Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@00:38:01 GMT

جدیدترین تحولات میدانی در درعا

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۵۲۳۳۰۵

در حالی که پیشروی ارتش سوریه در شرق شهر درعا ادامه دارد، برای آخرین بار به تروریست‌های حاضر در شهرک «طفس» هشداد داد که ضمن تحویل سلاح خود، از این شهرک خارج شوند. ناطقان: عملیات ارتش سوریه در شرق درعا واقع در جنوب این کشور همچنان ادامه دارد و بر 60% از مساحت کل این استان مسلط شده است.
در منطقه صیدا در شرق درعا، بالگردهای ارتش سوریه مراکز تجمع تروریستها را هدف قرار دادند و شمار زیادی از آنان را از پای درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که ارتش این کشور ضمن ادامه عملیات در محور شهرک «طفس» در ریف غربی درعا، آخرین هشدار را به تروریستهای حاضر در این شهر داد مبنی بر اینکه تروریستها باید سلاح خود را تحویل دهند و از این شهرک خارج شوند.ارتش سوریه در شهرکهای «الغاریة الغربیة، علما، الصورة، ملیحک و العطش» واقع در شرق درعا مقادیر زیادی سلاح از تروریستها کشف و ضبط کردند.
در جریان پاکسازی شهرک «بصری الشام» ارتش سوریه علاوه بر ضبط سلاحهای سنگین تروریستها، 5 انبار مهمات متعلق به آنان را کشف کرد.
یک فرمانده میدانی سوریه اعلام کرد که در میان سلاحهای تروریستها در ریف شرقی درعا، سلاحهای ساخت رژیم صهیونیستی نیز کشف و ضبط شده است.
درخواست عناصر گروه وابسته به داعش از ساکنان درعا برای کمک به تروریستهادر واکنش به حملات ارتش سوریه، گروه «جیش خالد بن الولید» که با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرده است، در ریف غربی درعا، نیروها و تجهیزات خود را به نمایش گذاشت.
 جیش خالد بن ولید با انتشار یک ویدئو، جنگ‌افزارها، سلاح سنگین و دهها نفر از عناصر تروریستی در حال آموزش خود در منطقه «حوض الیرموک» واقع در غرب درعا را به تصویر کشید.در این ویدئو یکی از سرکرده‌های نظامی این گروه از ساکنان درعا خواست در مناطقی که تحت اشغال تروریستهاست، به آنان کمک کنند.
حملات خمپاره‌ای تروریستها به مناطق مسکونی درعا
در واکنش به پیشرویهای ارتش سوریه، تروریستهای حاضر در «درعا البلد» و شهرک «النعیمه» با دهها خمپاره، محله‌های مسکونی شهر درعا را هدف قرار دادند.
این خمپاره‌ها به محله‌های «السحاری، البانوراما، الکاشف و الضاحیة» اصابت کرد و در جریان آن چند غیر نظامی از جمله یک کودک به شدت زخمی شدند.
برگزاری تظاهرات حمایتی از ارتش سوریه در الغاریه الشرقیه
از شهرک الغاریه الشرقیه هم خبر می‌رسد که ساکنان این شهرک با تجمع در میان اصلی آن، پرچم سوریه را به اهتزاز درآوردند و با سر دادن شعار، خواستار حمایت از ارتش سوریه شدند.
شماری از فرماندهان نظامی که به همراه مردم در این تظاهرات شرکت کردند، ضمن ابراز شادمانی به خاطر آزادسازی این شهرک، اظهار داشتند که ارتش سوریه به عملیات خود ادامه خواهد داد تا خاک این کشور را آزاد کند.
«محمد الرفاعی» عضو کمیته مصالحه نیز در این زمینه اعلام کرد که ارتش سوریه وعده صادقانه داد و توانست روستاها و شهرکها را آزاد کند و تا نابودی تروریسم به جانفشانی خود ادامه خواهد داد.
الرفاعی همچنین از کسانی که فریب خورده‌اند و علیه ارتش و دولت سوریه سلاح به دست گرفته‌اند خواست که به آغوش کشور خود بازگردند و سلاح خود را تحویل داده و زندگی عادی خود را مجددا آغاز کنند.
منبع: فارس برچسب ها: تحولات میدانی ، درعا ، داعش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تحولات میدانی درعا داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۵۲۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، برخی منابع خبر دادند ارتش سوریه در محور جبل الزاویه در جنوب ادلب با ایجاد کمینی برابر گروهی از افراد مسلح هیئت تحریر الشام، تمامی اعضای آن را به هلاکت رساند.
این منابع افزودند: این گروه در حال پیشروی به سمت محل استقرار ارتش سوریه در محور معره موخص و البریج در شمال غربی کفرنبل در جبل الزاویه بود.
این منابع اضافه کردند: گروهی از حزب ترکستانی تلاش کرد برای بیرون آوردن اجساد کشته شدگان این گروه، پیشروی کند، اما در کمینی گرفتار شد که منجر به کشته شدن شماری از اعضای آن شد و در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش سوریه درمورد حمله امروز رژیم صهیونیستی
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • اسرائیل جبهه شمال را از دست داد
  • محافل صهیونیستی: اسرائیل جبهه شمال را از دست داده است
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • حمله موشکی حزب‌الله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی