Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@12:46:14 GMT

شکستگی کنتور آب، موجب نشست مسکن مهر قوچان شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۷۷۹۹

شکستگی کنتور آب، موجب نشست مسکن مهر قوچان شد

برات محمد فتحی، چهار‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نشست این بلوک های 6 واحدی مسکن مهر گفت: یکی از این بلوکها اسفند پارسال به علت ترک برداشتن، تخلیه شده بود و ساکنان بلوک دیگر نیز در 2 روز اخیر، در چادر سکنی گرفته اند.
وی افزود: چاه جذبی این بلوکها در داخل حیاط تعبیه شده بود که شکستن کنتور و نشتی آب، بخشی از خاک را شسته و به‌ سمت چاه هدایت کرده بود که همین امر موجب نشست چاه در محل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فتحی بیان کرد: صدای مهیبی که سحرگاه پریروز موجب ترس ساکنان ساختمان مجاور این بلوک شده بود ناشی از نشست زمین و فروریختن ناگهانی چاه بوده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان در خصوص نشست زمین و ترک‌خوردگی برخی از بناهای مسکن مهر این شهر در ماه‌های گذشته، گفت: نشست زمین موضوعی است که باید تخصصی مورد ارزیابی قرار گیرد و طبیعتا برای بررسی دقیق‌تر از کارشناسان و نظرات آن‌ها استفاده می‌شود.
وی افزود: بعد از مشکلات ایجاد شده در مسکن مهر قوچان، دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گروهی از مهندسان را برای بازدید از ساختمان‌ها و بررسی سازه ای آنها اعزام کرد.
فتحی ادامه داد: آزمایشگاه مکانیک فنی خاک استان نیز میزان مقاومت بتون و پی ساختمان ‌ها را مورد مطالعه قرار داده و نظر داد که مشکلی در این قسمت‌ وجود ندارد.
وی افزود: در عین حال با توجه به حساسیت موضوع، به پیمانکار مسکن مهر قوچان ابلاغ شد با هزینه خود چاه‌های داخل ساختمان را به بیرون محوطه منتقل کرده و ساکنان این بلوک ها را تا رفع مشکل در محلی جدید اسکان دهد.
وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان نیز با شرکت دیگری که دارای فناوری مدرن تری برای سنجش خاک است، قرارداد بسته که از دیروز با استقرار در محل با استفاده از امواج، میزان تخلخل زمین را بررسی کرده و طی 2 هفته راهکارهای لازم برای رفع دغدغه ساکنان مسکن مهر را بدهد.
رئیس اداره راه و شهرسازی قوچان اضافه کرد: تا زمانی که زمین تثبیت نشود امکان بازسازی ساختمان ها وجود ندارد زیرا با نشست دوباره زمین مجددا ترک‌ها ایجاد و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
اجرای طرح مسکن مهر قوچان از سال 89 به‌صورت رسمی با محوطه‌سازی و ساخت یک هزار و 650 واحد در ابتدای جاده قوچان - باجگیران آغاز شد که تاکنون بیش از 300 واحد آن واگذار شده است.
جانمایی نامناسب این طرح و وجود خاک اسفنجی در محل موجب ایجاد ترک‌هایی در چند ساختمان این مجموعه شده و تخلیه برخی از واحدها را در پی داشته است.
قوچان در 137 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.
7501/5132
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اداره راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان زمین مسکن مهر مشهد جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.
وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و افزود: در این استان علاوه‌بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی