Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: اصناف عامل توسعه کسب وکار و ارتباطات در جامعه هستند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،گودرز امیری در همایش گرامیداشت روز اصناف اظهار کرد: اصناف در حوزه کسب و کار یکی از ارکان اصلی توسعه و ارتباطات با همه اقشار جامعه هستند.

گودرز امیری افزود: به واسطه همین ظرفیت های کسب و کار و ارتباطی هم اصناف می توانند عامل توسعه یا قفل توسعه باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نظام سنتی استادشاگردی در گذشته یک نظام موفق بوده که امروز باید بتوانیم با به روزآوری و تقویت هویت این نوع کسب و کار در کنار برندسازی هایی که در تکنولوژی هم صورت گرفته این نظام را احیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه از نظر قانونی نیز ظرفیت هایی برای احیا نظام استادشاگردی داریم،گفت: اعطای مشوق های بیمه ای ، اجرای طرح کارورزی، اجرای دوره های مهارت آموزی و ...از جمله این فرصتها هستند که اصناف می توانند با ورود به آن به ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار ، کمک کنند.

امیری اضافه کرد: 38 هزار واحد تولیدی ،صنعتی و کارگاهی بالای 5 نفر در استان فعالیت می کند که اگر هر کدام از آنها یک نفر را استخدام کنند زمینه برای ایجاد شغل یا مهارت آموزی 38 هزار نفر فراهم می شود.

وی ادامه داد: لازم است که اصناف در زمینه هایی مانند طرح های اشتغال فراگیر از طریق سامانه کارا ورود کنند زیرا از 460 میلبارد تومان سهمیه استان در این زمینه فقط 75 میلیارد تومان جذب شده و متقاضیان می توانند پس از ثبت نام در سامانه کارا و اخذ مجوز از دستگاه متولی به بانک معرفی شوند و وام با شرایط بازپرداخت 2 تا 6 درصد دریافت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد: در زمینه مشاغل خانگی نیز 40 میلیارد تومان و در بحث اشتغال روستایی نیز حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات می تواند توسط استان جذب شود و اصناف هم از این زمینه می توانند برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

امیری اضافه کرد: در زمینه تسهیلات مناطق محروم هم حدود 40 میلیارد تومان توسط استان قابل جذب است و البته شرایط ضمانت ها نیز تسهیل شده است.

وی ادامه داد: 96 واحد تولیدی و صنعتی استان نیز در تملک بانکهاست که بانکها هم حاضرند با قیمت کارشناسی و شرایط مناسب در زمینه آورده، آنها را واگذار کنند و اصناف می توانند ور این زمینه نیز ورود پیدا کنند.

46

کلید واژه‌ها : حوادث کار - کارآفرین - کسب و کار اینترنتی - مددکاری - کارگر - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوادث کار کارآفرین کسب و کار اینترنتی مددکاری کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: شرکت گاز استان کردستان ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرده است.

احمد فعله گری امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران استان، صنایع را از مهمترین رکن های هر جامعه برای افزایش تولید عنوان کرد و افزود: شرکت گاز استان کردستان ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرده است.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان عنوان کرد و افزود: اهمیت اصلی و واقعی گاز طبیعی با توجه به ارزش افزوده فراوان و قابلیت تبدیل به هزاران نوع کالای با ارزش اقتصادی در بخش صنعت بعنوان ماده اولیه و یا منبع انرژی ظاهر می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: نیاز روزافزون به گاز برای تأمین انرژی و سوخت و همین‌طور ارز حاصل از فروش و صادرات برای سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع مادر و زیربنایی در کشور، اندیشه تمرکز بخشیدن فعالیت‌های مرتبط با صنعت گاز را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، بیان کرد: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده ۵۶ میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال جاری به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می شوند.

فعله گری به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان فروردین ماه اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع سالانه در مصرف ۵۲ میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

وی  یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شد که برای گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی و تولیدی ۳۸ کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر با گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی که با حجم شبکه گذاری ۶۳۰ کیلومتر انجام گرفته و با گازرسانی به این واحدهای تولیدی و صنعتی ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع محقق شده که در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی پایدار عنوان کرد و گفت‌: با پروژه‌هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحدهای صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می‌پیوندند.

فعله گری افزود: در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی صورت گرفته که تا پایان فروردین ماه تعداد ۳ واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پاپان افزود: ناگفته نماند که منابع عظیم گاز ایران می‌تواند در تحقق اقتصاد ملی و یا اصلاح اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کند. کارکرد و نوع فعالیت تمام مولفه‌های اقتصادی در حمایت از تولید داخلی نقش اساسی دارد، اما در این میان جایگاه صنایع و فعالیت‌های صنعتی، نقشی حساس را به خود اختصاص داده است و امروزه در اکثر کشورهای جهان صنعت و تولیدات صنعتی، نقش مهمی در تولید ملی و رشد اقتصادی جامعه دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر