Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی خواستار کناره گیری وزیر کشورشان بوده و بعد از مناقشات سخت احزاب متحد مسیحی درباره پناهندگان، همکاری سازنده مرکل و وزیر کشور در آینده را امکان پذیر نمی‌دانند. ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ بین الملل اروپا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس، در اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان اخیرا مناقشات پر تنشی بر سر مسئله پناهندگان به وجود آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این مناقشات و از آنجایی که احزاب متحد مسیحی نتوانستند به توافقی در این راستا دست یابند، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از حزب سوسیال مسیحی شب دوشنبه گذشته اعلام کرد که از هر دو مسئولیت سیاسی خو یعنی ریاست حزب سوسیال مسیحی و وزارت کشور استعفا می دهد و البته فردای همان روز استعفای خود را پس گرفت و آن را منوط به دستیابی به توافقی زود با حزب دموکرات مسیحی بر سر مسئله پناهندگان دانست.

دوشنبه شب احزاب متحد مسیحی اعلام کردند که به توافقی درباره مسئله پناهندگان دست یافتند و وزیر کشور آلمان هم اعلام کرد که در مسئولیت های سیاسی خود باقی خواهد ماند.  بر اساس توافق به دست آمده بین احزاب متحد مسیحی مقرر شد که مراکز ترانزیت و انتقال پناهندگان به کشورهایی که قبلا در آن حضور داشتند از جمله در مرزهای بین آلمان و اتریش تاسیس شود.

البته حزب سوسیال دموکرات آلمان هنوز درباره این توافق تصمیم نگرفته و البته با آن موافقت هم نکرده است. در گذشته حزب سوسیال دموکرات آلمان همواره مخالف تاسیس مراکز ترانزیتی برای انتقال پناهندگان بوده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی در این شرایط و بعد از توافق احزاب متحد مسیحی درباره مسئله پناندگان نشان می دهد که حدود 69 درصد آلمانی ها حتی بعد از این توافق بر این عقیده اند که هورست زیهوفر، وزیر کشورشان باید از سمت خود کناره گیری کند. تنها یک چهارم شهروندان ماندن زیهوفر در این سمت را خوب می دانند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه فورسا انجام شده است نشان می دهد که در بین طرفداران حزب دموکرات مسیحی 80 درصد شهروندان خواستار کناره گیری زیهوفر هستند. حتی در بین طرفداران حزب سوسیال مسیحی هم 45 درصد چنین دیدگاهی دارند. تنها در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان 79 درصد شهروندان خواستار باقی ماندن زیهوفر در این سمت خود هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که درباره این مسئله که آیا مرکل و زیهوفر بعد از مناقشات سخت بر سر مسئله پناهندگان هنوز در آینده بتوانند با هم همکاری خوبی داشته باشند مسئله‌ای است که تنها 5 درصد شهروندان به آن اعتقاد دارند. 81 درصد طرفداران حزب دموکرات مسیحی و 87 درصد طرفداران حزب سوسیال مسیحی در این باره نظر عکس دارند.

این نظرسنجی از بین 1103 نفر از واجدین شرایط آلمانی انجام شده است.

انتهای پیام/

R31356/P36446/S8,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو

ایتامار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در حالی که به نظر می‌رسد مذاکرات آتش‌بس غزه وارد مرحله حساسی شده، تهدید کرد در صورت حصول «توافق سهل انگارانه» کابینه را ترک خواهد کرد.

به گزارش تایمز اسرائیل، این وزیر صهیونیست در بیانیه‌ای از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اعزام هیئت مذاکره‌کننده به قاهره تمجید کرد و گفت از وی انتظار دارد بر سر وعده‌هایی که در دیدار هفته گذشته داده، بماند. به گفته او این وعده «نه به توافق بی‌محتوا، بله به [حمله] رفح» بوده است.

وی افزود: «نخست وزیر به خوبی می‌داند که بهای عدم رعایت این تعهد چیست». 

در حال حاضر گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات با میانجیگران مصری و قطری وارد مرحله حساسی شده و برخی منابع مصری از «پیشرفت» در آن خبر داده‌اند. در سرزمین‌های اشغالی نیز تظاهرات علیه نتانیاهو ادامه دارد و معترضان خواستار برکناری وی و توافق هر چه سریع‌تر برای بازگرداندن اسرا شده‌اند.

در همین حال، اسامه حمدان، یکی از رهبران حماس تاکید کرده که برای حصول توافق، نباید هیچ حمله‌ای به غزه صورت بگیرد که قطعا شهر رفح نیز جزء آن خواهد بود. وی خواستار تضمین آمریکا و یک بیانیه روشن شده که مواضع طرف صهیونیست و طرف آمریکایی را روشن می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • بن گویر خواستار حمله فوری به رفح شد
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • تهدید بن غفیر در خصوص خروج از کابینه نتانیاهو
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج‌های پناهندگان از آلمان
  • افزایش چشمگیر شمار اخراج های پناهندگان از آلمان
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند