Web Analytics Made Easy - Statcounter

شامگاه چهارشنبه نشست فعالان حوزه فرش با شهردار، مشاور اقتصادی شهردار، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و عضو شورای شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، بهانه این نشست که نشات گرفته از دغدغه شهردار اصفهان به منظور بهبود وضعیت فرش اصفهان در عرصه بین الملل بود، منجر شد تا طرح ها و نظرات مختلفی در این حوزه مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصاچی از تولید کنندگان فرش دستباف در این جلسه اظهار کرد:  فرش دستباف نیازمند نگاه ویژه‌ای است زیرا ۲۸۰ هزار تولید کننده در استان در این عرصه وجود دارد، تمام دنیا فرش را به اسم فرش ایران می‌شناختند. . این هنر_ صنعت باید حفظ شود.

در ادامه صیرفیان رییس اتحادیه تولید کنندگان فرش دستباف با اشاره به لزوم ساخت یک موزه برای نمایش فرش دستباف اظهار کرد: در تبریز چندین موزه وجود دارد. اگر چند سال پیش این موزه فرش اصفهان احداث شده بود تحولی در حد جام جهانی را شاهد می‌بودیم.

در ادامه شهبازی عضو کمیته فرش هم گفت: شهرداری نقش حمایتی در خوزه فرهنگی فرش می‌تواند داشته باشد، زیرا فرش یک هنر_فرهنگ است. فضای فرهنگی، معماری، هنری و اجتماعی اصفهان با فرش دستباف عجین است، تنوع فرش اصفهان بالاترین میزان در استان‌های کشور است و با توجه به چنین ظرفیتی تقاضا داریم که نمایشگاه‌های متعددی در این حوزه برگزار شود.

وی ادامه داد: عقبه فرش استان به تمامی روستاها بر می‌گردد. فرش جزو اولین کالاهایی بوده که ترامپ تحریم کرده و جنبه سیاسی هم پیدا کرده، پس باید از این کالا حمایت شود، همچنین شهرداری با رسانه‌های خود و تبلیغات محیطی می‌توانید یاری گر ما باشد. همچنین ظرفیت خواهر خوانده‌های اصفهان فرصت خوبی برای تعامل در این حوزه است.

در ادامه سپهر از طراحان انجمن فرش دستباف گفت: یکی از اصلی ترین وظایف شهردلری فرهنگسازی است و هنر بهترین ابزار فرهنگسازی است. اگر همه ارگانها عزم خود را جزم کنند، شاهد متولدان جدیدی در این حوزه خواهیم بود و در این صورت مشکلات فرش هم حل خواهد شد.  همچنین اگر نمادی از فرش در یکی از میادین شهری ایجاد شود به رونق این هنر کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: اینجا نیستیم که بگوییم فقط از شهرداری چه می خواهیم بلکه می توانیم شهرداری را هم کمک کنیم، همانطور که در کشورهای اروپایی از هنرمندان به منظور رونق گردشگری استفاده میشود.

اصغر برشان عضو شورای شهر اصفهان هم گفت: صنایع دستی از پاکترین و زودبازده ترین صنایع است و شورای شهر در حد توان خود از این صنعت حمایت می‌کند. البته تحریم ها گاهی موانعی را ایجاد می‌کند.

عبدالحسین ساسان مشاور اقتصادی شهردار هم در ادامه گفت: در قران کریم آمده که حضرت ابراهیم یک ملت بود، اما من می گویم که مرحوم همدانیان یک اصفهان بود. مدتی است که تلاش می‌شود مجسمه های‌شان در شهر ساخته شود اما این امر محقق نشده است. مرحوم همدانیان تعدادی فرش دستباف جمع آوری کرده بودند که می خواستند با انها موزه درست کنند اما موفق به این کار نشدند.

وی با اشاره به اینکه این امر منجر به بهبود گردشگری می‌شود افزود: هم اکنون با توجه به بی آبی چاره ای جز گردشگری نداریم و تاسیس موزه ای در این حوزه بسیار کمک خواهد کرد. یزد هیچ منابعی ندارد اما حق قابل توجهی به گردن اقتصاد ایران دارد. یک کارخانه در یزد را غرفه غرفه کردن و به استارتاپها سپردند.

این استاد اقتصاد اضافه کرد: از شهردار باید خواست تا نیازها رفع شود اما نه به صورت فردی. باید همه کمک کنیم. در همه خانه های اصفهان موزه وجود دارد و باید موزه ای وجود داشته باشد تا این میراث را گردآوری کنیم. اگر واقعا همت داریم بیاییم ریسبا، را به موزه تبدیل کنیم تا گردشگری در شهر رونق گیرد.

محمد مجیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده های کشاورزی نیز گفت: پیش از مدیریت جدید شهری قرار بود تا یک نمادی از فرش در میدان استقلال ایجاد شود.

فرش جوشقان و یدمه به ثبت جهانی رسیده و فرشهای ذهنی منحصر به فردی تولید میشود و در زمینه صادرات حرفی برای گفتن دارد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بافندگان فرش فرش دستباف اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت

بررسی بازار موبایل نشان می دهد برخی از اقلام موبایل های دکمه ای موجود در بازار، نسبت به قیمت تمام شده با احتساب سود واردکننده و عوارض گمرکی، اختلاف قیمت قابل توجهی دارند. - اخبار اقتصادی -

مهدی عبقری، دبیر سابق انجمن موبایل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به اهمیت تولید با کیفیت تلفن های همراه در داخل کشور گفت: در سال گذشته انجمن تولیدکنندگان تلفن همراه عنوان کرد که ظرفیت تامین 3 میلیون گوشی تلفن همراه را دارد و این تقاضا را مطرح کرد که واردات این دسته از تلفن های همراه ملغی شود.

عبقری ادامه داد: در نهایت نظر وزارت صمت بر این شد که برای حمایت از تولید داخل واردات به طور کامل ممنوع نشود اما محدودیت هایی ایجاد شود. البته با توجه به صحبت های اخیر وزیر صمت منتظر نظر نهایی این وزارت خانه و همچنین قوه قضاییه در خصوص اصالت گوشی های تولید شده در کشور با برند خارجی هستیم.

وی افزود: نکته ای که وجود دارد این است که برخی از شرکت هایی که در لیست رسمی خودشان یک گوشی از برند نوکیا را به قیمت 950 هزار تومان قیمت گذاشتند (که در بازار قیمت این گوشی به 1 میلیون و 300 هزار تومان هم می رسد) قیمت بسیار پایین تری باید عرضه کنند.

عبقری گفت: لازم به ذکر است، قیمت مدل اصلی این مدل تلفن همراه در بازار امارات 45 درهم است و مدل های کپی آن حدود 15 درهم قیمت دارد. بنابراین با نرخ درهم 11 هزار 200 تومانی در مرکز مبادله، احتساب عوارض گمرکی، و 18 درصد سود واردکننده این محصول، نهایت قیمت آن باید حدود 600 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون در فاکتورهای رسمی این گوشی 950 هزار تومان و در بازار حدود 1 میلیون و 200 تا 300 هزار تومان به دست مشتری می رسد. البته این فروض برای زمانی است که از اصالت کالا اطمینان داشته باشیم چرا که همانطور که اشاره شد های کپی این محصول در بازار امارات 15 درهم است.

عبقری گفت: نکته ی دیگری که وجود دارد این است که قیمت این کالا در سامانه ارزش گذاری گمرک 60 درهم است در حالی که هم اکنون در بازار دوبی نهایت قیمت این محصول 45 درهم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند