Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزارت نیرو در مدیریت بحران آب در کشور کم‌کاری کرده و در این بین تمام تقصیرات به گردن کشاورزان انداخته می‌شود. ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸ استانها خراسان رضوی نظرات

عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: این مسئله که بین تولید محصولات کشاورز و فروش آنها هیچ ساز و کار درستی وجود ندارد درست بوده و با توجه به عضو نبودن ایران در پیمان‌های بین‌المللی صادر کردن محصولات نیز سخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کشور ما الگوی کشت و سایر مواردی از این دست به درستی تدوین نشده و به کشاورز هم درست توجیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: کشاورز هم چاره‌ای ندارد و در برخی از مناطق محصولاتی را می‌کارند که ممکن است به بحران آب دامن بزند به عنوان مثال در برخی از مناطق بدون آب ما شاهد این هستیم برنج‌کاری انجام می‌شود که این مسئله به هیچ عنوان صحیح نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم کاری وزارت نیرو در مدیریت بحران آب، تصریح کرد: درست است که کشاورزی هم در این میان بدون تأثیر نیست اما عمده کارهایی که باید برای مدیریت بحران آب انجام شود در کشور ما صورت نمی‌گیرد به عنوان مثال مسئله کنترل روان آب‌ها، باروری ابرها، استفاده از بارش‌ها و سایر مواردی از این دست موضوعاتی است که هیچ برنامه مدونی برای آنها وجود ندارد.

حاتمیان تأکید کرد: متأسفانه در مورد مصرف آب آنطور که باید روشنگری نشده و مردم و کشاورزان با ‌بی‌رحمی تمام آن را مصرف می‌کنند در صورتیکه باید اهرم‌های تشویقی و تنبیهی در این زمینه در نظر گرفته شود تا افراد پرمصرف بهای واقعی آب را پرداخت کنند و از این طریق کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت کنونی جامعه در همه موارد نیاز به  همت همگانی تمام بخشهای کشور است و باید به تمام سیاست‌ها به گونه‌ای جهت بدهیم که بهترین استفاده از امکانات صورت بگیرد.

انتهای پیام/ز/ش

R41347/P1011199/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز چهارشنبه و پنجشنبه برای برخی از استان‌های کشور بیان کرد: برای روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل، تحت تأثیر سامانه جوی و هشدارهای سطح نارنجی خواهند بود.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای روز پنجشنبه نیز برای استان‌های خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران و گلستان هشدار سطح نارنجی اعلام شد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی و خسارت به صنعت کشاورزی را برای استان‌های ذکر شده پیش‌بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی را توصیه کرد.

کد خبر 6099784

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد / خسارت به اراضی کشاورزی در 3 روستا
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • وزارت کشور دور اول انتخابات مجلس تیمی را روانه مشهد کرد
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟