Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتباطات > رسانه و روزنامه‌نگاری - همشهری آنلانی:
فریدون صدیقی، با همراهی علی شاکر، دو عضو خانواده "همشهری"، در کارگاه "سوژه‌یابی و خلق شبه‌رویداد" که در این موسسه برگزار شد ، با ارائه ۴ دهه تجربیات خود، درباره ظرایف یافتن و خلق سوژه و همچنین تکنیک‌های پدید آوردن شبه‌رویداد در روابط‌عمومی‌ها صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبه‌رويداد (Pseudo-event) اتفاق‌هايي است كه به خوديِ خود براي رسانه‌ها ارزش پوشش ندارد، ولي مي‌توان با خلق موقعيت‌ و بستر مناسب آن را به‌گونه‌اي ارائه داد كه مورد توجه رسانه‌ها قرار بگيرد.

فريدون صديقي، روزنامه‌نگار باسابقه‌اي است كه در اين كارگاه تجربه‌هاي چهار دهه كار حرفه‌اي خود را با شركت‌كنندگان در ميان گذاشت و نشان داد كه چه‌طور مي‌توان به يك سوژه نزديك شد. تاكيد وي در اين كارگاه بر اين بود كه سوژه‌ها تكراري‌اند فقط زاويه نگاه‌ ما بايد خلاقانه و تازه باشد. وي در بخش ديگري از كارگاه به تكنيك‌هاي خوب ديدن و خلق سوژه‌ها اشاره كرد.

در بخش دوم اين كارگاه، علي شاكر، دانشجوي دكتري علوم ارتباطات، به صديقي پيوست و ضمن تشريح مفهوم "شبه‌رويداد" با كمك شركت‌كنندگان به نقد نمونه‌هاي موفق و ناموفق آن پرداخت.

همچنين شركت‌كنندگان در اين كارگاه با هدايت صديقي طرح اوليه‌اي را براي ساخت يك شبه‌رويداد آماده كردند.

مدرسه همشهري(www.hamshahritraining.ir) طراح 10 دوره با عنوان "يك تا 10 فوت‌وفن روابط‌عمومي ايراني" است كه كارگاه "سوژه‌يابي و خلق شبه‌رويداد در روابط‌عمومي" اولين دوره محسوب مي‌شود.

20 تيرماه دومين كارگاه با عنوان "مقابله با اخبار جعلي در روابط‌عمومي" در موسسه همشهري برگزار مي‌شود.

در همین زمینه: انتخاب مؤسسه همشهری به‌ عنوان رسانه برتر در جشنواره آرمان برتر موسسه همشهری؛ برند برتر صنعت چاپ در سراسر ایران روزنامه‌نگاران سلبریتی‌شده وقتی خون، بهای روزنامه‌‌‌نگاری می‌شود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه

منبع: تسنیم

tags # کاظم صدیقی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها