Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@22:20:54 GMT

قلم، این توسن تیزتک حقایق‌نگار

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۱۱۵۰

برجسته‌ترین و البته به تعبیری، تنها وجه ممیزه انسان و سایر ماخلق‌الله در نعمت برآمده‌ عقل و قدرت ادراک، نمودار است و بی‌گمان شاخصه خلیفه‌اللهی انسان در این تنها وجه مذکور، تعریف دارد که تعقل زیرساخت اصولی در تعریف کامل و جامع انسانیت است و انسان در تفسیر متعالی، چیزی جز قوه‌ تعقل و ادراک نیست و این پیامبر درون است که به مدد انبیا الهی، راه انسان به سعادتکده جاوید را می‌گشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اما در این کارگاه بی‌بدیل خدایی، تمام فرضیه‌ها به قوت تحلیل به اصول بایسته زندگی در تمام زمینه‌ها بدل می‌شود و فارغ از کم و بسیار، همگان از آن به اندازه وسع، بهره می‌برند که ریشه سعادت در همراهی با عقل است و ادبار به عقل، ره به شقاوت و تیرگی محض دارد.

حاصل درایت آدمی که با عقل حمایت جدّی می‌شود و تدبیر، حاصل خلّاقه اوست به دو ابزار متعالی، تحریر(آزاد) می‌شود که اولی در قدرت تکلم، نمایان است و دومی به یاری قلم، جاری می‌شود و این دو افسون نیز تنها وابسته به آدمی، تعریف می‌شود و هیچ مخلوقی را یارای سخن گفتن به مدد عقل و نوشتن به تدبیر قلم نیست، جز آدمی و لذا در باور ماست که" اول ما خلق الله عقل" و یا اینکه "اول ما خلق الله قلم" که این دو تعبیر، نشان از اوج برجستگی کلام عاقلانه و قلم مدبرانه دارد.

قلم را به حکمت دبستان، برمی‌گیریم و به الفبای کلام، سطر سطر می‌نگاریم تا ماحصل، در وصول به اهداف تحصیلی، منطبق با مقررات آموزشی کشور در دل مدارک تحصیلی بنا به مقاطع آموزشی و پژوهشی، تعریف شود ولی این تمام جان‌مایه قلم نیست که فقط فرصت مختصر قلم برای حضور در جرگه قلم‌به‌دستان است و بعد از فرصتی، شاید قلم را ابزاری برای پاسخ به ارباب رجوع در دل اداره‌ای بپنداریم که البته این نیز نمی‌تواند به تنهایی، شاخصه‌ «ن و القلم و ما یسطرون» باشد که آفریدگار بر او سوگند یاد کند؛ پس قلم باید فراتر از روزمرگی‌های قلم، تعبیر شود که به اعتبار نگارش برون‌دادهای عقل معتبر است و با آزادگی در نوشتار، می‌توان جهان را به زینت عقل و ادراک آراست و در این سرفصل از تقریر، باید دل به عزت واژه‌ها سپرد و متین و موقر نوشت و از سینه‌ شرحه شرحه، شرحی نگاشت و در واکاوی دنیا از کجا؟ و در کجا؟ و به کجا؟ را تعبیر کرد تا حق قلم ادا شود.

روز پاسداشت اهالی قلم را در هر جرگه‌ای بویژه در جمعیت رسانه‌سازان مکتوب سرزمینم تبریک می‌گویم و امیدوارم قلم در جایگاه واقعی خود از انسانیت بنگارد

قلم‌به‌دستان بسیارند ولی حق قلم به نیکی ادا نمی‌شود و انسان کماکان در سرگشتگی و حیرت است و در روزگاری زندگی می‌کنیم که به حاصل قلم در دل جریده‌ها، کتب و دست‌نوشته‌ها، بی‌اعتناییم و سهم فرهنگی ما در تولید و خوانش کتاب، هر روز بی‌پرواتر، کم و کمتر می‌شود و دنیای ما را سرسام وجوهات ملی و ارزی گرفته و قدرت ادراک آدمی جز در محدوده امرار معاش به جایی دسترس ندارد و افسوس که دیگر کسی را یارای نوشتن نیست و البته خوانندگان نیز به شدت فروکاسته‌اند و آدمی در قدرت تفکر دیگران شریک نیست و این قضیه به تنهایی آدم، بیش از پیش تاخته و از او بی‌نوایی در خرگه دنیا ساخته است.

قلم به همتایی عقل معتبر است ولی عقل و قلم اسیر روزمره‌های بی‌ثمرند و تعداد آنان که قلم را حرمت می‌گذارند به نایابی آنان است که به قدرت ادراک، ره می‌یابند و البته آنان که عقل را سرمایه می‌سازند؛ بی‌گمان راه به نجات خواهند داشت.

و اما در معانی سیاست و رفتار اجتماعی این قلم است که می‌نگارد و به اعتبار عقل نگارنده، می‎‌توان؛ تحلیل کرد و با تفسیر بخشی از زندگی، کیفیت و چگونگی حیات را با شاخصه‌ تعالی‌یافتگان باور کرد و به تاسی آنان، مسیر سعادت را یافت بنابراین، قلم، طلایه‌دار سپاه آگاهی و تدبیر است که باید در حوزه تقدس او نتاخت و منطبق با حرمت او، حرمتش را شناخت.

به خاطر داشته باشیم که روز اهالی قلم به احترام و اعتبار قلم معنا یافته و هر که با ادب و منطبق با اصول پاسداشت قلم از قلم بهره دارد در چنین روزی باید او را به بزرگای قلم، بزرگ دانست و چه بسیار ناخوب است آنان که قلم پاک‌طینت را به خُبث سیاست و مادیات می‌آلایند و شان او را در هم می‌شکنند.

روز قلم‌داران، روز باران سعادت است که از اندیشه سیال و مبارک قلم بدستان متعهد بر چهره جوامع مترقی، طراوت می‌پاشد و ای کاش در جرگه قلم‌داران با صفا باشیم و از درج حقایق، خویش را به قایق صداقت برسانیم و از توفانکده دنیا به سلامت درگذریم که اگر جز این باشد سر در فلاکت خواهیم داشت و در روز واپسین باید به قلم نیز پاسخ گفت که چرا حقش را ادا نکردیم و به وظایف انسانی بی‌التفات شدیم.

روز پاسداشت اهالی قلم را در هر جرگه‌ای بویژه در جمعیت رسانه‌سازان مکتوب سرزمینم تبریک می‌گویم و امیدوارم قلم در جایگاه واقعی خود به پایگاه احقاق حقوق انسان بدل شود و از انسانیت بنگارد.

از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست ...

*مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو

در اتفاقی عجیب، یک مربی باغ وحش چینی در مقابل چشمان هراسان بازدیدکنندگان، مورد حمله وحشیانه دو پاندا قرار گرفت. این حادثه نادر پس از آن رخ داد که مربی با خوراکی‌های تشویقی به محل نگهداری پاندا‌ها وارد شد و ناگهان مورد هجوم این حیوانات پرقدرت قرار گرفت.

در ویدیویی که از این لحظات ترسناک ضبط شده، دیده می‌شود که دو پاندا با سرعت به سمت مربی می‌دوند. یکی از آنها پا‌های مربی را گاز می‌گیرد و دیگری او را به زمین می‌اندازد. هر دو حیوان سپس بر روی بدن ترسیده و لرزان مربی می‌غلتند و با چنگال‌های قدرتمندشان به سر و صورت او ضربه می‌زنند.

مربی درمانده در حالی که به سختی تلاش می‌کند تا از زیر آن پاندا‌های غول‌پیکر بیرون بیاید، از این سو به آن سو می‌غلتد. یکی از پاندا‌ها پس از مدتی فرار می‌کند، اما دیگری همچنان بر روی بدن مربی می‌ماند و با دندان‌های تیزش به کمر او حمله می‌کند. این صحنه دلخراش در مقابل چشم صد‌ها نفر از بازدیدکنندگان وحشت زده که فریاد می‌کشند، رخ می‌دهد.

چنین حملاتی از سوی پاندا‌ها بسیار نادر است و این حیوانات به ندرت به انسان یا حیوانات دیگر حمله می‌کنند. علت این حمله هنوز مشخص نیست.

مربی بیچاره زمانی که سرانجام موفق می‌شود خودش را از زیر پاندا‌ها بیرون بکشد، لباسش پاره شده و آثار خراشیدگی بر شانه‌های او دیده می‌شود. یکی دیگر از همکاران نیز به کمک او می‌شتابد، اما او نیز مورد تعقیب پاندای جوان قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، مربی باغ وحش تنها دچار جراحات جزئی در این حادثه شده است. این صحنه‌های عجیب و دلهره‌آور در روز سه‌شنبه در باغ وحش چونگ کینگ در کلان‌شهر پرجمعیت چین به همین نام، فیلمبرداری شده است.

یکی از شاهدان محلی گفت: «مربی فاقد تجربه کافی به نظر می‌رسید. او باید فرار می‌کرد، اما در عوض تلاش کرد آنها را متوقف کند.»

دیگری نوشت: «پاندا‌ها به او توجهی ندارند، زیرا او آنها را دوست ندارد و فقط وظیفه‌اش را انجام می‌دهد.»

فردی هم اظهار داشت: «قدرت آنها شگفت‌انگیز است. خوشبختانه مربی صدمه جدی ندیده است.»

حمله این دو پاندا بی‌شک نشان‌دهنده قدرت و پتانسیل خطرناک پاندا‌های بزرگ است و اهمیت آموزش صحیح کارکنان باغ وحش را یادآور می‌شود. با این حال، چنین رفتار‌هایی در این گونه بسیار نادر است و مشخص نیست که چه عاملی موجب این واکنش شدید پاندا‌ها شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: روزیاتو

tags # پاندا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند
  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • ده‌روسی: با لورکوزن بازی داریم، یک تیم خیلی ترسناک!
  • حمله ناگهانی دو پاندا به مربی باغ وحشی در چین + ویدیو
  • باید از هر فرصتی برای بیان حقایق استفاده کنیم
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان
  • آن چه این نامردمان با جان انسان می کنند! | ببینید
  • رئالیسم سیاسی چیست؟