هلو، شلیل و زردآلو در ظاهر تقریبا شبیه هم هستند اما با یکدیگر تفاوت‌های بارزی دارند. هر سه میوه از خانواده «پرونوس»ها هستند. پرونوس نوعی درخت است که شامل درخت‌های آلو، گیلاس، هلو، زردآلو و بادام می‌شود.

پرونوس بر اساس پوسته سختی که اطراف هسته را پوشانده و درون میوه جای دارد دسته‌بندی می‌شود. این هسته به سنگ تشبیه می‌شود و هر سه میوه یاد شده به عنوان میوه‌های سنگی شناخته می‌شوند.

هلو

پوست هلو پرزدار است.

هلو پوست پرزدار دارد. اغلب مردم این پوست را پیش از خوردن میوه می‌گیرند اما این پرزها خوردنی هستند و مشکلی برای فرد ایجاد نخواهند کرد. هلو وقتی رسیده باشد کاملا آبدار و شیرین است. از این میوه در انواع غذاها، سالادها، انواع مختلف سالسا، اسموتی و مربا استفاده می‌شود.

شلیل

پوست شلیل کاملا صاف و صیقلی است.

شلیل و هلو به لحاظ ژنتیکی بسیار شبیه هم هستند. تنها تفاوت بارز آنها پرزهای روی هلوست که روی پوست شلیل وجود ندارد و تفاوت این دو را مشخص می‌کند. طعم و مزه هلو و شلیل بسیار شبیه هم است.

از شلیل هم در پخت غذا، شیرینی، تهیه مربا، سس، سالاد، سالسا، ژله و اسموتی استفاده می‌شود.

زردآلو

رنگ زرد و قرمز زردآلوهای درشت آنها را شبیه هلو کرده است

شاید بتوان گفت که زردآلو میوه کوچک‌شده‌ی هلو است. زردآلو هم روی پوست خود پرز ریز دارد. اما به لحاظ ژنتیکی با هلو و شلیل بسیار متفاوت است. زردآلوها بسیار شیرین‌تر از هلو هستند اما به اندازه آن آبدار نیستند.

از زردآلو در پخت شیرینی، غذا و تهیه سس، سالسا، اسموتی، مربا و سالاد استفاده می‌شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت مدل غذا پوست جهان سفید مردم خرید میوه هلو عکس قتل وحید مرادی وحید مرادی کشته شد قتل وحید مرادی رکنا ایران وحید گردن در زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۳۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش صبح امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح ۸۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی باب یان اینکه امروز آمار پروژه‌های آغاز شده، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار نهضت ملی مسکن کشور از دو میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد، افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

کد خبر 748054

دیگر خبرها

  • کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد
  • بارسلونا اولین خرید تابستانی را مشخص کرد
  • اولین خرید تابستانی بارسلونا مشخص شد
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان | عکس
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • اینتر برای خرید‌های تابستانی ۱۰۰ میلیون یورو خرج میکند
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان