Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@17:24:46 GMT

نتایج نهائی انتخابات ترکیه اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۸۵۸۶

نتایج نهائی انتخابات ترکیه اعلام شد

سعدی گون رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه با تایید نتایج نهایی انتخابات ۲۴ ژوئن در این کشور اعلام کرد: رجب طیب اردوغان با ۲۶ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۲۳ رأی، معادل ۵۲.۵۹ درصد کل آرا را به دست آورده است.

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه همچنین اظهار داشت: تاییدیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر پیروزی رجب طیب اردوغان ساعت ۱۸:۳۰ امروز تقدیم اسماعیل قهرمان رئیس مجلس ترکیه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج قطعی انتخابات ۲۴ ژوئن، محرم اینجه ۳۰.۶۴ درصد، مرال آک‌شنر ۷.۲۹ درصد، صلاح الدین دمیرتاش ۸.۴۰ درصد، کاراملااوغلو ۰.۸۹ و دوغو پرینچک ۰.۲۰ درصد کل آراء را کسب کردند.

در انتخابات پارلمانی نیز حزب عدالت و توسعه ۲۹۵، حزب جمهوری خلق ۱۴۶، حزب دموکراتیک خلق ها ۶۷، حزب حرکت ملی ۴۹ و حزب نیک ۴۳ کرسی در پارلمان را به دست آورده اند.

بر اساس نتایج قطعی انتخابات ترکیه، حزب عدالت و توسعه ۴۲.۵۶ درصد، حزب حرکت ملی ۱۱.۱۰ درصد، حزب جمهوری خلق ۲۲.۶۵، حزب دموکراتیک خلق ۱۱.۷۰ و حزب نیک ۹.۹۶ درصد آراء را کسب کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انتخابات ترکیه پارلمان ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر

 نتایج نظرسنجی یک موسسه معتبر آمریکایی که روز یکشنبه منتشر شده نشان داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا کمترین میزان محوبیت یک رئیس جمهور را در ۷۰ سال اخیر دارد. بر اساس این نظرسنجی جدید، جو بایدن کمترین محبوبیت را در این مقطع از ریاست جمهوری خود در ۷۰ سال گذشته دارد که حتی از «ریچارد نیکسون» و «جیمی کارتر» روسای جمهور دهه هفتاد میلادی این کشو نیز کمتر است. این نتایج نشان داد که امکان انتخاب مجدد او در خطر است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد که بایدن ۸۱ ساله، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به رتبه تاسف بار ۳۸.۷ درصد دست پیدا کرد. بر اساس این گزارش، با حدود ۶ ماه باقی‌مانده تا روز انتخابات، بایدن در موقعیت ضعیف‌تری قرار گرفته است.

روزنامه «نیویورک پست» در این باره نوشت، این نتایج ضربه‌ای به جو بایدن وارد کرد. شرایط جسمی و ذهنی بایدن به یکی از موضوعات جنجالی در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شده است. نارضایتی از رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا به ویژه در موضوعات مرتبط به وضع مرزها، مهاجرت و مواضع دولت بایدن در قبال جنگ اسرائیل علیه غزه بالاست.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر