Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم مسگر جماعت معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ابهر در گفت‌و‌گو با ایکنا، از زنجان، عنوان کرد: بخش پژوهشی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور از ۱۲ تا ۲۰ تیرماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

وی از اعزام دانش‌آموزان ابهری به این مسابقات خبر داد و افزود: در بخش اول این مسابقات، دانش‌آموزان محمد فیروزی و سید حسین حسینی از دبیرستان نمونه امام صادق(ع) ابهر به ترتیب در رشته‌های احکام و انشای نماز و علیرضا مولایی از دبیرستان آیت‌الهم خامنه‌ای در رشته مفاهیم با شرکت کنندگان از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان این که معصومه تاری از دبیرستان ایران نیز به مرحله کشوری رشته صحیفه سجادیه این مسابقات راه یافته است، عنوان کرد: پس از پایان مسابقات بخش پسران، دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم در رشته‌های ذکر شده در تاریخ 17 تیرماه در مشهد مقدس به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
مسگر جماعت با اشاره به راه‌یابی عرفان ذوالقدر نسب از مدرسه شاهد امام حسین (ع) به مرحله کشوری رشته قرائت تحقیق از برگزاری این مسابقات به میزبانی شهر مشهد مقدس در 6 مرداد ماه سال جاری خبر داد.
وی با بیان این که هدف ازبرگزاری مسابقات قرآن حرفه‌ای شدن دانش آموزان در عرصه‌‎های قرآنی نیست، گفت: در این رقابت‌ها به مباحث تربیتی و ترویج سبک زندگی قرآنی و فهم معارف قرآنی توجه ویژه می‌شود.
این مسئول ادامه داد: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در دو بخش آوایی، قرائت، حفظ و پژوهش برگزار می‌شود به طوری که رشته‌های پژوهش در قالب مفاهیم(تفسیر) نهج‌البلاغه، صحیفیه سجادیه، احکام و انشای نماز خواهد بود که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا ابهر آموزش و پرورش مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد کشور با اشاره به افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد تا ۳۵ درصد گفت: دولت امسال ۲۰ درصد افزایش حقوق برای اعضای دولت در نظر گرفت که  ما در جلسه شورای معاونان در حال تهیه لایحه‌ای برای هیأت امنای دانشگاه آزاد کشور هستیم  که در پی آن ۳۰ تا ۳۵ درصد حقوق کارکنان افزایش خواهد یافت.

محمد مهدی طهرانچی در اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با بیان اینکه مدیران و هیأت‌های علوم اجتماعی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در قالب دانشکده‌های هنر و رسانه در چالوس گرد هم جمع شدند و مباحثی پیرامون رفتار اجتماعی دانشجویان و دانش آموزان و داوطلبان آموزشی پرداختن به مسائل آموزشی را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند، گفت: آینده آموزش عالی در حقیقت در گرو توجه به حرکت‌هایی است که امروز در قالب انتخاب رشته رخ می‌دهد و این آینده کشور را رقم می‌زند.

رئیس دانشگاه آزاد کشور با بیان اینکه همواره در خبر‌ها داشتیم که مجموعه‌ای از دانش آموزان در کنکور شرکت می‌کردند، افزود: در هفته‌ای که گذشت ۱۲۰ هزار نفر در رشته ریاضی، شش برابر در رشته تجربی و سه برابر در دیگر رشته‌ها شرکت کردند که این حکایت از یک ناهنجاری در انتخاب رشته بین دانش آموزان داردو اگر این موضوع عالمانه هدایت نشود می‌تواند آینده با چالش همراه شود.

وطهرانچی بیان کرد: دانش آموزان بر اساس دریافت خودشان انتخاب رشته می‌کنند، اما دانشگاهیان باید علل این انتخاب و توزیع نامتوازن را بررسی کنند که امروز در این اجلاسیه در حوزه علوم اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل جدی هم مطرح شد که امیدواریم با همت و تلاش موانع برطرف شود.

وی همچنین با بیان اینکه ما در یک جنگ ترکیبی قرار گرفتیم و در این جنگ، نگاه هنر و رسانه نقش جدی را بازی می‌کند، تصریح کرد: در هنر و رسانه بحث جامعه شناسی و مخاطب شناسی جایگاه بسیار مهمی دارد که به این مبحث نیز از سوی بیش از ۷۰ جامعه شناس از دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور در این اجلاسیه پرداخته شد که جایگاهشان در نقش آفرینی جدیدشان در دانشکده‌های هنر و رسانه را بتوانند در جایگاه دقیقی قرار بدهند .

 

دیگر خبرها

  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد