Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، زینب ارزندی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دختران در یادداشتی با توجه به شروع تابستان، فصل اردوهای جهادی بیان کرد:

حضرت علی(ع): جهادی دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای دوستان خاص خود گشوده است. نهج البلاغه خطبه 27

اردو جهادی آغاز است؛ آغازی برای شکفتن، رویشی ازجنس مهربانی، گسترش لطف و رحمتی که از ازل از بارگاه ملکوتی خداوند رحمان و رحیم در وجود انسانها به امانت نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگ جهادی دریچه ایست به سوی نور، چراغی که سوسویش لبخند را برلبان کودکان مناطق محروم می نشاند وگرمای جانبخشش دستان پینه زده پیرمرد پرتلاش روستایی را مرهم است. اشک شوق مادر زحمت کشیده دیار محروم از گوشه چشمش جاری می شود و دستانش به  نشانه دعا وسپاس به درگاه خدای همتا بلند می شود تا دعاگوی جوانانی باشد که بی هیچ توقع داوطلبانه رهسپار سرزمین های سپید می شوند که غبار فقر از آنجا بزدایند. 

روحیه جهادی روحیه ای برآمده از متن دنیاست. تلاش برای هرکس در هر جا با هرامکاناتی سعی کند افکار مقدسی را پیگیری نماید. از این رو سعی در گسترش فرهنگ جهادی می تواند یکی ازمهمترین ابعاد اردوهای جهادی باشد. یعنی بایستی تلاش شود تا همگان از اردوهای جهادی برای حل مشکلات شهرشان و حتی کشور الگو بگیرند.  حرکت های جهادی، مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که در حوزه دانشگاه با همیاری دانشجویان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود بنابر ظرفیتها و توانایی های موجود در میان شرکت کنندگان، انواع خدمات در انها ارائه می شود. 

این حرکت البته صرفا جهادی به نتیجه نمیرسد و دستیاری مسئولین را نیز به گرمی می فشارد درصورت گسترش فرهنگ جهادی این  پدیده میتواند به عنوان بخشی از یک الگو پیشرفته به جهانیان ارائه گردد.  یکی از ارکان اردوهای جهادی هجرت است. جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیط ی با شرایط اولیه زندگی، این بستر را فراهم می آورد تا شرکت کنندگان بیش از پیش ضعفهای فردی و تعلقات به زندگی روزمره درک کند.   

محیط اردو جهادی بستر مساعدی برای تمرین ترک تعلق است لیکن از این بستر تنها کسی می تواند استفاده کند که آنرا شناخته و به اهمیت ان پی برده باشد. به قول امام محرومان امام خمینی (رحمه الله) تنها کسی که با ما تا آخر خط می ماند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشد. بر این مبنا اردوی جهادی می تواند مقدمه ای باشد بر درک حقیقی مستضعفین و آماده شدن برای ظلم ستیزی اردوی جهادی نقش شبهای امیرالمومنین با محرومین برای بسیجیان ایفا می کند.اما این اردوها به نتایج موفقیت آمیزی نمی رسد مگر آنکه مسولان همت کنند و آستین بالا بزنند تا با تامین مالی و تهیه مقدمات برای دانشجویان از خود گذشته شرایط  بهتری برای این عزیزان فراهم کنند.

متاسفانه مدتهاست که دانشجویان با دست خالی و تنها با توکل به لطف و یاری خدا راهی این اردوهای جهادی می شوند و جزهمدلی با محرومین این مناطق کاری از دستشان بر نمی آید. امید است که دست اندر کاران و مسئولین همت متضاعفی کنند تا شرایط موثرتری برای زدودن فقر از مناطق فراهم شود. 

حال که نیروهای ازخود گذشته با حضوری فعال و بیاد عا شرایطی را فراهم کرده اند مبادا که کوتاهی مسولین فرصتها را بسوزاند که همگی درپیشگاه خداوند حاظرمی شویم و زمان پاسخگویی نزدیک است؛ مهیا باشیم 

 

زینب ارزندی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران

نشست مشترک مسئولان فدراسیون دوومیدانی با دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جلسه مسئولان فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک برگزار و مقرر شد که این کمیته از روند برگزاری منظم اردوهای تیم ملی دوومیدانی حمایت کامل و همه جانبه‌ای داشته باشد.

در این نشست که  مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون و قاسمعلی فیروزی مدیر تیم‌های ملی حضور داشتند، مقرر شد با توجه به پیگیری‌های این کمیته و برگزاری منظم اردوهای تیم ملی از قبل از آغاز سال 1403 کمک مالی لازم برای هر چه بهتر و مطلوب‌تر برگزار شدن اردوهای تیم ملی از سوی  کمیته المپیک جهت کسب سهمیه و حضور موفق در بازی‌های المپیک  صورت بگیرد.

مطیعی: وزارت ورزش دخالتی در انتخابات دوومیدانی ندارد

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع