Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@05:35:36 GMT

پیشنهاد ویژه شهردار برای رونق فرش اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۱۹۱۲۱

پیشنهاد ویژه شهردار برای رونق فرش اصفهان

شهردار اصفهان به فعالان حوزه فرش پیشنهاد داد "با هزینه شهرداری طرحی برای نصب و معرفی فرش اصفهان در یونسکو در نظر بگیرند و شهرداری هم در این مسیر تسهیل گر خواهد بود."

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی شامگاه چهارشنبه در بیست و نهمین جلسه از سلسله نشست های «اصفهان فردا»  که با حضور فعالان حوزه فرش برگزار شد، اظهار کرد: در جلساتی که تحت عنوان اصفهان فردا با تمامی گروه‌ها داشتیم درس های زیادی آموختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به هنرمندان حوزه فرش گفت: در تمامی دنیا گوشه‌ای از هنرهای شما نمایان است و این نشات گرفته از روح بلند، عرفان و هنرمندی شما است.  

شهردار اصفهان با اشاره به طرح های فرش گفت: اینکه چهار سبک بافندگی اصفهان ثبت جهانی شده جای خوشحالی دارد.  

نوروزی با اشاره به تحریم ها گفت: تحریم ها و افزایش نرخ ارز هر چند مشکلاتی به دنبال خواهد داشت، اما موجب بهبود وضعیت درآمد تولیدات ملی شده و این فرصت خوبی برای ارز آوری است.  

فرصت طلایی خواهرخواندگی

وی با اشاره به اینکه از فرصت خواهر خواندگی می‌توان استفاده کرد، گفت: خواهر خواندگی عقد میان دو شهر است و محل اعتماد و فرصت طلایی برای شهرها است.  

شهردار اصفهان با اشاره به سفری که به فرانسه داشت، اضافه کرد: در فرانسه مذاکراتی جهت برگزاری نمایشگاه های متعدد انجام شد.  

نوروزی تصریح کرد: زمان وزیر اسبق آموزش و پرورش  فرشی به سازمان یونسکو اهدا شده که در زمان حضور روسای جمهور کشورها پهن می‌شود و این بهترین تبلیغ برای ایران و فرهنگ آن است. 

حمایت از شهرداری، ذوق و هنر از شما

وی از فعالان حوزه فرش خواست که بررسی کنند فرش اصفهان به چه صورتی در یونسکو نصب شود تا هم دیده و معرفی شود و هم مورد استقبال خارجی ها قرار گیرد.  

شهردار اصفهان اضافه کرد: یکی از مباحثی که در بازدید از کراکوف، ورشو و وین مطرح شد برگزاری نمایشگاه بود. از این موقعیت می‌توان برای نمایش آثار استفاده کرد. بیایید با تعامل با هم کاری کنیم تا هنر دست شما در معرض نمایش دائمی همه باشد، شهرداری هم در این مسیر تسهیل‌گر و حامی شما خواهد بود.  

 باید با جهان تعامل کرد

نوروزی با بیان ضرورت تعامل با شهرهای دیگر کشورها جهت شناساندن اصفهان و ظرفیت هایش به دنیا تصریح کرد: من پیش از این به این کشورها سفر کرده بودم و شوق شخصی برای بازدید دوباره نداشتم، اما بر خود واجب می دانم به عنوان شهردار و برای شناساندن کلان شهر اصفهان، با دنیا تعامل داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه برخی تنگ نظرانه مانع استفاده از این فرصت‌ها می‌شوند، تصریح کرد: رویاهایی که برای شهر داریم از طریق دیپلماسی عمومی عملی می‌شود، در این صورت مردم کشورهای دیگر هم به بازدید اصفهان می آیند و شاهد رونق گردشگری خواهیم بود.  

شهردار اصفهان اضافه کرد: چاه نفت نه در خوزستان که در میدان امام (ره) و چهارباغ است، متاسفانه موزه های ما خالی است، اما در کشورهای دیگر برای تهیه بلیط صف کشیده می‌شود.  

نوروزی تصریح کرد: کار طراحان فرش علمی و ادامه دهنده مسیر گذشتگان همراه با خلاقیت و نوآوری است. کار هنرمندان فرش یگانه است و دیگران می‌توانند خوب شما را قضاوت کنند.  

شهر موزه ای در ریسباف

وی در خصوص دغدغه ساخت شهر موزه ای در مکان کارخانه ریسباف گفت: در این خصوص دوبار با وزیر راه صحبت کردم. شما هنرمندان می توانید درخواست کنید که کارخانه ریسباف به یک شهر موزه ای تبدیل شود که فرش هم در آن وجود داشته باشد.  

شهردار اصفهان با اشاره به تبریز ۰۱۸ ۲گفت: برای رونق گردشگری اصفهان و تبریز، تفاهم نامه ای منعقد شده که اولین قدم آن در مراسم بزرگداشت صائب تبریزی برداشته شد.  

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی کارخانه ریسباف گردشگری اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، غلامرضا اسماعیلی مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان در آستانه سالروز ایجاد حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش از هر ارگان دیگری در کشور تاسیس شده است که نشان از اهمیت موضوع ساخت مسکن در هر همان زمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی به منظور قانونمند کردن فعالیت های عمرانی در سطح روستاها مورد استفاده بوده است، تاکید کرد: تمام اقداماتی که در راستای طرح اقدام ملی مسکن توسط این نهاد دنبال می شود در حوزه مسکن روستایی است.

اسماعیلی ادامه داد: همه روستاهای استان اصفهان دارای طرح هادی هستند و نقشه و برنامه برای ساخت مدرسه یا مسکن در مناطق مختلف روستایی و پیاده روسازی. ساخت معابر برای ما کاملا مشخص است.

در ادامه این نشست محمود فقیه نیا معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان تعداد ۹۳۵ روستای بیش از ۲۰ خانوار و دو هزار و ۵۶۲ روستای کمتر از ۲۰ خانوار داریم که از این تعداد ۳۵۶ روستا دارای جمعیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف بنیاد مسکن روستایی تهیه طرح هادی است، تاکید کرد: طرح هادی برای تمامی روستاهای بیش از۲۰ خانوار تهیه شده است و از ۳۵۶ روستای دارای جمعیت زیر ۲۰ خانوار، ۱۵۲ مورد تعیین محدوده و طرح هادی آنها تعیین تکلیف شده است.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان تاکید کرد: صدور اسناد اماکن روستایی و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، از دیگر وظایف بنیاد مسکن روستایی است که از طرف راه و شهرسازی در این راستا نمایندگی داریم که با همکاری اداره ثبت اسناد صادر می شود.

فقیه نیا گفت: در تیرماه سال گذشته در راستای انجام نهضت ملی روستاها یک هزار و ۸۳۳ هکتار زمین در ۱۶۹ روستا شناسایی شد که ۸۰۳ هکتار از آنها در شورای مسکن استان برای ۸۷ روستا مصوبه دریافت کرد و مصوبات کمیته تصویب بنیاد مسکن استان اصفهان نیز ۷۳۳ هکتار برای ۵۱ روستا بوده است که تملکات در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۲۳۲ قطعه پلاک را در سامانه راه و شهرسازی ثبت و یک ‌سوم تا یک ‌دوم این زمین‌ها را در اختیار روستاهای زمین تملک شده قرار می گیرد؛ ثبت‌نام در این راستا آغاز شده است و زمین ها به شکل ۹۰ ساله واگذار می شود.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان تاکید کرد: ۱۹ هزار و ۸۹۷ تن قیر در سال گذشته به شکل یارانه ای در اختیار این بنیاد قرار گرفته است و از طریق اعتبارات ملی، استانی و هم همچنین اعتبارات داخلی بنیاد مسکن نیز سال گذشته دو میلیون و ۹۸۴ هزار متر مربع در ۳۴۸ روستا اجرای آسفالت انجام شد.

تعریف ۱۲ روستای دارای بافت با ارزش و ۹ روستای هدف گردشگری

فقیه نیا اضافه کرد: در استان اصفهان ۱۲ روستای دارای بافت با ارزش و ۹ روستا با هدف گردشگری داریم که به شکل ویژه به آنها پرداخته می شود تا بافت آن به شکل سنتی حفظ شود چراکه بومگردی در این مناطق برای مردم روستا درآمدزایی به همراه دارد.

معاون عمرانی بنیاد مسکن استان اصفهان گفت: ۹ روستای دیگر در این راستا تعریف و کارگروه های مربوطه تشکیل شده است که از این تعداد دو مورد دارای بافت با ارزش وهفت مورد روستای با هدف گردشگری تعریف شده است.

وی ادامه داد: مصوبات اولیه در ارتباط با این روستاها، با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و میراث فرهنگی طی شده و به شورای عالی در پایتخت ارسال شده است که در صورت تصویب هر ساله برای آنها اعتبارتی در راستای بهسازی در نظر گرفته می شود.

فقیه نیا تاکید کرد: از دیگر اقدامات بنیاد اصفهان، صدور اسناد است که سال گذشته در زمینه قانون الحاق سال گذشته ۱۰ هزار جلد سند در حوزه روستایی وشهری با هماهنگی اداره ثبت صادر و تحویل مردم شده است که در حوزه روستایی پنج هزار و ۴۳۵ و شهری چهار هزار ۵۷۳ جلد سند تحویل شده است، به طور کلی از سال ۱۳۸۵ تا کنون ۲۸۰ هزار و ۱۸۱ جلد سند تحویل مردم شده است.

تحویل ۲۸۷ پلاک زمین در قالب قانون «جوانی جمعیت»

وی گفت: همچنین در قالب قانون «جوانی جمعیت» سال گذشته ۲۸۷ پلاک زمین تحویل جوانان دارای فرزند سوم و چهارم در روستاها شده است.

در ادامه معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اصفهان با بیان اینکه این بنیاد را در حوزه معاونت مسکن شهری در دو جبهه فعالیت دارد، اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌ها از جمله مسکن مهر توسط دولت‌های مختلف به بنیاد تکلیف می‌شود که در این راستا ۲۷ هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل و به متقاضیان تحویل دادیم.

محمد اصفهانی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز ۱۵ هزار واحد در دست اقدام داریم که برخی از آنها توسط بنیاد مسکن و با تسهیلات دریافتی توسط ما ساخته می‌شود (بنیاد ساخت ) و برخی از این واحدها در زیرمجموعه گروه ساخت محسوب شده و زمین تحویل مرم شده تسهیلات و متولی ساخت مسکن خود مردم هستند.

وی ابراز کرد: در پروژه بنیاد ساخت هشت هزار و ۹۵ واحد در دست احداث داریم که در قالب ۳۶ پروژه در شهرستان‌های مختلف سطح استان اجرا می‌شود و میانگین پیشرفت ۴۸ درصدی در کل استان دارد.

تحویل ۷۰۰۴ واحد زمین روستایی در قالب «گروه ساخت»

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اصفهان گفت: هفت هزار و چهار واحد زمین نیز در قالب گروه ساخت به مردم تحویل شده که به صورت واحدهای یک، دو و سه طبقه در قالب پنج هزار و ۱۷۳ پروژه مجزا در سطح استان اصفهان توسط مردم در حال ساخت است.

وی با تاکید بر اینکه برخی زمین ها در شهرهای مختلف متعلق به خود بنیاد مسکن هستند که در سال جدید دو هزار ۱۰۲ واحد در قالب ۶۱ پروژه مجزا در برنامه بودجه سال جدید قرار گرفته است، اظهار کرد: برخی از این پروژه‌ها در بودجه سال ۱۴۰۲ بوده که هنوز به اتمام نرسیده که شامل دو هزار و ۵۹۱ واحد می‌شود.

اصفهانی با بیان اینکه جمع پروژه های در حال ساخت توسط بنیاد مسکن در اراضی مربوط به خود بنیاد در مجموع چهارهزار و ۶۹۳ واحد است، بیان کرد: در زمینه آماده‌سازی اراضی در پروژه نهضت ملی مسکن نیز آماده سازی ۲۸ سایت با بنیاد است که هم اکنون مساحتی معادل ۲۷۸ هکتار در حال آماده سازی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896019

دیگر خبرها

  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • «کلاهدوزان» مدیر پروژه پارک شرق اصفهان شد
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • جواب منطقی یحیی گل‌محمدی به ۲ پیشنهاد ویژه؛ صبر استراتژیک!
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند
  • سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی نصف‌جهان در شرایط ویژه