Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی از چین خواست تا با استفاده از نفوذش بر ایران بر آنچه که او خاتمه امیال برنامه هسته‌ای تهران نامید، اعمال فشار کند.

«تزاچی هانگبی» وزیر امور همکاری‌های منطقه‌ای رژیم اسرائیل که برای شرکت در نشست سرمایه گذاری با چین در شهر « ژوهای» حضور داشت، به روزنامه «چاینا مورنینگ پست» گفت که ایران نمی‌تواند بر حمایت چین برای بی‌اثر ساختن تحریم‌های آمریکا حسابی باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درحالی این سخنان را بیان کرد که قرار است نمایندگان ایران روز جمعه در وین، پایتخت اتریش با گروه «1+4» برای حفظ برجام دیدار کنند.

هانگبی در این مصاحبه با اشاره به برخی مفاد برجام که در ده تا پانزده سال بعد منقضی می شود، گفت: «چین رابطه خوبی با ایران دارد. آن‌ها می‌توانند با حساسیت درباره آنچه که در ده سال بعد اتفاق می‌افتد، با ایرانی‌ها مذاکره کنند البته به شرطی که ایران به سلاح اتمی نیاز نداشته باشد. »

وی ادامه داد: «مطمئنا ایرانی‌ها تنها با گفت‌وگو متقاعد نمی‌شوند. آن‌ها زمانی‌‌که فشار تحریم‌ها را حس کنند، متقاعد می‌شوند. »

چین با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران مخالفت کرده است.

هانگبی در ادامه مدعی شد که برجام توافقی «اشتباه» بوده و ایران پس از ده سال غنی سازی اورانیوم را از سر می‌گیرد اما انگلیس چین، فرانسه، آلمان، روسیه و اتحادیه اروپا قول داده‌اند این توافق را با وجود خروج واشنگتن باقی نگه دارند.

وی در ادامه مدعی شد : «ایران بدون هیچ همکاری از جانب چین به زانو زده می‌شود و شرکت‌های این کشور کار با ایران را متوقف می‌کنند زیرا آن‌ها می‌دانند که بازار آمریکا را از دست می‌دهند. چین می‌تواند تنها یک جایگزین بسیار محدود باشد. »

این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با درخواست‌های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران مخالفت کرد.

پکن گفته که همکاری‌های خود با ایران را در چارچوب قوانین بین‌المللی حفظ می‌کند.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «لو کانگ» سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به سئوالی درباره درخواست آمریکا در توقف خرید نفت خام از ایران و میزان همراهی پکن با واشنگتن در این زمینه، پاسخ داد: «در ارتباط با این سئوال باید بگویم که چین همواره مخالف تحریم‌های یک جانبه و گسترش قلمرو قضایی خارج از حیطه صلاحیت است. چین و ایران دوست هم هستند و ما روابط و همکاری‌های خود با ایران را در چارچوب تعهدهای مرتبط با قوانین بین‌المللی حفظ می‌کنیم.»

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر صمت درباره تولید خودرو در ایران