Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@05:15:21 GMT

نوبخت: 2 بودجه اضطراری تهیه شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۵۸۶۱

ساعت24- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش داد: 2 بودجه اضطراری براساس درآمدهای حاصل از صادرات تهیه شده که در جلسه شنبه آینده (16 تیر) شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارایه می شود.

محمدباقر نوبخت ردر حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه های قوه مجریه برای صرفه جویی در هزینه ها در شرایط کنونی با توجه به دستور اخیر رئیس جمهوری، اظهار داشت: فراتر از مصادیقی که آقای روحانی برای صرفه جویی در هزینه ها مطرح کردند، سازمان برنامه بودجه با توجه به احتمال کاهش منابع ارزی یا ریالی، برنامه هایی را برای تحقق منابع بودجه در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی «مدیریت منابع و کاهش هزینه ها» را 2 رویکرد اصلی این سازمان در تخصیص بودجه دستگاه ها در شرایط کنونی اعلام کرد و افزود: با این رویکرد، 2 بودجه اضطراری با تکیه بر بخشی از صادرات تهیه کردیم که در شورای عالی هماهنگی اقتصادی مطرح می شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: در جلسه پیشین این شورا، سازمان برنامه و بودجه ملزم شد بودجه های اضطراری را تهیه و ارایه کند.

نوبخت تاکید کرد: می توان با کاهش هزینه های غیرضرور، تراز بودجه را برقرار و بخشی از هزینه های ضروری را از ردیف سایر درآمدها جبران کرد.

وی یادآور شد: طبق برنامه دولت، سازمان برنامه و بودجه هزینه دستگاه هایی که بیش از سال گذشته آب و برق مصرفی داشته باشند، پرداخت نمی کند.

سخنگوی دولت درباره اینکه آیا در صرفه جویی ممکن است بودجه عمرانی کاهش یابد، گفت: گزارش خزانه داری کل کشور از پرداختی های سه ماهه نخست امسال نشان می دهد در این مدت 22 هزار و 813 میلیارد تومان بودجه عمرانی تخصیص یافته در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال 193 میلیارد تومان بود.

وی اجرای طرح هایی چون راه آهن قزوین - رشت، مراغه - ارومیه و میانه - بستان آباد را از اولویت های دولت برشمرد که امسال به بهره برداری می رسد.

 تغییرات در کابینه گمانه زنی رسانه ای است

سخنگوی دولت درباره احتمال تغییر در کابینه و خداحافظی وی با سازمان برنامه و بودجه نیز گفت: هرچند رئیس جمهوری متناسب با ضرورت ها تغییراتی را می دهند اما اینها که می گویید، گمانه زنی رسانه ای است.

نوبخت درباره دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با شهردار پیشین تهران و اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتصاب قالیباف به عنوان معاون اول نیز توضیح داد: قرار نیست به همه شایعاتی که بویژه این روزها در هر موردی مطرح می شود، پاسخ دهیم وگرنه باید همه دولت کسب و کار خود را متوقف کند و به آنها پاسخ دهد.

 بررسی کارت های بازرگانی در دولت

سخنگوی دولت درباره مصوبه های جلسه امروز نیز گفت: مقرر شد وام کشاورزانی که در ماه های اخیر به دلیل حوادث طبیعی و غیرمترقبه خسارت دیده اند، تا 2 سال امهال شود و این سازمان اصل، سود و جرایم متعلقه به این وام ها را به بانک پرداخت می کند.

نوبخت همچنین به بررسی کارت های بازرگانی در دولت اشاره کرد و افزود: در جلسه امروز تاکید شد کارت های بازرگانی باید تخصصی صادر شود به طوری که یک نفر نتواند از کارت دیگری استفاده کند؛ براین اساس نظام تجاری کشور باید ساماندهی شود.

به گفته وی، با هدف کاهش آسیب های اجتماعی مقرر شد برای تکمیل اردوگاه های ترک اعتیاد تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

 واریز مابه التفاوت حقوق ها در پایان تیرماه

سخنگوی دولت درباره زمان واریز مابالتفاوت حقوق کارمندان دولت نیز گفت: منابع این کار به حساب دستگاه ها واریز شده و انتظار می رود با اصلاح احکام کارکنان، این رقم به همراه حقوق تیرماه واریز شود.

ایرنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۰- ج در خصوص اعتبارات استانی با ۱۵۴ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در توضیح بخش درآمدی جدول ۱۰- ج لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی می‌باشد که ریالی در آن بالا و پایین نشده است، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استان‌ها تقسیم می‌شود. هیچ گونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط ۴ ستون به آن اضافه شده، ۴ مورد آن نیز در مورد مباحث استانی می‌باشد.

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال گردیده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یکجا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود، اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه‌ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان‌ها قرار می‌گیرد.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه، گفت: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می‌شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

قالیباف در توضیح جدول ۱۰- ج، گفت: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کار‌های زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: ۱.۵ همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • پیکانپور از سازمان غذا و دارو رفت
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس