Web Analytics Made Easy - Statcounter



رویداد۲۴ سید حمید کلانتری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران شهرستان های کشور در محلات افزود: 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی تخصیص یافته که تاکنون 18 هزار میلیارد ریال آن در بانک های عامل تصویب و تا پایان تیرماه این رقم به 50 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی نیز در نیمه دوم امسال پرداخت می شود.
کلانتری افزود: از ظرفیت تعاونی ها و دهیاران باید برای سرعت بخشیدن به جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بهره گیری شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم ها باید با تشکیل تعاونی، همبستگی اجتماعی و تقویت روحیه همکاری، مضاعف و بی انگیزگی و ناامیدی از جامعه زدوده شود.
وی گفت: تعاونی ها اصلی ترین نهاد مشارکتی هستند که می توانند ظرفیت های اقتصادی و اجرایی مردم را مدیریت کنند.
کلانتری ادامه داد: تعاونی ها از بدنه مردم، برای مردم و در خدمت جامعه هستند و عامل هم افزایی و بهره وری محسوب می شوند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در سه سال گذشته تنها 10 شرکت توسعه و عمران تشکیل شده بود که اینک به 66 تعاونی افزایش یافته و 50 تعاونی دیگر نیز در مسیر ثبت قرار دارد.
وی گفت: امید است با تفاهم‌ نامه ‌ای که بین وزرای کشور و تعاون به منظور حمایت از این تعاونی‌ها امضا می‌شود یک فصل جدید در حیات اقتصادی و توسعه این تعاونی‌ها ایجاد شود.
کلانتری ادامه داد: یکی از عوامل فزاینده مشارکت اجتماعی در اقتصاد، تعاونی‌ها هستند و در واقع این بنگاه های مردمی فرهنگ کار جمعی و همکاری هدفمند را گسترش می‌دهند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی توسعه و عمران با هدف جلب مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و مدیریت توسعه در شهرستان ها و روستاها تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ها و منابع خرد مردمی از اهداف عمده تعاونی توسعه و عمران شهرستانی است که رونق اشتغال و آبادانی را به شهرها و روستاها هدیه می کند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده 26 برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده شده تا فعالیت های خدماتی، آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی را به تعاونی ها واگذار کند.
کلانتری اظهار داشت: تعامل بین تعاونی‌های تابعه یک شهرستان با محوریت مجموعه تعاونی توسعه و عمران شهرستان یک اقدام اساسی است که باید به آن توجه شود.
وی ادامه داد: تشکیل تعاونی های تولیدی و صادراتی در هر شهرستان عامل سودآوری با محوریت افزایش تولید و صادرات است و با یک برنامه ریزی منسجم می توان ارزش افزوده اقتصادی در این بخش را دو چندان کرد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می شود که 24 هزار کارگاه تولیدی و صنعتی فعال دارد و 2 هزار و 213 کارگاه آن در قالب شرکت تعاونی فعالیت می کنند.
محمد تقی آبایی هزاوه ادامه داد: 12 و نیم درصد از شرکت های تعاونی استان مرکزی در شهرستان محلات فعال هستند و از مجموع 55 هزار نفر جمعیت محلات، 13 هزار نفر در قالب تعاونی‌ها فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: فرهنگ کار جمعی، همبستگی و مشارکت در محلات نهادینه شده به طوری که 25 درصد اقتصاد این شهرستان در قالب تعاونی ها راهبری می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: نرخ مشارکت محلات در تعاونی ها نسبت به سایر شهرستان های استان یک و نیم برابر بیشتر است.
وی ادامه داد: در این شهرستان 470 شرکت تعاونی راه اندازی شده که از این تعداد 270 شرکت تعاونی فعال و 13 هزار نفر عضو تعاونی هستند.
آبایی هزاوه گفت: از 250 واحد فرآوری سنگ شهرستان محلات، 45 واحد در قالب تعاونی فعال است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: 6 هزار نفر در واحدهای فرآوری سنگ مشغول به کار هستند که یک هزار و 500 فرصت شغلی در این بخش ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: 2 شرکت تعاونی بزرگ در بخش گل و گیاه و یک شرکت تعاونی نیز در بخش صادرات ماهیان زینتی در محلات فعالیت می کنند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شرکت توسعه و عمران شهرستان با 2 هزار و 30 عضو در 2 سال گذشته تشکیل شد.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که قطب تولید ماهی زینتی، سنگ نما و گل و گیاه کشور محسوب می شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اشتغال روستایی تسهیلات وزارت تعاون اشتغال پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند