Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اکبر اسکندری نژاد مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی است تا عموم مردم به ویژه نسل جوان با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و منبع ذخیره آموزه های فرهنگی و معنوی این بزرگواران آشنا شوند و فرهنگ کتابخوانی در جامعه ترویج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری نژاد با بیان این مطلب که پایین بودن سرانه مطالعه دغدغه عام فرهنگی در نزد آحاد جامعه است، افزود: ترغیب و تشویق نسل جوان به مطالعه مفید و کتابخوانی اولین اتفاق خوبی است که در قالب جشنواره  کتابخوانی رضوی رخ می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین عنوان کرد:یکی از اهداف مدیران فرهنگی این است که با توجه به پایین بودن سرانه فرهنگی و مطالعه حداقل، مطلوب ترین کتاب ها جهت مطالعه به مردم معرفی شود.

وی اضافه کرد: دهه کرامت دهه مبارک و مغتنمی از لحاظ فرهنگی برای مردم است تا موضوعات مختلف فرهنگی را از دیدگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پیگیری شود و همچنین این جشنواره در سطح استان های دیگر در حال برگزاری است.

این مسوول بیان کرد:جامعه امروز نیازمند ترمیم معنوی و ارتقای سطح سواد معنوی جامعه است که به طور قطع با توسعه مطالعه در حوزه مباحث معرفتی و سیره ائمه معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) که ملت ایران ارادت خاصی به آن حضرت دارند؛ می توان گام های ارزشمندی در رشد و تعالی فرهنگ عمومی جامعه برداشت.

اسکندری نژادادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به عنوان اولین نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد از برگزاری چنین جشنواره هایی استقبال می کند و برای هر چه باشکوه تر شدن جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین تا حد امکان از هیچ حمایت و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی یادآور شد: در طول چند سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز اقدام به برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی در راستای تعیین محتوای مناسب برای تولید آثار فاخر فرهنگی با موضوعات معارف رضوی و انتشار محتوای تولید کرده است که این جشنواره ها در فضای مجازی برای استفاده عموم مردم  می باشد و امسال نیز فراخوان عمومی آن منتشر شده و در حال جمع آوری آثار هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین ترویج فرهنگ جامعه فرهنگ و ارشاد اسلامی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار بیجار پیش از ظهر جمعه در اولین جشنواره خوشنویسی امیر نظام گروسی که در مجتمع فرهنگی و هنری امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: خوشحالیم که برنامه‌ای در شأن این شخصیت بزرگ و چند بعدی با حضور مهمانان برجسته کشوری در شهر بیجار در حال برگزاری است.

وی افزود: امیرنظام گروسی فردی است که دارای مناصب و موقعیت‌های زیادی را داشت و در کنار این وظایف و مناصب تالیفات بی‌شماری داشته است.

محبیان اضافه کرد: تلاش می‌شود تا آثار این شخصیت بزرگ کردستانی مجدد چاپ شود تا مورد استفاده عموم مردم قرار بگیرد.

وی به اهمیت برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ابراز داشت: این جشنواره برای پرداختن به یکی از ابعاد این بزرگ مرد است و امیدواریم با اختتامیه این جشنواره و خروجی آن با ابعاد شخصیتی این فرد و ابر مرد بیش از پیش آشنا شویم.

محبیان ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اهمیت بسیار زیادی دارد و لازم است تا چنین برنامه‌هایی در سطح شهرستان افزایش پیدا کند.

وی گفت: هرگونه برنامه‌ای که در راستای شناسایی و معرفی شخصیت‌های بزرگ گروسی در بیجار برگزار شود مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از ادارات فرهنگی خواستار اجرای برنامه‌های بیشتر و بهتری در این حوزه هستیم.

گفتنی است؛ دکتر قلیچ خانی و شهیدانی از مهمانان کشوری و از خوشنویسان برتر کشور هستند.

کد خبر 6095624

دیگر خبرها

  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت جامعه اسلامی است
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است