Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار اراک گفت: جهاد کشاورزی در بحث احیا و لایروبی قنوات بیش از گذشته کار کند، شهرداری از کاشت چمن جلوگیری کند و در این امر جدی باشند. ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اراک با اشاره به کمبود منابع آب و نگرانی‌های مربوط به آب اظهار داشت: همه تلاش ما برای برگزاری این جلسات این است که آب موجود را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا مردم کمترین دغدغه در مصرف آب در بحث کشاورزی، شرب و صنعت را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جهاد کشاورزی در بحث احیا و لایروبی قنوات بیش از گذشته کار کند، شهرداری از کاشت چمن جلوگیری کند و در این امر جدی باشند و تمام چمن‌های موجود را تا پایان سال به کشت گونه‌های کم‌آبر و درخت‌کاری تغییر دهند.

فرماندار اراک عنوان کرد: اداره برق و اداره آب‌های زیرزمینی در بحث کنتور‌های حجمی هوشمند بیشتر تلاش کنند تا بتوانیم از این نظر هم صرفه‌جویی بهتری در مصرف آب داشته باشیم و در مقابل هم قرار بر این شده تا مسئولان در نصب کنتور‌های حجمی هوشمند هزینه کمی برای کشاورزان درنظر بگیرند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم درصد بالایی از سود بانک‌ها را برای نصب کنتور‌های حجمی هوشمند متقبل شده‌ است.

بختیاری بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که واحد‌های صنعتی نظارت بیشتری در مصرف آب داشته باشند، جهاد کشاورزی باید بر روی روش‌های نوین آبیاری، فرهنگ‌سازی بیشتری انجام دهد و آبیاری قطره‌ای و آبیاری سطح زیر کشت را که با آب کمتر  پیشنهاد داده‌ایم به اجرا درآورند.

وی با اشاره به ممنوع کردن کشت هندوانه، گفت: در رابطه با کشت هندوانه و گیاهان پر آب‌بر که در جلسات قبل هم در شهر و شهرستان تصمیم‌گیری شده بود که دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، آب‌های زیرمینی همه تلاش خود را به کار گیرند تا هیچ گونه کشتی انجام نشود، متاسفانه شاهد کشت هندوانه در بعضی از مزارع بودیم.

فرماندار اراک ادامه داد: کاشت هندوانه برای کشاورزان سود چندانی ندارد و آب زیادی هم مصرف می‌کند، از کشاورزانی که کاشت را انجام داده‌اند تعهداتی مبنی بر این که در سال‌های آینده برای کشت هندوانه اقدامی نکنند گرفته می‌شود، همچنین مقرر شد که محیط زیست بعد از کشت هندوانه، پلاستیک‌هایی را که باقی می‌مانند جمع‌آوری کند.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: با برنامه ریزی و مدیریت مناسب ، پیش از بارش باران، ۱۲ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان به سیلو‌های مرکز استان و استان‌های همجوار منتقل شده بود.
علیپور افزود: خوشبختانه در بارش سامانه اخیر، هیچ خسارتی به گندم‌های برداشت شده شهرستان خنج وارد نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی پیش از بارش باران هشدار‌ها و آموزش‌های لازم به کشاورزان شهرستان داده شد.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد