Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور ، تاریخ روابط تجاری و دوستانه ایران و اتریش را ۱۶۰ ساله و پر افتخار دانست و با بیان اینکه اعتماد متقابل بزرگترین پشتوانه مناسبات اقتصادی ایران و اتریش است، تصریح کرد: امروز قدرتهایی می خواهند انسانها را از حقوق و منافع ملی خود محروم کنند؛ بر عهده ماست که در برابر بی قانونی و یکجانبه گرایی بایستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر چهارشنبه در همایش فعالان اقتصادی و تجار ایران و اتریش ، سفر رسمی به کشور دوست؛ اتریش در یکصد و شصتمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور را فرصت مغتنمی دانست و گفت: امروز در برهه‌ای هستیم که اراده‌های مستحکم دو دولت و دو ملت علیه قدرت‌هایی که می‌خواهند جامعه انسانی را از حقوق حقه خودشان محروم کنند، قرار گرفته است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه در شرایطی هستیم که دو کشور و دو ملت تصمیم دارند توافق هسته‌ای و برجام که مذاکرات اصلی آن در کشور سوئیس و اتریش صورت گرفت را پابرجا نگه دارند، یادآورشد: امروز با چند مسأله مواجه هستیم؛ مسأله اول یکجانبه‌گرایی و آنهایی هستند که معتقدند دیگر کشورها و سرمایه‌گذاران و تجار ، باید به قانون آنها احترام بگذارند و این به آن معناست که به قانون کشور و اراده خودشان احترام نگذاشته و منافع ملی خود را کنار بگذارند و به فکر منافع ملی کشور دیگری باشند.
روحانی افزود: امروز که قدرتهایی می خواهند انسانها را از حقوق و منافع ملی خود محروم کنند؛ بر عهده ماست که در برابر بی قانونی و یکجانبه گرایی بایستیم و در برابر فشارها تسلیم نشویم.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه اساس تجارت و روابط اقتصادی بر مبنای برد – برد بوده و روابط دو کشور باید منافع مشترک را تامین کند، اظهار کرد: ما خواستار آن هستیم که بازرگان اتریشی که کالا و سرمایه خود را به ایران می‌فرستاد، با سود مناسب بتواند این روابط را ادامه دهد و بالعکس تاجر ایرانی که به کشور اتریش کالایی صادر می‌کند یا سرمایه‌ای را می‌آورد نیز همین گونه فعالیت کند؛ در حقیقت بنای ما بر این است که روابط تجاری و سرمایه‌گذاری را بر مبنای منافع مشترک تشکیل دهیم.
روحانی با اشاره به اینکه ظاهر روابط اقتصادی و تجاری یک روابطی است بر مبنای سود، منفعت و مقررات اقتصادی، اما در واقع روابط تجاری و اقتصادی، یک روابط انسانی و نوع‌دوستانه است، تاکید کرد: اساس تجارت و سرمایه‌گذاری خدمت به رفاه مردم و در دسترس قرار دادن کالا در اختیار مردم با شرایطی سهل‌تر است و آنکه با روابط اقتصادی مبارزه می کند؛ با خواست، رفاه و زندگی ملتها مقابله می کند.
رئیس جمهوری تحریم آمریکا علیه ایران را تحریم علیه ملت ایران، ایجاد مشکل برای زندگی و رفاه مردم و سهولت دسترسی مردم به کالای مورد نظرشان برشمرد و تصریح کرد: این اقدام دولت آمریکا اگر در چارچوب مقررات و قوانین بین‌المللی نباشد یک نوع جرم، ظلم و تجاوز به حقوق ملت‌هاست.
روحانی با بیان اینکه امروز گروه یا دولتی می‌خواهند حقوقی را که ملت‌ها باید در چارچوب مقررات بین‌المللی داشته باشند، تضییع کنند، گفت: برجام را با 6 کشور و از جمله آمریکا منعقد کردیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه نظارت و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل وظیفه حمایت از آن را دارند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۱۹۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران با کشور‌های همسایه، دیپلماسی انرژی دولت را به عنوان راهبردی مهم در راستای تحقق آن هدف معرفی کرد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سید جواد حسینی کیا» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر نگاه این دولت، افزایش تعاملات با کشور‌های همسایه و منطقه است. دولت سیزدهم در طول چند سال گذشته سعی داشته به جای دست پا زدن برای افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران با چند کشور اروپایی، روابط خود با کشور‌های همسایه را توسعه و تعمیق دهد. این دولت سعی کرده با اتخاذ چنین رویکردی منافع ملی ایران را به بهترین نحو ممکن محقق سازد.


این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: افزایش تعاملات ایران با کشور‌های همسایه در حوزه انرژی یقیناً منفعت بسیار زیادی را برای کشورمان به ارمغان خواهد آورد. تداوم دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم می‌تواند به افزایش ثبات سیاسی در منطقه و همینطور تامین منافع تمامی کشور‌های همسایه منتج شود؛ لذا، این سیاست دولت به نفع ایران و همه کشور‌های مجاور خواهد بود.


وی تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی دولت سیزدهم این است که به جای چشم دوختن به نتیجه مذاکرات، به فکر سیاست گذاری‌های فعال در راستای فروش نفت و گاز و استفاده از درآمد‌های حاصله برای رشد اقتصادی کشور است. بر اثر همین سیاست گذاری‌ها بود که ما توانستیم زمینه را برای فروش منابع نفت و گاز را فراهم کنیم و به رشد اقتصادی مطلوب سال گذشته برسیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی و فروش نفت و گاز کشور بر اثر سیاست گذاری‌های درست و تلاش مسئولان به دست آمد. تجربه ثابت کرده است، هر جا به داشته هایمان اتکا کرده‌ایم و به توان داخلی اعتماد داشتیم، نتیجه خوبی برای اقتصاد ایران حاصل شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نفت خام ، گاز ، صادرات نفت ، دیپلماسی انرژی ، وزارت نفت ، دولت سیزدهم لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9z

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • جهان در موقعیت حساسی قرار دارد/ عملیات وعده صادق در طول تاریخ ایران بی‌نظیر است
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت