Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نخستين نشست مشورتي دکتر شهرام گيل آبادي، مديرعامل خانه تئاتر با خبرنگاران و فعالان خبري در شبکه هاي مجازي برگزار شد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي خانه تئاتر، در اين نشست که با حضور بهزاد مرتضوي مدير روابط عمومي و محمودرضا رحيمي سخنگوي خانه تئاتر برگزار شد، فعالان خبري حوزه تئاتر به درخواست مديرعامل خانه تئاتر به بيان مشکلات خانه تئاتر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ابتدا گيل آبادي به مقصود خود از اين نشست که همانا مشورت با اهالي رسانه است اشاره کرد و تاکيد کرد در اين جلسه بيشتر خواهد شنيد. سپس حضار به بيان نقطه نظرات و ديدگاه هاي خود راجع به تئاتر و به خصوص خانه تئاتر پرداختند. مديرعامل خانه تئاتر هم ضمن تشکر از حضار، اعلام کرد که نهايت سعي و امکانات خود را در رساندن خانه تئاتر به جايگاه اصلي خود انجام خواهد داد. وي در ادامه تاکيد کرد که جلسات اين چنيني به صورت دوره اي در خانه تئاتر برگزار شود. اين جلسه بعد از دو ساعت گفتگو با سخنان کوتاه سخنگوي خانه تئاتر به پايان رسيد.
خبرنگاران خبرگزاري هاي ايلنا، ايرنا، ايسنا، مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجو، ايران تئاتر، هنرآنلاين، پويا نيوز، تسنيم، کافه دانش، نمايش نت، روزنامه هاي هنرمند، صبا، رسالت، شهروند و واحد مرکزي خبر، شبکه خبر، راديو فرهنگ، خبر راديو و تعدادي از فعالان خبري در حوزه فضاي مجازي حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۷۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان، هشتمین برنامه از سلسله جلسات نمایش فیلم تئاترهای شاخص با همکاری مشترک انجمن صنفی منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر و سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم تئاتر «رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» اختصاص دارد.

فیلم تئاتر «رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» به نویسندگی تام استوپارد و کارگردانی دیوید لِواکس و تیم‌ون سامِرن محصول سال ۲۰۱۷ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش این فیلم تئاتر نشست نقد و بررسی آن با حضور عباس غفاری میزبان و محسن خیمه‌دوز منتقد تئاتر برگزار می‌شود.

«رزنکرانتز و گیلدنسترن مرده‌اند» نوشته تام استوپارد نخستین بار در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. این اثر، یکی از ماندگارترین و اجرا شده‌ترین نمایشنامه‌ها در تئاتر معاصر است و توانسته به جایگاهی ثابت در میان برترین آثار نمایشی دست یابد. این شاهکار مدرن، در دنیای نمایشنامه «هملت» اثر شکسپیر می‌گذرد اما توسط شخصیت‌هایی سردرگم و مستأصل روایت می‌شود که در داستان اصلی شکسپیر، کاراکترهایی فرعی بودند. روزنکرانتز و گیلدنسترن در این اثر به یاد ماندنی بالاخره فرصت پیدا می‌کنند تا نقش اصلی را به عهده بگیرند اما باید این کار را در جهانی به انجام برسانند که بسیار یادآور نمایشنامه «در انتظار گودو» اثر ساموئل بکت است؛ در جهانی که واقعیت و وهم در هم می‌آمیزد و سرنوشت، دو قهرمان داستان را به سوی پایانی تراژیک اما غیرقابل اجتناب هدایت می‌کند.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش مستند «فراتر از آرمانشهر» در سینماتک خانه هنرمندان

همچنین، مستند «فراتر از آرمانشهر» به کارگردانی مادلین گاوین یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

پس از نمایش مستند، نشست نقد و بررسی با حضور نیما عباس‌پور برگزار می‌شود.

مستند «فراتر از آرمانشهر» تلاش‌های ساکنان کره شمالی برای فرار از آن کشور را به وضوح به تصویر کشیده است. این مستند با استفاده از تصاویر گرفته شده از طریق گوشی‌های تلفن همراه برای ارایه نگاهی نادر به کره شمالی و مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند، ساخته شده است.

این مستند تلاش‌های کشیشی به نام کیم سئونگئون برای کمک به فراریان از کره شمالی و انتقال آنان به کره جنوبی از طریق چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا را به تصویر کشیده است. مستند «فراتر از آرمانشهر» دو داستان اصلی را دنبال می‌کند؛ نخست تلاش خانواده روهِ برای فرار و دیگری تلاش یک فراری در کره جنوبی برای نجات پسرش از کره شمالی.

کد خبر 6083696

دیگر خبرها

  • نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزرات خارجه
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • هفته فرهنگی اصفهان با بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه برگزار می‌شود
  • انتقاد مردم از حذف تصویر امام خمینی از یک نشست خبری در سمنان + عکس ها
  • نشست خبری اعلام برنامه های رحلت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • نمایش یک فیلم‌تئاتر و مستند «فراتر از آرمانشهر» در خانه هنرمندان