Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خواستار تعامل و همکاری اداره کل محیط زیست فارس به منظور اصلاح رده‌های زیست محیطی شهرک صنعتی مهر خبر داد و گفت: با اصلاح رده‌های زیست محیطی، شاهد شتاب در جذب سرمایه گذار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به علت محدودیت رده‌های زیست محیطی در این شهرک صنعتی نمی‌توانیم پاسخگوی بخش زیادی از سرمایه گذاران باشیم، افزود: درخواست اصلاح رده‌های زیست محیطی به اداره کل حفاظت محیط زیست ارائه و در این زمینه جلسات کارشناسی نیز برگزارشده که امیدواریم با موافقت محیط زیست، شاهد گام‌های موثری در زمینه توسعه صنعتی و اشتغال پایدار باشیم.

فتوحی با بیان اینکه معتقدیم توسعه صنعتی بدون در نظر گرفتن الزامات زیست محیطی توسعه پایدار نخواهد بود، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی با همکاری صنعتگران بر اساس قانون، به ایجاد فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام و علاوه برآن متناسب با استقرار و بهره برداری ازواحد‌های صنعتی، تصفیه خانه فضلاب نیز ایجاد می‌شود.

وی در ادامه از انتخاب مشاورذیصلاح بمنظور اجرایاصلاح و ارزیابی مجدد مطالعات زیست محیطی این شهرک صنعتی خبر دادو گفت:نتایج این مطالعات بزودی به اداره کل محیط زیست فارس ارسال می‌شود تا این اداره کل درخصوص اصلاح رده‌های زیست محیطی اقدام کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از در نظر گرفتن مشوق ۷۰ درصدی برای سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی خبرداد و گفت: متقاضیان سرمایه گذارای در این شهرک صنعتی به شرط دریافت پروانه بهره برداری و ایجاد اشتغال بر اساس برنامه زمان بندی شده، مشمول دریافت این مشوق‌ها می‌شوند.

فتوحی، کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد با اقساط ۴۸ ماهه را از دیگر مشوق‌هایی اعلام کرد که برای سرمایه گذاران اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: بر این باوریم که با اصلاح رده‌های زیست محیطی و نیز اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه گذاری، مهمترین زمینه برای توسعه صنعتی شهرستان مُهر و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه فراهم می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مُهر از جمله وجود پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان و همجواری آن با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) در جنوب شرقی استان بوشهر، بیان کرد: شهرک صنعتی مُهر با محوریت ایجاد صنایع تخصصی مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی و استقرار صنایع پایین دستی از قابلیت‌های مناسبی برای توسعه صنعتی این شهرستان برخوردار است.

فتوحی اضافه کرد: شهرک صنعتی شهرستان مُهر با ۲۰۰ هکتار مساحت از ظرفیت استقرار ۲۵۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج هزار نفر برخوردار است و هم اینک ۱۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان فعالیت در این شهرک منعقد شده و ۶ واحد صنعتی دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در دست ساخت است.

وی، به برخی از طرح‌های عمرانی و زیر ساختی که در شهرک صنعتی مُهر عملیاتی شده، اشاره کرد و گفت: تاکنون شبکه توزیع داخلی آب و برق و همچنین شبکه آبرسانی شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب آشامیدنی در این شهرک اجرا شده و طرح زیرسازی و آسفالت بخشی از شهرک نیز به انجام رسیده است که طرح تکمیلی نیز امسال اجرایی می‌شود.

فتوحی بیان داشت: طرح شبکه داخلی گاز این شهرک صنعتی نیز در مرحله پایانی قراردارد.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۳۲ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

شتاب در جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد