Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تاکید کرد: انتقال دانش و فناوری، آموزش حرفه‌ای و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی سه سیاست کلان ومحوری وزارت علوم در توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در ایران با مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و همچنین حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین سالار آملی، در این دیدار با اشاره به آمادگی وزارت علوم برای توسعه و تحکیم همکاری‌های علمی بین دو کشور اظهار کرد: نکته مهم در روابط علمی دو کشور، نظام‌مند نمودن همکاری‌هاست و از این رو ما آمادگی داریم با دعوت از وزیر علوم اسپانیا و تشکیل نشست‌های تخصصی، نقشه راه همکاری‌های علمی ایران و اسپانیا را تدوین کنیم.

وی از آمادگی مسئولان وزارت علوم برای سفر به اسپانیا به منظور تشکیل نشست‌های تخصصی و تدوین نقشه راه خبر داد و سه سیاست کلان و محوری وزارت علوم در توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی را، انتقال دانش و فناوری، آموزش حرفه‌ای و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی نام برد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی افزود: توسعه همکاری با اسپانیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از این رو، به دانشگاه علامه طباطبایی ماموریت داده‌ایم تا به عنوان متولی کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های علمی با اسپانیا، برنامه‌های همکاری با اسپانیا را با کمک سایر دانشگاه‌های ایرانی ارائه کند.

سالار آملی، همکاری دو کشور در قالب اتحادیه اروپا و برنامه‌های علمی آن مانند افق ۲۰۲۰ و اراسموس را از جمله زمینه‌های دیگر همکاری میان دو کشور بر شمرد.

مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری نیز در ادامه این دیدار گفت: ظرفیت‌های همکاری عظیمی بین ایران و اسپانیا وجود دارد. ما علاقه‌مند به همکاری با اسپانیا در حوزه‌های انرژی‌ها نو، مکانیک و طراحی خودرو، شبیه‌سازی طوفان‌های گرد و غبار در ایران و منطقه و الگو برداری از سیستم‌های هیدروپونیک درشهر آلمریا هستیم.

وی افزود: توسعه همکاری میان شرکت‌های صنعتی و پارک‌های علم و فناوری با هدف انتقال دانش و فناوری و پرهیز از صادرات صرف کالا از دیگر محورهایی هست که ما در همکاری با اسپانیا دنبال می‌کنیم.

ادواردو لوپز بوسکتس، نیز در این دیدار با استقبال از افزایش همکاری بین دو کشور، از وجود چارچوب سیاسی برای برقراری ارتباط عمیق‌تر بین دو کشور خبر داد و گفت: تغییر دولت در ماه‌های گذشته در اسپانیا و انتخاب وزیر علوم جدید، نیاز به از سرگیری روابط دو کشور را دوچندان میسازد. وزارت امور خارجه اسپانیا، به نهادهای اسپانیایی اعلام نموده تا تعداد دانشجویان بین‌المللی را تا حد امکان افزایش دهند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت‌های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وزیر علوم ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد