Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:53:54 GMT

آزادسازی حریم جاده در آستارا

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۶۳۰۴

آزادسازی حریم جاده در آستارا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عباس جاذب، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بر اساس قانون و در پی گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آستارا، دستور آزادسازی حریم جاده منطقه حیران آستارا صادر و موارد تجاوز به حریم جاده تخریب شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای با گذاشتن میز و منقل و ساخت آلاچیق در کنار جاده، ایمنی عبور و مرور را به مخاطره انداخته و باعث ناامنی مسیر تردد شده بودند، افزود: بر اساس ماده ۷ قانون ایمنی راه اشغال حریم جاده به هر نحوی بدون کسب مجوز از وزارت راه ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان آستارا خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی به همراه نمایندگان اداره راهداری در منطقه مرزی "ونه بین" آستارا ضمن استقرار نظم و امنیت با رعایت موازین قانونی و حفظ حقوق شهروندی، موارد تجاوز به حریم جاده را تخریب و حکم صادره را اجرا کردند.

جاذب اقدام به هرگونه عملیات و ایجاد مستحدثات، درختکاری، زراعت و حفاری در حریم قانونی راه‌ها را منوط به اخذ مجوز از وزارت راه دانست و تصریح کرد: دادستانی آستارا در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین، با هرگونه تجاوز به حقوق عامه و تصرف اراضی ملی در چارچوب قانون به شدت برخورد می‌کند.

 

انتهای پیام/ع

تخریب ساخت و‌ ساز غیرمجاز حریم جاده در منطقه حیران آستارا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود گودرزی بیان کرد: در راستای اجرای قانون توسط شهرداری، جایگاه‌های غیرمجاز و غیربهداشتی عرضه و کشتار دام در شهر گلسار، علیرغم تذکرات متعدد کتبی و شفاهی به عرضه کنندگان غیرمجاز دام و بی‌توجهی این افراد، با دستور مقام قضائی تخریب شد.

وی با بیان اینکه این امر در راستای صیانت از حقوق شهروندی و جلوگیری از خطر ابتلاء به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و زیبا سازی مبلمان شهری انجام شد، افزود: در سال گذشته با تشکیل کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ در شهرداری جمع آوری این جایگاه‌ها که موجب مخدوش شدن چهره شهر و ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود، در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری صراحتاً اذعان کند، جلوگیری از ایجاد و تأسیس مراکزی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود از وظایف ذاتی شهرداری است و در تبصره ذیل این بند قانون گذار مشخص کرده شهرداری در صورتی که بخواهد نسبت به تخریب یا انتقال این مراکز اقدام کند مکلف است ضمن اعلام مراتب، مهلت مناسبی به صاحبان آن ابلاغ کند.

کد خبر 6088907

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • تخلفی که در «سنگلج» رخ داده است
  • بازداشت ۲ بازیکن لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز