Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در یک اقدام بی‌سابقه سفیر افغانستان در هند در اعتراضات گسترده سیک‌ها در شهر دهلی نو شرکت کرد.

اعتراض‌ها به بمب‌گذاری بود که روز یکشنبه گذشته اتفاق افتاد و در آن دست‌کم ۱۹ تن که اکثر آنها سیک بودند از جمله آوتار سینگ خالسا، تنها کاندیدای جامعه سیک‌های افغانستان در انتخابات پارلمانی آتی این کشور کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخه گروه تروریستی داعش در افغانستان مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

شیدار عبدالعلی، سفیر افغانستان در هند به جمع گسترده معترضان در تجمعی سازمان دهی شده از سوی سیک‌ها در شهر دهلی نو در واکنش به این حمله پیوست. معترضان خواهان حفظ جان جامعه سیک‌ها در افغانستان بوده‌اند.

در جریان این تظاهرات صدها معترض در مقابل نمایندگی عالی افغانستان در شهر دهلی نو تجمع کرده و پلاکاردهایی به دست داشتند که در آنها خواهان عدالت برای قربانیان حمله انتحاری روز یکشنبه گذشته در افغانستان شده بودند.

روی یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود سیک‌ها سفیر صلح در سراسر جهان هستند، چرا سیک‌های بی‌گناه را به قتل می‌رسانید؟

برخی معترضان همچنین خواهان آن شدند که در صورتی که دولت افغانستان در تضمین امنیت سیک‌ها در کشور خود کوتاهی کند دولت هند به این سیک‌ها پناهندگی بدهد.

به نوشته ایسنا، سفیر افغانستان در هند ضمن ابراز همبستگی با این معترضان به آنها اطمینان داد هرچه سریع‌تر عدالت درباره این حادثه برقرار شود.

همچنین یک هیات از پناهندگان افغان که در شهر دهلی زندگی می‌کنند نیز از وزیر امور خارجه هند تقاضا کردند تا به منظور تسهیل سفر سیک‌هایی که خواهان ترک افغانستان و رفتن به هند هستند، مداخله کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد

ارگ طالبان از دیدار مولوی عبدالکبیر با دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل خبر داده است.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرای طالبان در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفت رابطه این گروه با مسکو به نفع هر دو جانب است و سبب ثبات و پیشرفت در منطقه می‌شود.

وی مناسبات میان طالبان و مسکو را «مهم و دوستانه» خوانده و از سرمایه‌گذاران روسی خواسته است تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، طالبان به نقل از ژیرنوف نیز نوشته‌اند که وی خواستار گسترش مناسبات میان این گروه و مسکو است.

پیش از این، میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به رسمیت شاختن طالبان به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • کمک بشردوستانه چین به هلال‌احمر افغانستان
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • از سرمایه گذاری پکن در افغانستان حمایت می کنیم
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم