Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@23:14:48 GMT

طرز تهیه بورانی اسفناج به روش اسپانیایی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۲۷۱۳

طرز تهیه بورانی اسفناج به روش اسپانیایی

مواد مورد نیاز برای تهیه این نوع بورانی اسفناج به شرح زیر است.

مواد لازم
اسفناج ۱/۵ کیلوگرم
سیر ۲ حبه
کشمش ۷۰ گرم
گردو ۸ تا ۱۰ عدد
خلال بادام ۲ قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز به میزان لازم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه

درون یک قابلمه ۴ الی ۵ قاشق غذاخوری آب بریزید و اسفناج‌ها را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا اسفناج بپزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان پختن گاهی آن را بهم بزنید.
گردو‌ها را کمی خرد کنید، توجه داشته باشید که گردو‌ها له نشود فقط کمی ریز شوند. بادام را نیز به همین ترتیب خرد کنید.
سیر را کاملا له یا رنده کنید.
اکنون گردو و بادام را درون یک ماهیتابه روی حرارت خیلی ملایم اجاق گاز کمی تفت دهید تا اندکی تغییر رنگ دهد.
زیر ماهیتابه را خاموش کنید و بلافاصله سیر را اضافه کنید پس از چند ثانیه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را نیز اضافه نمایید. سیر و روغن زیتون با حرارت موجود در ماهیتابه و گردو و بادام سرخ شود. پس از چند ثانیه کشمش را نیز اضافه می‌کنیم و بهم بزنید.
فلفل را نیز به مواد بیفزایید.
زمانی که اسفناج پخت آن را درون یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن کشیده شود، سپس آن‌ها را ساطوری می‌کنیم.
ماهیتابه‌ای که گردو و بادام و... را در آن ریخته بودیم، مجددا روی حرارت شعله اجاق گاز قرار می‌دهیم و اسفناج‌ها را به آن اضافه می‌کنیم به بهم می‌زنیم.
پس از چند دقیقه این پیش غذا اماده می‌شود و کافی است آن را در ظرف مناسبی بریزید و سرو کنید.

نکته:

سیر به زمان سرخ شدن اندکی احتیاج دارد و روغن زیتون نیز نباید زیاد حرارت ببیند، بنابراین حتما زیر ماهیتابه را خاموش کنید و سپس این مواد را به آن اضافه نمایید.

همانطور که یاد شد برای پخت اسفناج دو روش وجود دارد، می‌توانید ابتدا اسفناج‌ها را خرد کنید و سپس بپزید یا اینکه بعد از پختن، آن‌ها را ساطوی نمایید. فرقی میان این دور روش وجود ندارد و بسته به سلیقه خودتان می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید. هنگام شستن اسفناج دقت کنید، زیرا لابلای برگ این سبزی پر از گل است. برای شستن این سبزی ابتدا آن را در ظرف بزرگی که پر از آب سرد کرده اید، خیس کنید و با دست چندین مرتبه فشار دهید تا گل‌های آن در آب حل شود. سپس سبزی را آب بکشید و مانند سایر سبزی‌ها بشویید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه آشپزی بورانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا آداپتور هایمان زود به زود خراب میشوند ؟

دلیل اینکه آداپتورهایتان زود خراب می‌شود، عدم نگهداری اصولی مانند نگه‌داشتن طولانی در پریز برق، استفاده‌نکردن از محافظ، ضربه‌دیدن وسیله، قرارگرفتن در معرض رطوبت و حرارت است. همچنین اجناس بی‌کیفیت، زودتر از موعد هم خراب می‌شوند.

ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و این موضوع، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها، در زندگی ما به‌شکل قدرتمندی نفوذ کردند. از مکالمه‌های تلفنی گرفته تا ردوبدل‌کردن پیام، تفریح و سرگرمی، ثبت لحظات به‌یادماندنی، انجام امور حرفه‌ای و کاری و خیلی از کارهایی که سروسامان‌دادن‌شان، خواه‌ناخواه ما را به‌سمت تکنولوژی می‌کشاند.

می‌دانید که این تکنولوژی‌ها برای ارائه عملکردهای خود، نیاز به منبع تغذیه دارند که به‌واسطه آداپتور برق به آن‌ها عرضه می‌شود. این آداپتورها، مانند هر قطعه الکترونیکی دیگر، ممکن است در مواجهه با مشکلاتی خاص، با ضعف عملکرد روبه‌رو شود یا به‌کل، قدرت خود را از دست بدهد. گروهی از افراد، این مشکل را بیشتر از دیگران تجربه می‌کنند. به‌نظر شما چرا؟

دلایلی که باعث خرابی زود هنگام آداپتور شارژ می شوند

به‌هرحال هر وسیله‌ای عمر مفید خود را دارد که بعداز سپری‌کردن آن، روبه‌خرابی می‌رود. اما سوال اینجاست که چرا برخی قطعات الکترونیکی مانند آداپتورها، سریع‌تر از حد معمول کاربردهای خود را از دست می‌دهند؟

اگر مدام با خرابی آداپتورها سروکله می‌زنید، شک نکنید که نگهدارنده خوبی نبودید. البته این موضوع، از عدم آگاهی شما درباره اصول نگهداری شارژرها نشأت می‌گیرد. اگر می‌خواهید در مورد اشتباهات خود در این زمینه بدانید، چند دقیقه برای خواندن این عنوان وقت بگذارید.

شارژر را بی جهت در پریز برق رها کرده اید

مدارهایی که در شارژرهای مدرن به‌کار رفته‌اند، بعداز تغذیه کامل دستگاه، جریان را قطع می‌کنند. حالا زمانی که دستگاهی هم وصل نباشد، شارژرها همچنان قادر به مصرف برق هستند. گرچه میزان این مصرف خیلی کم است و آسیب جدی برای آداپتور ندارد، اما اگر این زمان به طول بیانجامد، افزایش حرارت و سایش بیش از حد قطعات الکترونیکی، موجب خرابی خواهد شد.

اتفاق دیگری که ممکن است بر اثر بی‌دقتی افراد و ماندن بیش از حد آداپتور در پریز رخ دهد، خطرات ناگهانی مانند صاعقه در اثر افزایش ولتاژ است. بنابراین، بهترین کار این است که بعداز اتمام شارژ گوشی‌تان، آداپتور را از پریز بکشید.

به آداپتور اجازه نفس کشیدن نداده اید

اینکه همه اعضای خانواده از یک آداپتور برای شارژ گوشی خود استفاده کنند، اصلا خوب نیست. به‌هرحال، هر دستگاه الکتریکی درحین کار، حرارت تولید می‌کند. درصورت استفاده مداوم، آداپتورها فرصت خنک‌شدن ندارند. بنابراین، حرارت‌های تجمع‌یافته در آن‌ها منجر به خرابی قطعات داخلی و در نهایت سوختن خواهد شد.

از محافظ برق استفاده نکرده اید

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید به‌واسطه آن، از تجهیزات الکترونیکی خود در برابر افزایش ناگهانی ولتاژ محافظت کنید، محافظ برق است. عواملی مانند صاعقه، اختلال در شبکه برق محلی و برخی تجهیزات خانگی که برق زیادی مصرف می‌کنند، دلایلی برای افزایش ناگهانی ولتاژ هستند.

محافظ برق با ایجاد یک مسیر خروجی، باعث می‌شود تا انرژی‌های اضافی به‌جای جذب در دستگاه شما، به بیرون هدایت شوند. وقتی نسبت به استفاده از محافظ بی‌اهمیت باشید، آداپتور را در معرض خطر نوسانات برق قرار داده‌اید و باعث خرابی آن شده‌اید. خودکرده را هم که تدبیری نیست!

موجب تماس آداپتور با مایعات شده اید

خیلی از آداپتورها مانند موبایل‌تان، در برابر آب مقاومتی ندارند. پس وقتی اطرافیان به شما گوشزد می‌کنند که با دست مرطوب‌تان شارژرها را لمس نکنید، مطیع باشید و این کار را انجام ندهید. در غیر این صورت، باعث کوتاهی الکتریکی در آداپتور شده‌اید. این موضوع، منجر به خرابی فوری و گاهی آتش‌سوزی خواهد شد.

آداپتور را در معرض حرارت قرار داده اید

یکی از دلایلی که در خرابی شارژر، به‌ظاهر کوچک جلوه می‌کند اما مهم است، قرارگرفتن آن در معرض حرارت بالاست. هیچ‌وقت از پریزهایی که بالای شوفاژ یا بخاری منزل‌تان وجود دارد، برای اتصال آداپتور و شارژ تلفن همراه‌تان استفاده نکنید. با این کار، متحمل 2 ضرر مالی شده‌اید. هم خرابی آداپتور و هم خرابی باتری گوشی.

باعث ضربه های وارده به آداپتور شده اید

هیچ‌وقت با شارژرها مانند یک اسباب‌بازی برخورد نکنید و آن را در دسترس کودکان قرار ندهید. هچنین خودتان هم در حمل آن، محتاط باشید. اگر آداپتور ضربه ببیند، احتمال جابه‌جایی یا شکستگی قطعات داخلی آن بسیار بالاست. بااین‌اوصاف نباید از خرابی آن گله‌مند نباشید.

آیا کیفیت شارژر در خرابی مکرر آن تاثیری دارد

مهم‌ترین معیاری که همه افراد از خرید دارند، کیفیت است. هیچ‌کس دوست ندارد که سرمایه خود را در مسیر به‌دست‌آوردن محصولی خرج کند که اندکی بعد، قرار است آن را از دست بدهد. هر دستگاه الکترونیکی به‌ویژه آداپتورها، بسته به کیفیت ساخت و موادی که درون آن‌ها به‌کار رفته است، طول عمر معینی دارند.

طبیعی است که هرچقدر درجه کیفیت کاهش یابد، آداپتور هم مقاومت خود را در برابر حرارت، ضربه، ولتاژ برق و استفاده‌های طولانی‌مدت، سریع‌تر از دست می‌دهد. مثلا مدارهای الکترونیکی ضعیف، سریع‌تر می‌سوزند.

با این تعاریف، وقتی می‌گوییم شارژرها را از هر فروشگاه و هر شخصی که به تورتان خورد، نخرید، به همین دلیل است. شما نه از اصالت کالا مطمئن هستید و نه از کیفیت آن. پس تعجبی هم ندارد اگر سرتان کلاه بگذارند.

اگر از کاربران سامسونگ هستید، آداپتور مورد نیازتان را از دیجی کالا تهیه کنید

سامسونگ، یک برند مطرح و چندین ساله‌ای است که همه افراد بدون شک آن را می‌شناسند. تعداد کسانی که گوشی سامسونگ به دست دارند، از تعداد کاربران اپل و شیائومی خیلی بیشتر است. به همین دلیل، خرید و فروش قطعات الکترونیکی سامسونگ، در بین مردم رواج بیشتری دارد.

اگر می‌خواهید این بار با خرید یک آداپتور شارژر سامسونگ اصل و رعایت اصول نگهداری از آن، تا سال‌های سال از خرید آداپتور جدید بی‌نیاز باشید، چاره کارتان را در دیجی کالا جست‌وجو کنید. با این فروشگاه اینترنتی، همه‌چیز در 3 سوت برایتان مهیاست.

نیازی نیست ساعت‌ها وقت‌تان را از این مغازه به آن مغازه تلف کنید و تحت‌تاثیر فروشندگانی قرار بگیرید که با تعریف و تمجیدهای توخالی، می‌خواهند جنس‌شان را به شما غالب کنند. تا زمانی که اعتبار دیجی کالا پابرجاست، شما بهترین گزینه‌ها را برای انتخاب پیش رو خواهید داشت.

جمع‌بندی

آداپتور شما برای سالم‌ماندن نیاز به توجه دارد. وقتی نسبت به نگهداری آن بی‌توجه باشید، نباید از آن بخواهید که سالیان سال، از سلامت خود مایه بگذارد تا به باتری تلفن همراه‌تان تغذیه‌رسانی کند. بنابراین، هم اصول مراقبتی را در نظر داشته باشید و هم کیفیت جنسی که می‌خرید. رعایت عامل دوم، با انتخاب یک فروشگاه مطمئن مانند دیجی کالا، میسر است.

کد خبر 746907

دیگر خبرها

  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • چرا آداپتور هایمان زود به زود خراب میشوند ؟
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری