Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@20:49:38 GMT

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی، غذایی کامل و لذیذ

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۷۶۷۴

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی، غذایی کامل و لذیذ

سمبوسه غذایی کامل و لذیذ است که به شکل‌های گوناگونی تهیه می‌شود. امروز تصمیم داریم روش تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی را به شما آموزش دهیم. برای آشنایی با مواد اولیه و روش تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی، با ما همراه باشید.

طرز تهیه‌ی سمبوسه‌ی ماهی

مواد لازم برای خمیر سمبوسه:

آرد: سه و نیم پیمانه

مایه خمیر: دو قاشق چایخوری

تخم مرغ: یک عدد بزرگ

نمک: دو قاشق چایخوری

شکر: دو قاشق چایخوری

روغن: نصف پیمانه

آب ولرم: یک و یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای داخل سمبوسه

فیله ماهی: سه قطعه

روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری

پیازچه: سه عدد

سیر: دو حبه

فلفل قرمز: یک عدد

نمک: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

ادویه کاری: یک قاشق چایخوری

پودر زیره: نصف قاشق چایخوری

پودر گشنیز: نصف قاشق چایخوری

گشنیز تازه: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

آرد، مایه خمیر، بکینگ پودر، نمک، شکر، تخم مرغ و آب را با یکدیگر مخلوط کرده و با هم زن خوب می‌زنیم تا کاملا یکدست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظرف مناسبی را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار می‌دهیم. روی خمیر را با کمی روغن، مرطوب کرده و درب ظرف را با یک نایلون، می‌پوشانیم. خمیر را به مدت یک ساعت در کناری قرار می‌دهیم تا حجم آن بیشتر شود.
در ظرفی متوسط روغن را ریخته ماهی خرد شده را در آن تفت می‌دهیم. وقتی رنگ ماهی طلایی شد، سیر رنده شده، فلفل، نمک، ادویه، زیره و گشنیز را اضافه می‌کنیم. مواد را کاملا تفت می‌دهیم. حرارت را خاموش کرده مواد را در کناری قرار می‌دهیم تا خنک شوند.
خمیر را روی سطح آردپاشی شده به ضخامت تقریبی نیم سانتی متر پهن می‌کنیم و آن را به شکل دایره‌های کوچک، برش می‌دهیم.
مقداری از مواد سمبوسه را داخل هر خمیر قرار داده و آن را می‌بندیم. سمبوسه‌ها را در سینی فر قرار داده و به مدت ۲۵ دقیقه در کناری قرار می‌دهیم تا حجم بیشتری پیدا کنند.
فر را با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد روشن کرده و سینی حاوی سمبوسه‌ها را در طبقه‌ی وسط فر به مدت ۲۵ دقیقه قرار می‌دهیم.

منبع: تابناک باتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه آشپزی سمبوسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: تکنیکی ساده برای کنترل خشم

رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229694 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + طرز تهیه
  • ویتامین B روی عصبانیت چه اثری دارد؟
  • نان توت فرنگی یک نان خوش عطر و طعم و ساده
  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری + طرز تهیه و ارزش غذایی