Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی همدان گفت: ۱۵ منزل مسکونی سال گذشته در مناطق محروم همدان به همت گروه‌های جهادی ساخته شد.

احمد عابدی، مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: هدف از برگزاری اردوی جهادی این است که تعدادی از دانشجویان در روستا‌های محروم حضور داشته باشند و با مشاهده این شرایط علاوه بر تلاش در راستای محرومت‌زدایی به خودسازی در جهت رشد معنوی خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  عابدی ادامه داد: خودسازی مجموعه‌های دانشجویی، آشنایی با مناطق محروم و رفع محرومیت از روستاها، آشنایی با تولیدات روستائیان و تکریم جایگاه آنها، انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و بهداشتی و آموزش خودمراقبتی از جمله اهداف برگزاری اردو‌های جهادی است.   مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی همدان عنوان کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری اردو‌های جهادی پرداختن به امور فرهنگی است که علاوه بر انجام امور عمرانی، کلاس‌های فرهنگی و آموزشی توسط جهادگران در روستا‌ها برگزار می‌شود.

عابدی با بیان اینکه در حال حاضر قریب ۱۶ گروه جهادی از مجموع دانشجویان همدان وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۰۰ نفر برای شرکت در این اردو‌ها در استان ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام برای شرکت در طرح اردو‌های جهادی جنسیت مهم نیست، افزود: سال گذشته ۴۴۵ برادر و ۲۱۲ خواهر در طرح اردو‌های جهادی شرکت کردند.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه در کلیه دانشگاه‌های سطح استان ثبت‌نام از علاقمندان انجام می‌گیرد، افزود: اعزام از ۱۰ تیرماه آغاز خواهد شد و ثبت‌نام آنلاین نیز تا پایان تابستان انجام می‌شود؛ به طوری که دانشجویان برای اجرای طرح جهادی به کلیه شهرستان‌ها و روستا‌های محروم استان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان هزار و ۳۰۰ روز در مناطق محروم به اجرای طرح جهادی خواهند پرداخت، یادآور شد: اجرای فعالیت‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و عمرانی از جمله فعالیت‌های آن‌ها در این مدت خواهد بود.

عابدی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵منزل مسکونی در مناطق محروم توسط گروه‌های جهادی ساخته شد و ترمیم ۱۰ سرویس بهداشتی و ۵ منزل مسکونی نیز توسط دانشجویان انجام گرفت.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی همدان با بیان اینکه هزینه‌های انجام شده در طرح جهادی از مجموعه‌های سپاه، کمیته امداد، دانشگاه‌ها و خیرین تأمین می‌شود، افزود: درآمدزایی اهالی روستا‌ها از دیگر اهداف بسیج دانشجویی در برگزاری اردو‌های جهادی است که در این جهت هر گونه حمایت انجام می‌شود تا درآمدزایی در روستا‌ها افزایش یابد.

وی گفت: سازمان بسیج دانشجویی همدان آمادگی دارد تا با در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی و وسیله ایاب و ذهاب برای خبرنگاران، عکاسان و مستندسازان، بتواند با حضور فعالان رسانه‌ای استان در یکی از روستا‌های هدف پل ارتباطی آن‌ها با جهادگران باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۶۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی گفت: برنامه‌های ویژه ای در حوزه‌ آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا نصیرزاده در اولین جلسه شورای سیاستگذاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تقدیر و تشکر از زحمات بسیج دانشجویی این واحد اظهار کرد: احیای پایگاه‌های بسیج در سطح دانشگاه اولین مطالبه از بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ارومیه است.

وی افزود: تشکیلات‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی ۳ اصل مهم بوده که باید در برنامه‌ی اجرایی حوزه‌های بسیج دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی با تأکید بر اخلاق مداری در بدنه بسیج دانشجویی گفت: دانشجوی بسیجی باید از جنبه‌های علمی، اخلاقی و اعتقادی در دانشگاه الگو قرار بگیرد و از ایجاد حاشیه پرهیز کند.

نصیرزاده ضمن تأکید بر فعالیت هدفمند در فضای مجازی تصریح کرد: برنامه‌های ویژه ای در حوزه آموزش برای تمام دانشجویان خواهیم داشت، همچنین درحال برنامه‌ریزی و تشکیل اتاق فکر برای بسیجیان ادوار هستیم تا ضمن استفاده از تجربیات، ارتباط ما با این دانشجویان نیز حفظ شود.

کد خبر 748048

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد